Web Analytics Made Easy - Statcounter

کول در مصاحبه با خبرگزاری ملی لبنان،‌ در واکنش به نقض حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های اسرائیلی،‌ گفت:‌ یونیفیل افزایش پرواز جنگنده‌های اسرائیلی را بر فراز آسمان لبنان مشاهده کرد. 

وی تاکید کرد: پرواز این جنگنده‌ها بر فراز آسمان لبنان، نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و نیز حاکمیت لبنان است که باعث افزایش تنش‌ها می‌شود و ممکن است به بروز اتفاقاتی منجر شود که امنیت و آرامش حاکم میان لبنان و اسرائیل را به خطر بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یونیفیل گفت: این اقدامات اسرائیل با اهداف و تلاش ما در تضاد است. ما سعی در جلوگیری از بروز تنش‌ها میان دو طرف و نیز حفظ امنیت و ثبات در جنوب لبنان داریم.

کول در ادامه از اسرائیل خواست که همه پروازهایش بر فراز آسمان لبنان را سریعا متوقف کند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در ادامه نقض حریم هوایی لبنان،‌ بر فراز شهرهای صیدا، حاصبیا، مناطق العرقوب، جبل الشیخ و مزارع شبعا واقع در جنوب این کشور به پرواز درآمدند.

هواپیماهای متجاوز رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز وارد حریم هوایی لبنان می شوند و در نقاط مختلف این کشور عملیات شناسایی و جاسوسی انجام میدهند و اعتراض‌های مکرر مقامهای لبنانی به مقامهای سازمان ملل در این زمینه به دلیل اعمال فشار آمریکا و لابی صهیونیستی راه به جایی نبرده است.

بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ که پایان تابستان ۱۳۸۵ و پس از جنگ ۳۳ روزه‌ رژیم اسرائیل علیه لبنان در شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد، این رژیم ملزم شد به تجاوزهای هوایی، دریایی و زمینی به تمامیت سرزمینی لبنان پایان دهد.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد لبنان رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد لبنان رژیم صهیونیستی سازمان ملل متحد لبنان رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان جنگنده ها بر فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که ارتش اسرائیل از صبح سه‌شنبه تاکنون ۱۵ حمله هوایی به مناطق و روستا‌های مختلف جنوب لبنان انجام داده است.

به گزارش تسنیم، در آخرین مورد جنگنده‌های اسرائیلی چندین حمله هوایی به اطراف روستا‌های «کفرکلا»، «میس الجبل» و «وادی برغز» انجام دادند.

دیگر خبرها

  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان
  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان