Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق تحقیقات یک اندیشکده انگلیسی در طول دوران قرنطینه و تعطیلی کسب و کارها درپی شیوع ویروس کرونا، خانواده‌های کم درآمد انگلیسی از پس‌انداز خود خرج کردند و و بیشتر قرض گرفتند در حالی که خانواده‌های ثروتمند با تعطیلی رستوران‌ها و ممنوعیت سفر به خارج، بیشتر پس‌انداز کردند.

به گفته «بنیاد رزولوشن»، بدهی خانواده‌های کم درآمد در طول این بحران دو برابر بدهی خانواده‌های ثروتمندتر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اندشکده همچنین تاکید کرد که شاغلین بخش‌های تعطیل شده اقتصاد به طور متوسط 1900 پوند پس‌انداز کرده اند. این در حالی است که فردی که در طول قرنطینه از خانه کار کرده، 4.700 پوند پس‌انداز داشته است.

جورج بانگام، اقتصاددان بنیاد رزولوشن، گفت: بریتانیا قبل از شیوع کرونا ویروس با افزایش شدید ثروت و شکاف‌های طبقاتی بین خانوارها مواجه شده بود.

وی افزود: این شکاف ثروت با بحران (کرونا) در معرض توجه قرار گرفته است. خانوارهای پردرآمد پس‌انداز خود را افزایش داده‌اند در حالی که پس‌انداز بسیاری از خانواده‌های کم درآمد کم شده است و مجبور شده‌اند به وام‌هایی با بهره بالا متوسل شوند.

شکاف طبقاتی در سراسر انگلیس نیز رو به رشد بوده است، به طوری که لندن و جنوب شرقی 38 درصد از کل ثروت این کشور را بین سالهای 2016 تا 2018 به خود اختصاص داده‌اند که از 32 درصد در یک دهه قبل بیشتر است.

بر اساس اعلام نتایج تحقیقات این اندیشکده، همچنان نابرابری ثروت تقریباً دو برابر نابرابری درآمد بوده است.

ماه گذشته، این اندیشکده اعلام کرد که جوانان به احتمال زیاد به دلیل بیماری کووید 19، کار خود را از دست داده‌اند یا درآمد آن‌ها کاهش یافته است.

سال گذشته، موسسه مطالعات مالی اعلام کرده بود که نابرابری‌های گسترده در زمینه حقوق و دستمزد، و همچنین سلامت و فرصت‌ها در انگلیس باعث تضعیف اعتماد به دموکراسی می‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ویروس درآمد اقتصاد بریتانیا ثروت انگلیس رشد لندن جنوب شرقی حقوق سلامت دموکراسی انگلیس جنوب شرقی خانواده دستمزد ویروس پس انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل