Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@21:32:29 GMT

احتمال تعدیل قیمت دلار تا پایان تیر ماه

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۸۴۳۸

احتمال تعدیل قیمت دلار تا پایان تیر ماه

خبرگزاری آریا - عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر غیرواقعی بودن نرخ فعلی دلار اظهار کرد: درصورت بازگشت ارز صادراتی تجار تا پایان تیر ماه احتمال تعدیل قیمت ارز وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمد لاهوتی درباره دلایل افزایش قیمت دلار طی روزهای گذشته توضیح داد: قیمت ذاتی دلار اعداد و ارقامی که امروز می‌بینیم نیست و موضوعاتی همچون مشکل نقل‌وانتقالات پول، کاهش درآمد‌های ارزی دولت، کند شدن بازگشت ارز‌های صادراتی به دلیل بسته شدن مرز‌ها و نیز تاثیرات روانی ناشی از تحریم‌ها و نشست شورای حکام منجر به افزایش قیمت دلار طی هفته جاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کنفدراسیون صادرات ایران به مهلت بازگشت ارز صادراتی و تاثیر آن بر قیمت دلار اشاره کرد و گفت: بانک‌مرکزی تا 31 تیرماه به صادرکنندگان فرصت داده تا ارز صادراتی خود را به کشور بازگردانند که درصورت بازگشت ارزهایی که به دلیل بسته شدن مرزها با مشکل روبه‌رو بودند، احتمال تعدیل قیمت ارز وجود دارد.
وی ادامه داد: از آنجا که مرزها و بازارهای صادراتی تقریبا سه ماه تعطیل بودند، تاثیر خود را در بازگشت ارز صادراتی گذاشته است اما با بهبود وضعیت تجارت از خرداد ماه و افزایش صادرات، برگشت ارز نیز مجددا از سرگرفته خواهد شد؛ البته فرصتی که بانک مرکزی برای بازگشت ارز اعلام کرده با توجه به بسته بودن مرزها و فعالیت در بازارهای هدف صادراتی ممکن است تجار را تا تاریخ یاد شده با مشکل مواجه کند اما صادرکنندگان در تلاش هستند ارز خود را به کشور بازگردانند.
لاهوتی با تاکید بر غیرواقعی بودن نرخ فعلی ارز تصریح کرد: جهش نرخ ارز در واقع ناشی از تاثیر عوامل متعددی است و چنانچه آثار عوامل موثر بر گرانی کم‌رنگ شود و عرضه ارز توسط بانک مرکزی و صادرکنندگان افزایش یابد، قیمت نیز تعدیل می‌شود.
رییس کمسیون تسهیل و تجارت اتاق تهران درباره آینده قیمت دلار خاطرنشان کرد: قیمت دلار به عوامل متعددی از جمله سیاسی، اقتصادی، میزان عرضه و وضعیت بازارهای صادراتی و تورم بستگی دارد، لذا پیش‌بینی در یک شرایط باثبات و دور از تاثیر عوامل بیرونی قابل انجام است؛ به این ترتیب در شرایط فعلی که تاثیر جو روانی در افزایش قیمت ارز بسیار بالا است امکان پیش‌بینی وجود ندارد و قیمت‌هایی که بعضا اعلام می‌شود هیچ منطق کارشناسی ندارد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارز صادراتی بازگشت ارز قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۸ اردیبهشت
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۷ اردیبهشت
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!