Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:14:53 GMT

«بهتر از نیل آرمسترانگ» ۲ جایزه جهانی کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۹۳۲۰

«بهتر از نیل آرمسترانگ» ۲ جایزه جهانی کسب کرد

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم کوتاه «بهتر از نیل آرمسترانگ» به کارگردانی علیرضا قاسمی و تهیه کنندگی حسن نجاریان و محمدرضا مصباح در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در ماه گذشته در ۱۰ جشنواره حضور داشته است. این فیلم همچنین جایزه بهترین فیلم کوتاه دانشجویی پنجمین دوره جشنواره «لاس کروسس» آمریکا و جایزه بهترین فیلم کوتاه کودکان سومین دوره جشنواره «کالابروگی» هند را از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بهتر از نیل آرمسترانگ» در ماه گذشته در بخش مسابقه جشنواره‌های ترنتون، ریورساید، داوسون سیتی، ویکتوریا، لاس کروسس، فیافست، لیک‌شورت، ساوث‌پورت، لنکستر، اورگون حضور داشته است. این فیلم پیش از این برنده جایزه بهترین کارگردانی از هجدهمین دوره جشنواره پونای هند شده بود.

«بهتر از نیل آرمسترانگ» داستان ۴ کودک را روایت می‌کند که با سفینه فضایی‌شان قصد سفر به ماه را دارند.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: علیرضا قاسمی، بازیگران: نوشیکا خداشناس، کیان علی‌پناه، ایلیا حسنی، عسل شاکری و گلنوش قهرمانی مدیر فیلمبرداری: سروش علیزاده، تدوین: محمد نجاریان، طراح صحنه: پوریا اخوان، طراح لباس: اسماً احمدی، موسیقی: سالار اصغری، طراحی گریم: بابک کشن‌فلاح، صدابردار: هادی معنوی پور، طراحی صدا: علی‌رضا علویان، اصلاح رنگ: هوتن حق‌شناس، مدیریت پس‌تولید: رها امیرفضلی، مدیر تولید و مجری طرح: علی نجاریان، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: پوریا موسوی، عکاس: شاهین دانشفر، جلوه‌های ویژه: هادی اسلامی، داریوش اسکوئی، طراح پوستر: آرمین رنگانی، تهیه کنندگان: حسن نجاریان، محمدرضا مصباح.

کد خبر 4955724 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا علویان علیرضا قاسمی ایالات متحده آمریکا هادی اسلامی فیلم سینمایی تئاتر ایران ویروس کرونا برنامه تلویزیونی شبکه پنج سیما موسیقی ایرانی محمدعلی کشاورز سازمان سینمایی سازمان صداوسیما سریال ایرانی فیلم کوتاه آلبوم موسیقی رادیو نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران

ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار «امکانات بومی در ژانر‌های آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید» روز یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳ برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف را معرفی خواهد کرد. این همایش کمتر از یک ماه به پایان مهلت ارسال آثار، جوایز خود را در بخش‌های مختلف اعلام کرد.

در این دوره از همایش، که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستار‌های آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرای آثار است، علاوه‌بر افزوده شدن بخش رقابتی «فیلم-جُستار»، میزان جوایز نقدی در بخش‌های مختلف هم افزایش پیدا کرده است.

فیلم-جُستار (Video Essay) که برای اولین‌بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارائه می‌دهد. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

مبلغ جوایز نقدی این دوره از همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

مقالات پژوهشی

نفر اول ۳۰ میلیون تومان
نفر دوم ۲۰ میلیون تومان
نفر سوم ۱۵ میلیون تومان

جُستار‌های آزاد

جُستار برگزیده ۲۰ میلیون تومان

فیلم‌- جُستار

جُستار برگزیده ۲۵ میلیون تومان

ترجمه

ترجمه برگزیده ۱۵ میلیون تومان

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه فیلم‌-جُستار به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یک‌شنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۳ است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده مقالاتشان در این دوره از همایش پذیرفته می‌شود، باید تا روز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳، آثار کامل خود را ارسال کنند.

مطابق گاه‌شمار فراخوان، عناوین مقالات پذیرش شده برای ارائه، یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۳ است و اعلام برگزیدگان و آیین پایانی، یک‌شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت