Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، دوشنبه در دیدار با مدیران آب استان فارس بیان کرد: از سوی دیگر متاسفانه در حوزه مصرف آب مشکلاتی داریم که زحمات کشیده ‌شده را ضایع می‌کند.

امام جمعه شیراز، شرط ایجاد فرهنگ مدیریت مصرف درست آب را اخلاق‌مداری دانست و افزود: هنگامی که انسان در قله دانش قرار می‌گیرد، نیاز به فرهنگ اخلاق و معنویت را حس می‌کند اما اگر آن حس ایجاد نشود، از انسانیت بی‌بهره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: مدیریت مصرف آب و اقناع مردم در باره لزوم صرفه‌جویی، در گرو معنویت است و در این زمینه، چند عنصر معنوی وجود دارد که می‌تواند به این مساله کمک کند.

آیت‌الله دژکام همچنین با تاکید بر اینکه باید در مورد هدر رفتن آب در شبکه‌ها چاره‌ اندیشی شود، گفت: در این صورت، دیگر سخن از ناشکری مردم نیست، بلکه ناشکری مدیران است، البته شاید مشکل فرسودگی و تامین هزینه نیز وجود داشته باشد اما باید در فاصله زمانی مناسب برای حل این مشکل اقدام کرد.

وی اضافه کرد: اگر امکانات و بودجه موجود با آن چیزی که مردم نیاز دارند با یکدیگر مطابقت ندارد، مشکل مدیریت نیست در چنین مواردی باید از جای دیگری کار را شروع کنیم و با مردم صادقانه سخن بگوییم و مشکلات را با آنان در میان بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد توجیه، پنهان‌کاری یا دروغ به مردم نادرست است و امیدواریم مدیران موضوع مدیریت را بازخوانی کنند، چنانچه رهبری فرمودند، آینده ایران روشن است، وقتی برای خدا کار صورت گیرد، خداوند نیز کمک خواهد کرد.

شکرگزاری باید به مثابه یک فرهنگ رواج یابد

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم شیراز باید در مصرف بهینه آب با آبفا همکاری کنند و این بر عهده علم اخلاق و مدیریت است و در مرحله نخست باید شکرگزاری را رواج دهیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شکرگزاری باید به مثابه یک فرهنگ رواج یابد، افزود: مادامی که شکرگزاری را رواج ندهیم، نمی‌دانیم از چه نعمتی برخورداریم و قدر آبی را که به این راحتی در اختیار ماست نمی‌دانیم از همین رو شکرگزاری را باید مفهومی دانست که ضروری است متناسب با قرن بیست و یکم توسعه یابد.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: باید در چگونگی رواج ارزش‌های اخلاقی در میان مردم دقت کرد و بر این اساس، اخلاق دینی، به معنای شکرگزاری‌ و اسراف‌ نکردن است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: حتی اگر منابع طبیعی فراوان باشد، نباید آنها را ضایع کرد، این نکات مهم تعالیم اخلاقی دین اسلام است که امیدواریم بتوانیم در کنار خدماتی که به مردم ارائه می‌دهیم، مروج این نکات نیز باشیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه آموزش فرهنگ مصرف همراه با خدمت رسانی به مردم می‌تواند تمدن را متحول کند، بیان داشت: زمانی در اروپا و آمریکا هرچه بشر پیشرفت کرد، معنویت کمتر شد اما در کشور ما همگام با پیشرفت، فرهنگ خداخواهی را نیز جلو می‌بریم و مردم از این موضوع خرسند هستند، بدون تردید هنگامی که الگوی ارائه خدمت اسلامی شود، مردم هم ابراز رضایت می‌کنند.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو امام جمعه شیراز لطف الله دژکام شیراز شركت آب و فاضلاب فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه شیراز شیراز شركت آب و فاضلاب فارس امام جمعه شیراز شیراز شركت آب و فاضلاب فارس امام جمعه شیراز آیت الله دژکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری‌ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است؛ بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • نامگذاری روزی به نام یک شهر برای اولین بار در شیراز انجام شد
  • مترو حرم مطهرشاهچراغ (ع) مورد توجه مسئولان شهری باشد
  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • امام جمعه قم: مردم قدردان پلیس برای اجرای طرح نور باشند
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است