Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:48:02 GMT

صادرات افغانستان به پاکستان از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۷۴۵۵

صادرات افغانستان به پاکستان از سرگرفته شد

دفتر مطبوعاتی استانداری ننگرهار افغانستان در اطلاعیه‌ای نوشت که مرز تورخم امروز به روی صادرات افغانستان گشوده و  کامیون‌های میوه و سبزی افغانستان به پاکستان صادر شد.

پاکستان حدود چهار ماه پیش مرزهای تجارتی خود با افغانستان در استان‌های قندهار، ننگرهار و خوست را به دلیل گسترش ویروس کرونا مسدود کرده بود، اما صادرات پاکستان به افغانستان بطور یک طرفه باز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتاق تجارت افغانستان هم تائید کرده است که مرز «غلام خان» در خوست، مرز تورخم در ننگرهار و «چمن» در استان قندهار به روی صادرات افغانستان باز شده است.

وزارت صنعت و تجارت افغانستان هم گفته است که سازوکار ویژه‌ای را برای تجارت و ترانزیت به‌منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا طراحی کرده و براساس آن مراودات بین دو کشور صورت خواهد گرفت.

بهیر احمدی، سخنگوی استاندار قندهار نیز به رسانه‌های داخلی این کشور گفته است که مرز اسپین‌بولدک با چمن پاکستان ساعت ۱۰  پیش از ظهر به وقت محلی به روی کالاهای صادراتی افغانستان باز شده و در مرحله نخست، ۵۰ کامیون حامل کالای افغانستان وارد خاک پاکستان شده است.

بازرگانان افغانستان پیش از این شکایت داشتند که میلیون‌ها دلار خسارت به دلیل مسدود بودن مرزهای پاکستان به روی صادرات افغانستان را متحمل شده‌اند.

برچسب‌ها پاکستان افغانستان وزارت صنعت و تجارت افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان افغانستان وزارت صنعت و تجارت افغانستان پاکستان افغانستان وزارت صنعت و تجارت افغانستان صادرات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه پاکستان بر اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد، گفت: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، دهم اردیبهشت‌) در نشست خبری که در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه مصداقی خوب برای همکاری میان دستگاه‌های مختلف کشور است. همان‌طور که ما شاهد همکاری میان دیپلماسی و میدان برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بودیم، برگزاری چنین نمایشگاهی هم نشان‌دهنده هم‌افزایی مطلوب میان دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی افزود: افزایش نرخ تبادلات و توافق‌های ایران با شریکان خارجی و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تحقق برخی پروژه‌های مشترک، چه در حوزه‌ همسایگان و چه با کشورهای دورتر، نشان‌دهنده موفقیت نسبی ایران بوده است و البته ما به تلاش خود همچنان ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پروژه خط لوله گازی آی‌پی نیز تصریح کرد: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری مورد اهتمام بوده است؛ ازاین‌رو در چارچوب توافق دوجانبه انتظار داریم این پروژه مهم و راهبردی به نتیجه برسد.

کنعانی با بیان اینکه طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید کرده است، گفت: مذاکرات کارشناسی انجام‌شده، همچنین مذاکرات سطح عالی انجام‌شده پیشین دو کشور، زمینه‌ساز آغاز فاز اجرایی ٨٠ کیلومتری اجرای این خط لوله در خاک پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد