Web Analytics Made Easy - Statcounter

شناسایی و کشف شبکه فساد اقتصادی در پتروشیمی مرودشت شهریور ماه سال گذشته به‌ درخواست و هماهنگی کامل با این شرکت و دستور مقام قضایی، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام پذیرفت که طی آن  ۱۴ نفر از کارکنان و دلالان کودشیمیایی دستگیر شدند.

باند کشف‌شده با اخلال و فساد در توزیع انواع کودهای شیمیایی به‌صورت گسترده فعالیت داشته و شامل افراد متعددی از بخش‌های مختلف فعال در حوزه توزیع کودهای کشاورزی منطقه و 6 نفر از کارکنان رده‌پایین پتروشیمی شیراز بودند  که اقدام به سرقت از این شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کودهای مکشوفه تنها متعلق به شرکت پتروشیمی شیراز نبوده و کودهای تولیدی مربوط به سایر شرکت‌های تولیدکننده کودهای شیمیایی نیز بوده است‌.

حجت الاسلام  سیدکاظم موسوی روز دوشنبه در حاشیه دیدار مردمی که  به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد  ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در اجرای عملکردها در صدد این هستیم که شعار ندهیم بلکه کارها را پیش ببریم.

وی اطاله دادرسی ها را یکی از گلایه های مردم در سال‌های گذشته دانست و اضافه کرد: اکنون گله مندی در این خصوص کاهش محسوس داشته است.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه عنوان کرد: شهر شیراز با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر ۳۴۰ پرونده کیفری و ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده حقوقی دارد و هنگامی که پرونده ها وارد محاکم حقوقی استان می شوند ۲۵ روز تا تعیین تکلیف به طول می انجامد که به نوعی معطلی و سرگردانی مردم کم شده است.

حجت الاسلام   موسوی با بیان اینکه در درون مجموعه قضائی فارس کوچکترین مسامحه ای وجود ندارد، یادآور شد: شاید بیشترین نظارت در دادگستری ها صورت می گیرد و ۹۹ درصد قضات در سطح استان سالم هستند و سلامت دستگاه قضائی فارس بسیار خوب است.

وی در خصوص زندانیان مالی نیز گفت : نگرانی هایی که در بحث زندانیان مهریه وجود داشت اکنون وجود ندارد، چرا که اکنون ۲۸ زندانی به دلیل بدهی مهریه در زندان به سر می برند، در ستاد دیه و کمک هایی که مردم انجام دادند ۳۲۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرده اند.

وی دعاوی خانوادگی را مورد توجه قرار داد و گفت: در سه ماه دی، بهمن و اسفند ۵۰ درصد کاهش دعوی خانوادگی داشته ایم.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این دیدار مردمی  به درخواست های مردمی بیش از ۵۰ نفر از مراجعان شهرستان های استان فارس و به صورت حضوری نیز با برخی از مراجعین شهر شیراز ملاقات و ضمن رسیدگی به شنیدن مشکلات به بررسی پرونده های قضایی آنان پرداخت.

در دیدار مردمی بزرگداشت هفته قوه قضائیه که با حضور رئیس کل دادگستری استان، قائم مقام دادگستری استان ، معاونین قضایی، منابع انسانی و قاضی حوزه ریاست دادگستری استان برگزار گردید؛  پرونده قضایی و مشکلات حقوقی بیش از ۵۰ نفر از مراجعان شهرستان های استان فارس و شیراز بررسی و در چارچوب مقررات و در راستای تکریم ارباب رجوع و پیگیری حقوق مراجعان  تصمیماتی  اتخاذ گردید.

حجت الاسلام   موسوی  هدف اصلی کار و خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت دانست و تصریح کرد: اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی و از میان برداشتن اختلافات، زمینه ایجاد رضایت و اعتماد عمومی را ایجاد می کند و ما تلاش کرده ایم در این برهه زمانی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، با تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی از طریق ملاقات های عمومی و به صورت  ویدیو کنفرانس در دادگستری مرکز استان و حوزه های قضایی سراسر استان گام مهمی در راستای تکریم ارباب رجوع و احقاق حقوق مراجعان برداریم.

اول تا هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

برچسب‌ها دادگستری شیراز هفته قوه قضاییه فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری شیراز هفته قوه قضاییه فارس دادگستری شیراز هفته قوه قضاییه فارس دادگستری استان هفته قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام در ۲ سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آنها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آنها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

دهقانی گفت: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، گفت: از آذرماه سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان برای مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

دهقانی گفت: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

وی افزود: همچنین ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 6091998

دیگر خبرها

  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود