Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ظفری ظهر دوشنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان نهاوند عنوان کرد: از مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در ساخت و ساز مسکن در شهرستان نهاوند مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بخش دولتی و مابقی آورده متقاضیان بوده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده این اعتبارات در شهرستان نهاوند به منظور تهیه مصالح مورد نیاز هزینه شده است، گفت: ساخت و سازها منجر به ایجاد اشتغال در سطح شهرستان نهاوند شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظفری با یادآوری اینکه در سیل فروردین ماه سال گذشته خسارات عمده‌ای به مساکن شهری و روستایی وارد شد و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ مسکن شهری و روستایی آسیب دیدند، افزود: قبل از شروع مراحل بازسازی و تعمیر مسکن آسیب‌دیده ۱۲ هزار بازدید از سوی کارشناسان مربوطه صورت گرفت تا خسارت‌ها ارزیابی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان افزود: پس از بازدیدهای صورت گرفته ۲ هزار و ۶۱۹ واحد احداثی، یک هزار و ۶۴۹ واحد تعمیری و یک‌هزار و ۷۶ واحد معیشتی شناسایی و در دست ساخت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای احداث این واحدها مبلغ ۴۰ میلیون تومان به هر متقاضی وام و ۱۵ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به ساخت واحدهای آسیب‌دیده داده شد از جذب ۹ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای بهسازی روستاها خبر داد.

فرماندار نهاوند نیز با بیان اینکه سالی که پشت سر گذاشتیم سال سختی بود، گفت: بحران سال ۹۸ به خوبی مدیریت و به فرصت تبدیل شد.

مراد ناصری افزود: در این بحران تمام ظرفیت‌ها و بانک‌ها در کنار بنیاد مسکن شهرستان نهاوند قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ساخت ۴ هزار واحد مسکونی با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار اجرایی شد که کار کوچکی نبود، گفت: بنیاد مسکن استان و شهرستان نهاوند پای‌کار بودند.

کد خبر 4955613

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن همدان خسارات سیلاب ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام بیرجند مواد مخدر آتش سوزی استانداری سمنان سازمان تبلیغات اسلامی مجلس شورای اسلامی شهرستان نهاوند میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران

جعفر سلگی یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان که با حضور مسئولان استان، شهرستان و سایر کارشناسان ذیربط در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: نگاه مسئولان شهرستانی به این موضوع مثبت است چرا که توسعه شیلات و غذا‌های دریایی به اصلاح سبک زندگی مردم و ایجاد اشتغال کمک می‌کند.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،وی با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیرساحلی کشور شناخته شده است، افزود: با وجود سراب‌های متعدد در شهرستان نهاوند نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال اهمیت دارد.

سلگی با بیان اینکه شهرستان نهاوند از قابلیت فراوانی در بخش شیلات و آبزی‌پروری برخوردار است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت ۷۰ درصدی حجم تولیدات شیلاتی نهاوند، در حال حاضر ۹۰ مزرعه آبزی‌پروری بزرگ و کوچک در شهرستان با مجوز تولید ۴۰۰۰ تن ماهی قزل‌آلا و ۳۶۵ میلیون تفریخ و تکثیر توانسته علاوه بر تأمین بخشی از بازار داخلی طی دو سال گذشته ۱۰۰۰ تن ماهی سردآبی به روسیه صادر کند.

معاون عمرانی فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه سهم شهرستان نهاوند در صنعت آبزی‌پروری استان همدان در بخش تکثیر و تفریخ ماهیان سردآبی ۹۰ درصد و در بخش پرورش ماهیان سردآبی و گرم‌آبی ۷۵ درصد است، اضافه کرد: نهاوند ظرفیت جلوگیری از خروج ارز با تولید ۴۰ درصد تخم چشم‌زده و ۳۷ درصد بچه ماهی کشور را دارد.

به گفته وی، با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیاء و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره‌برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی در پایان تأکید کرد: مکان‌یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.


دیگر خبرها

  • متقاضیان خانه بخوانند / مسکن کارگری به کجا رسید؟
  • ۱۶۹۰ واحد مسکونی اردستان در حال ساخت است
  • خبر خوب به متقاضیان خانه؛ مسکن کارگری در راه است؟
  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران