Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا که کتاب جدیدش به بمب خبری جدید علیه « دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شده در این کتاب روایت خودش را از دلایل شکست سیاست واشنگتن در قبال ایران ارائه کرده است. 

اخبار بین الملل- هنگامی که ترامپ در بهار سال ۲۰۱۸ میلادی بولتون را به عنوان مشاور امنیت ملی انتخاب کرد نیتش را از این انتخاب پنهان نمی‌کرد: او می‌خواست ته دل رقبای آمریکا را از وجود فردی جنگ‌طلب که ممکن است تصمیم‌‌های خطرناک بگیرد خالی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران اکنون به سیاستی شکست‌خورده تبدیل شده زیرا ایران تعهداتش به توافق هسته‌ای را کاهش داده و اعلام کرده خودش را به هیچ یک از محدودیت‌های عملیاتی مندرج در توافق هسته‌ای مقید نمی‌داند. 

 جان بولتون در کتابش درباره اینکه چرا به نظر او سیاست ترامپ در قبال ایران موفق نبوده توضیح داده و اشاره کرده که پاسخ این سئوال را باید در ویژگی‌‌های رئیس‌جمهوری جست که می‌خواست خودش را سرسخت نشان دهد، اما روز به روز نظرش را عوض می‌کرد. بولتون نوشته اولویت اصلی ترامپ «رسیدن به توافقی بود که علی‌رغم داشتن نقائص اساسی آن را موفقیتی عظیم جلوه دهد.»

به نوشته نیویورک‌تایمز، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا همچنین نوشته مجبور بوده ترامپ را از دیدار با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران منصرف کند زیرا این بیم وجود داشته که طرف ایرانی عملکرد بسیار بهتری نسبت به ترامپ داشته باشد. 

جان بولتون در بخش‌های دیگری از کتاب به بی‌ثباتی‌های ترامپ در موضع‌گیری‌ها و عوض شدن نظرات او اشاره کرده و قابل‌اتکا نبودن اظهارات و وعده‌های رئیس‌جمهور را خاطرنشان کرده است. 

بولتون نوشته ترامپ در اوایل کارش به او گفته که به نخست‌وزیر اسرائیل اطمینان‌ خاطر داده که اگر اسرائیل از زور نظامی علیه ایران استفاده کند «من از او حمایت می‌کنم.» ترامپ از بولتون خواسته در یکی از سفرهایش به فلسطین اشغالی این روایت را برجسته کند. 

با این حال، بولتون می‌گوید منظور ترامپ از گفتن اینکه از نتانیاهو «حمایت می‌کنم» مشخص نبوده و درباره اینکه منظور او که آیا در صورت بروز درگیری نظامی میان ایران و اسرائیل ترامپ حاضر به حمایت نظامی از اسرائیل خواهد بود یا خیر. 

نیویورک‌تایمز نوشته وقتی که بولتون وارد کاخ سفید شده متوجه شده که واقعیت‌ها کاملاً با پندارهای او متفاوت هستند. ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شده و مطمئن بوده که ایرانی‌ها برای مذاکره به التماس می‌افتند، حتی اگر مجبور به پذیرش شرایط سخت‌تری باشند. 

بولتون در کتابش می‌نویسد: «ترامپ همیشه این گلایه را مطرح می‌کرد که همه در دنیا می‌خواهند با او صحبت کنند اما هیچ ‌وقت نمی‌دانند چطور آن را مطرح کنند... بنابراین جای تعجب نداشت که او سرانجام شروع کرد به مطرح کردن اینکه باب مذاکره با ایران را باز کند.»

بولتون نوشته از نظر ترامپ، «حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران می‌خواست با او مذاکره کند، پوتین خواستار گفت‌وگو بود و  همه می‌خواستند با او حرف بزنند اما کسی، همه چیز را به هم می‌ریخت. البته به پوتین و نه روحانی هیچ تلاشی برای برقراری تماس با ما انجام داده بودند.»

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ جان بولتون ایران حسن روحانی رئیس جمهور آمریکا جان بولتون دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل شکست اینتر در سری آ بعد از یک سال

سرمربی اینتر رویکرد اشتباه بازیکنانش را از دلایل اصلی شکست برابر ساسولو در سری آ عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، اینتر که دو هفته قبل پس از برتری مقابل میلان قهرمانی زودهنگامش را جشن گرفته بود، شنبه‌شب در خانه ساسولو که در رتبه نوزدهم جدول قرار دارد با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

سیمونه اینزاگی در این بازی نیمی از ترکیب اصلی خودش را به میدان فرستاده بود و باز هم مقابل گربه سیاه خود که در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد شکست خورد. سرمربی تیم قهرمان سری آ درباره شکست برابر ساسولو گفت:‌ بازی را کند شروع کردیم و رویکردمان در این بازی اشتباه بود. بعد از گلی که خوردیم، توپ را بهتر در زمین به حرکت درآوردیم و شایسته زدن گل تساوی بودیم. سعی کردیم تغییراتی ایجاد و از سیستم‌های مختلف استفاده کنیم و مهاجمان بیشتری را بازی دهیم اما در نیمه دوم موقعیت‌های کافی ایجاد نکردیم.

سرمربی اینتر در بخش بعدی صحبت‌هایش افزود: باید بهتر کار می‌کردیم. حیف که نتوانستیم به خاطر هوادارانی که همراه ما بودند به گل برسیم. ما از بازی سال گذشته مقابل مونتزا در ۴۲ بازی متوالی گلزنی کرده‌ایم اما ساسولو به‌خوبی دفاع کرد، تمرکز داشت و سخت جنگید. از شکست ناراحتم اما بازیکنان ساسولو از خود گذشتگی زیادی نشان دادند و تلاش زیادی برای برد کردند.

نراتزوری برای اولین بار از سپتامبر سال گذشته در سری آ ایتالیا طعم شکست را چشید. آخرین باخت اینتر برابر همین تیم ساسولو بود که توانسته بود اینتر را سال گذشته با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

اینتر قهرمان سری آ و سوپرکاپ ایتالیاست که با شکست برابر اتلتیکومادرید از لیگ قهرمانان کنار رفت و بازی‌های این تیم تا پایان فصل تشریفاتی‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اندونزی پس از 68 سال یک رویا دارد
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • (ویدئو) روایت مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرت
  • روایت مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرت (فیلم)
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • دلیل شکست اینتر در سری آ بعد از یک سال
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان
  • برگشت امیدهای بوکس ایران از آسیا با ۳ برنز