Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در پی انتشار خبر «کم کاری مسئولان در مقابله با آفت جنگل‌های ارسباران» که به کوتاهی بخشی از دستگاه ها در مورد تحقیقات در زمینه دفع آفات از جنگل های ارسباران اشاره شده بود، مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی به این خبر واکنش نشان داد. ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، در پی انتشار خبری از اظهارات نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس  مبنی بر «کم کاری مسئولان در مقابله با آفت جنگل‌های ارسباران» که به کوتاهی بخشی از دستگاه ها در مورد اقدامات تحقیقاتی در زمینه دفع آفات از جنگل های ارسباران اشاره شده بود، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی به این خبر تسنیم واکنش نشان داد و جوابیه ای ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جوابیه آمده است: مدیرمسئول محترم خبرگزاری تسنیم آذربایجان شرقی، جوابیه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی به خبرگزاری تسنیم در خصوص درج خبر "کم کاری مسئولان در مقابله با آفت جنگلهای ارسباران محرز است"

احمد بایبوردی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در پی درج خبر "کم کاری مسئولان در مقابله با آفت جنگلهای ارسباران محرز است" اظهار داشت: با توجه به مطالب درج شده در خبرگزاری تسنیم، روز شنبه مورخ 31 خرداد ماه سال جاری به استحضار می‌رساند پایش و مطالعات دقیق علمی و ارائه راهکارها از اوایل دهه هشتاد توسط سه نفر از محققان و اعضای هیات علمی طراز اول کشور در بخش تحقیقات جنگل و مرتع این مرکز صورت گرفته است و نتایج و یافته‌ها طی مقاله علمی و پژوهشی با عنوان "بررسی زیست شناسی و شناسایی دشمنان طبیعی پروانه دم قهوه‌ای بلوط در جنگلهای ارسباران" در مجله پژوهشی تحقیقات حمایت و حفاظت جنگلها و مراتع ایران در جلد اول در سال 1382 چاپ و منتشر گردیده است.

کم‌کاری مسئولان در مقابله با «آفت جنگل‌های ارسباران» محرز استمرکز دائمی اطفای حریق هوایی در ارسباران ایجاد می‌شود

وی افزود: در حال حاضر یکی از اعضای هیات علمی این مرکز با سابقــه چندین ساله تحقیق و پژوهش در این زمینه به صورت شبانه روزی در اختیار مسئولان اجــرائی و مدیریت محترم منابع طبیعی استــــان هستند و به طور مرتب در کانون‌های آلـودگی حضور پررنگ دارند اما جای تعجب است که معاون محترم اداره کل منابع طبیعی عنوان نموده‌اند که مراکز تحقیقاتی بایستی از نظر علمی و تحقیقاتی تغذیه می‌گردیدند و قبلاً به ما اطلاع رسانی می‌کردند!

بایبوردی ابراز کرد: نسخه‌ها و دستورالعمل‌های اجرائی به موقع ارائه شده است و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی نقطه مبهمی در خصوص نحوه مبارزه با این آفات نمی‌بیند و این دستگاههای اجرائی هستند که بایستی راهکارهایی برای عملی نمودن این توصیه‌های فنی پیدا کنند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای خبرنگاران تمام روزنامه‌ها و خبرگزاری ها بیان داشت: دقت و داشتن مطالعه کافی خبرنگاران در درج خبر در خصوص موضوعات اختصاصی الزامی است و نباید ندانسته زحمات و تلاشهای شبانه روزی محققان و متخصصین عرصه کشاورزی را زیر سؤال ببرند.

خبرگزاری تسنیم در آینده به بررسی ریشه ای این موضوع خواهد پرداخت.

انتهای پیام/111/ ع

R7887/P1494/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جنگل های ارسباران آذربایجان شرقی خبرگزاری تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی کشتلی بعدازظهر پنجشنبه در نشست مشترک معاون مرکز تحقیقات برنج کشور و جمعی از مسئولان این مرکز تحقیقاتی با اشاره به اهمیت رشد تولید به ویژه در عرصه کشاورزی برای تحقق شعار سال، گفت: امنیت پایدار غذایی با رشد و توجه به مراکز تحقیقاتی میسر می‌شود و در این عرصه حوزه کشاورزی از اهمیت بالقوه و راهبردی برخوردار است.

وی افزود: مازندران به دلیل برخورداری از مواهب الهی از استان‌های مهم در عرصه تولید کشاورزی محسوب می‌شود و باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نام گرفته است شاهد رشد تولید محصولات مهم و راهبردی کشاورزی در کشور باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات خواستار توجه و اهمیت بخشیدن به حوزه تحقیقات شد و تصریح کرد: دورنمای توسعه با توجه به زیرساخت‌های حوزه تحقیق و عملی شدن دستاوردهای پژوهشی و عینیت بخشی به آن محقق می‌شود و لذا مسئولان باید در این عرصه نگاه و توجه جدی و ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران بر اساس آمار رتبه نخست تولید برنج کشور را داراست انتظار از مرکز تحقیقات برنج با برخورداری از پژوهشگران موفق ومجرب حفظ روند رو به رشد و ساری شدن دستاوردها در عرصه عمل و اجرا است.

کد خبر 6088645

دیگر خبرها

  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی