Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-معاون اوّل رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر تخصیص ارز مورد نیاز برای ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، دستگاه های مرتبط را ملزم به فراهم ساختن شرایط برای واردات سریعتر این کالاها از بنادر کرد.

جلسه ترخیص کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بنادر کشور عصر امروز(دوشنبه ۲ تیرماه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تاکید بر تخصیص ارز مورد نیاز برای ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، دستگاه های مرتبط را ملزم به فراهم ساختن شرایط برای واردات سریعتر این کالاها از بنادر کرد.

در این جلسه که با حضور وزرای جهاد کشاورزی،‌ راه و شهرسازی، رییس سازمان بازرسی کل کشور و معاونان دستگاه های مربوطه برگزار شد،‌ پیرامون نحوه اختصاص ارز جهت ترخیص نهاده های دامی از بنادر کشور و نیز اتخاذ راهکارهایی جهت خرید کالاهای ضروری مورد نیاز کشور بحث و تبادل نظر شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و رییس کل گمرک کشور نیز در این جلسه بطور جداگانه گزارش هایی در خصوص آمار شناورهای حامل و در حال تخلیه کالاهای اساسی و میزان ذخایر این کالاها در انبارهای بنادر جنوبی وشمالی کشور ارایه کردند. بر اساس این گزارش ها بیش از سه میلیون و ۹۵ هزار تن کالاهای اساسی و بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالاهای غیر اساسی در بنادر کشور وجود دارد.

در این گزارش ها با اشاره به نیاز کشور به کالاهای اساسی شامل گندم،‌ جو،‌ ذرت، دانه های روغنی، کنجاله، شکر، برنج و روغن خوراکی اشاره و راهکارهایی برای تامین ارز مورد نیازجهت ترخیص ارایه شد.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری کالاهای اساسی مورد نیاز نیاز کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است