Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان دوشنبه ۲ تیتر اعلام کرد: هم‌چنین در این مدت ۲۸۰ فقره قرارداد بیمه آبزیان با پرورش‌دهندگان این محصول منعقد شد.

عبدالرسول دریایی ادامه داد: در این مدت نیز استان هرمزگان توانست رتبه نخست بیمه‌گذاری آبزیان پرورشی توسط پرورش‌دهندگان آبزیان در کشور را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات انجام‌شده در سال جاری و طرح‌های در دست اقدام، افزون بر پنج هزار هکتار از مزارع زیر کشت آبزیان هرمزگان زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گیرد.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان در ادامه به اهمیت موضوع بیمه و جبران خسارت به‌ویژه در پرورش آبزیان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح بیمه مزارع پرورش میگو تا پایان مردادماه ادامه دارد.

دریایی اضافه کرد: بدون شک صنعت تکثیر و پرورش آبزیان به‌ویژه میگو با تهدیداتی مانند بیماری، آلودگی و تلفات همراه است که بیمه می‌تواند نقش قابل‌توجهی در جبران خسارات وارده به پرورش‌دهندگان داشته باشد.

وی یادآور شد: استان هرمزگان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های شیلاتی توانسته افزون بر یک‌چهارم تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان ادامه داد: ۲۱ مرکز با ظرفیت عملیاتی تولید ۳ هزار و ۷۰۰ میلیون قطعه در حال بهره‌برداری، ۱۱ مرکز با تولید ۴ هزار و ۶۰۰ میلیون قطعه در حال اجرا و صدور مجوز برای ۲۰ مرکز با ظرفیت تولید ۴ هزار و ۹۰۰ میلیون قطعه، برای توسعه تولید آبزیان در سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی، صید سالیانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 524384 برچسب‌ها سازمان بنادر و کشتیرانی شیلات استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان بنادر و کشتیرانی شیلات استان هرمزگان استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی