Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@07:46:58 GMT

اعطای مرخصی به بیش از 2400 زندانی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۷۹۴۳

اعطای مرخصی به بیش از 2400 زندانی در کرمانشاه

منصور بیگلری گفت: بیش از 2400 زندانی در استان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا به مرخصی رفته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز؛ منصور بیگلری امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل زندان‌های استان برگزار  شد، مهمترین وظیفه سازمان زندان‌ها در شرایط کنونی را اصلاح و تربیت و بازسازی شخصیت عنوان کرد و اظهار داشت: به همین‌منظور فعالیت‌های متعدد فرهنگی در زندان‌های استان کرمانشاه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه افزود: فعالیت‌های قرآنی، نماز، محفل انس با قرآن، انعقاد تفاهم‌نامه‌های آموزشی متعدد با فنی و حرفه ای، باشگاههای ورزشی، کانون‌های فرهنگی و هنری و... جهت ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی زندانیان صورت می گیرد.

وی خاطر نشان‌کرد: کارگاه‌های خیاطی، قالیبافی و تابلو فرش،سفال‌سازی، صنایع دستی و ... در زندان فعال است و زندانیان در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند و می توان گفت نوعی اشتغالزایی صورت گرفته است.

بیگلری با بیان اینکه ۱۶ کارگاه در سطح استان داریم، بیان داشت: بر همین اساس در حال حاضر حدود ۴۰۰ نفر از زندانیان حقوق دریافت می کنند و حدود ۸۰ درصد از فروش محصولات به آنها پرداخت می شود.

این مسئول  ادامه داد: در راستای بهبود وضعیت بهداشت و درمان زندان‌های استان در هر زندان یک کارشناس بهداشت حضور دارد و در زندان مرکزی استان نیز سه نفر از کارشناسان بهداشت به صورت تمام وقت اداری در زندان حضور دارند که بر بهداشت زندان نظارت کنند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه از فعالیت ۱۶ کارگاه آموزشی با حضور مربیان فنی و حرفه‌ای خبر داد واظهار داشت: در سال گذشته ۱۸۵۰ نفر بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر ساعت از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و جهاد کشاورزی در زندان‌ها آموزش دیدند.

این مسئول گفت: سرقت با ۴۱ درصد و مواد مخدر با ۴۰درصد به ترتیب بالاترین جرائم زندانیان محسوب می شود.

بیگلری با اشاره به شیوع بیماری کرونا در استان گفت: جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در زندان روزانه دو بار مکان را  ضدعفونی می کنیم و همچنین با دستور ریاست قوه قضائیه به ۲۴۵۶ نفر از زندانیان مرخصی داده شد که در حال حاضر نیز در مرخصی هستند.

وی همچنین در خصوص انتقال زندان به خارج از شهر گفت: بر اساس قانون ضروری است زندانها به خارج از شهر منتقل شوند و در کرمانشاه نیز تمام بسترهای لازم برای این کار فراهم است که زندان را به اردوگاه ماهیدشت انتقال دهیم.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه ادامه داد: چون با اعتبارات استانی این کار امکان پذیر نیست قرار است یک اعتبار ملی در اختیار ۵ استان قرار دهند که استان کرمانشاه نیز یکی از آنهاست.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به دلیل بدهی های غیر عمد وارد زندان می شوند که به انواع مختلف از جمله پرداخت وام، وام بلاعوض، تخفیف از شاکی برای آزادی آنها تلاش می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۱۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد مالی با کمک ۸۵۰ میلیون تومانی از طرف یک خیر آزاد شدند، افزود: در حال حاضر ۲۵۰ نفر از زندانیان استان کرمانشاه به جرم صرف مالی اکنون محکوم هستند که کمتر از ۴۰ نفر آنها به دلیل عدم پرداخت مهریه زندانی شده‌اند که بدهی این تعداد از افراد کمتر از ۲۰ میلیارد تومان است.

بیگلری همچنین از بهره برداری قریب الوقوع زندان اسلام آباد خبر داد و گفت: برای احداث این پروژه حدود ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و می تواند بخشی از زندانیان را در خود جای دهد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: زندان های استان کرمانشاه نفر از زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

مدیرکل زندان‌های فارس از کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیرعمد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسحاق ابراهیمی، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 16 جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزاید زندانیان جرایم غیرعمد ارائه کردند.

وی افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضورر و استقبال ارزشمند جامعه خیرینت و مسئولان محلی و استانی همراه بود، بیش از 44 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شد.

رئیس ستاد دیه استان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 650 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از 950 زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

وی دومین مرحله از پویش سهم من 40 را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و گفت: بیش از 6000 هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به 7 میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر 40 هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.

به گزارش تسنیم شماره کارت 6104337770030961 بنام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدائ شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده اند خود و خانواده هایشان از تبعات در رنج هستند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم