Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:18:47 GMT

وجود خلاء قانونی در مسائل ضروری

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۰۳۹۹

وجود خلاء قانونی در مسائل ضروری

رئیس دادگستری بابل گفت: رسانه‌ها اصلاح و تصویب قانون برای مسائل ضروری را از نمایندگان مطالبه‌گری کنند، در بحث مقابله با احتکار و همچنین تخلیط برنج که هم مشکل شرعی و هم قانونی دارد ما تنها قادر به شناسایی و گاها پلمپ مغازه هستیم و قانون جدی برای مقابله با خاطیان نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، حجت‌الاسلام رضا باقریان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهید بهشتی و همراهانش بویژه یاد شهید دلها سردارسلیمانی اظهار کرد: همانگونه که در روز معارفه خود عهد کردم که جلوی افراد نفوذی به دستگاه قضا در شهرستان بابل گرفته شود امروز با افتخار می‌گویم در این مدت 6 ماه اجازه ندادم دستگاه قضا بابل حیاط خلوت افراد نفوذی شود و هرگز نیز اجازه نخواهم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قول تعامل حداکثری قانونی دادیم و به آن پای‌بندیم، افزود: در این راستا تا جایی که قانون اجازه دهد برای پیشبرد امور مردم در حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی همواره در خط مقدم هستیم.

رئیس دادگستری بابل از مدیریت صحیح در یک شنبه بازار هفتگی بابل که پنج سال قبل به غلط احداث و ایجاد ترافیک شدید کرده بود خبر داد و گفت: گرچه تصور می‌شد دخالت در این حوزه چون عده ای احساس حق می‌کردند ایجاد درگیری شود اما چون منفعت مردم در انتقال این بازار و رفع گره ترافیکی بود دستگاه قضا بابل با همکاری نیروی انتظامی، فرمانداری و شهرداری این مشکل را بدون هیچ گونه درگیری مرتفع کرد و بازار به جایی که مناسب بود انتقال یافت.

این مسئوول اجرا مرحله دوم طرح ساحلی را از افتخارات دیگری از حضور دستگاه قضائی بابل برشمرد و یادآور شد: بابل جزو کلان شهر کشور و پرجمعیت‌ترین شهر مازندران است که متاسفانه تاکنون نتوانسته از ظرفیت جاده ساحلی خود بجای دریا بهره مند شود که به عدم درایت مسئوولان گذشته برمی‌گردد، ما سعی کردیم مردم بابل به نحو شایسته از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

باقریان با اشاره به اینکه مشکلات امیرکلا را همانند بابل رصد کرده و در رفع آن کوشا هستیم، خاطرنشان کرد: لایه روبی رودخانه و احداث فضای سبز جاده ساحلی در دستور کار قرار دارد.

رئیس دادگستری بابل با اشاره به اینکه بنده به همراه دادستان بابل همدل و یکصدا در راستای رفع مشکلات مردم با هم تعامل داریم، افزود: باید روسای ادارات خود مستقیم خپاسخگوی مردم باشند تا این امر در ادارات نهادینه شود و این مهم را بعهده کارمندان خود قرار ندهند.  

وی با اشاره به اینکه در حل بسیاری از مشکلات، قانون مدونی نداریم، ادامه داد: در بسیاری از موارد با خلا قانونی مواجه هستیم که دست ما را برای اجرا بسته است که از جمله عدم قانون مدون در برخورد با محتکرین و همچنین تخلیط برنج است.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها اصلاح و تصویب قانون برای مسائل ضروری را از نمایندگان مطالبه‌گری کنند، در بحث مقابله با تخلیط برنج که هم مشکل شرعی و هم قانونی دارد ما تنها قادر به شناسایی و گاها پلمب مغازه هستیم و قانون جدی برای مقابله با خاطیان نداریم.

باقریان گفت: در زمان تحریم ظالمانه و همچنین شیوع بیماری کرونا قانون متناسب با شرایط آنها تصویب نشده است و این نشان از ضعف قانون است که در اجرا ما را دچار مشکل می‌کند.

رئیس دادگستری بابل با اشاره به اینکه ساختمان دادگستری بابل 50 سال قبل برای 40 هزار نفر جمعیت بابل احداث شد، تصریح کرد: اکنون شهرستان بابل با افزایش جمعیتی به بیش از 500 هزار نفر جمعیت با این ساختمان کوچک جوابگوی مراجعه کنندگان نیست و باید ساختمانی به تناسب جمعیتی احداث شود. 

باقریان با بیان اینکه در حوزه قضائی بابل 48 شعبه موثر داریم گفت: در سه ماه نخست سال جاری هشت هزار و 464 پرونده ورودی و هشت هزار و 842 پرونده خروجی داشتیم که ضمن رسیدگی به پرونده‌های گذشته 378 فقره عملکرد مثبت داشته‌ایم.

* حفظ امنیت اقتصادی، اجتماعی و روانی خط قرمز ماست

دادستان بابل نیز با تسلیت شهادت دکتر بهشتی معمار دستگاه قضائی و همراهانش اظهار کرد: دشمن ظرفیت بزرگ دستگاه قضائیه شهید بهشتی را شناخت و خدمات فیزیکی این مرد بزرگ را قطع کرد غافل از اینکه تفکر او در جامعه ساری و ماندگار است و امروز نیز سیدی با همان تفکرات شهید بهشتی سکاندار قوه قضائیه در ریشه کنی فساد در جامعه است و ما نیز سربازان او در خدمت به مردم هستیم. 

حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی با اشاره به اینکه خبرنگاران مجاهدان عرصه رسانه و اطلاع رسانی هستند، افزود: پیام ما به مردم این است هرگاه مظلوم واقع شدند و پناهگاهی جز دستگاه قضائی نداشتند حتما به ما رجوع کنند تا حق آنها را طلب کنیم و در حمایت دستگاه قضا باشند.  

*در امورات اجرایی نه و نشد نداریم

دادستان بابل با اشاره به اینکه با ایجاد تعامل بین دستگاه قضا و شورای تامین و ادارات، درصدد رفع مشکلات شهرستان در حوزه‌های مختلف هستیم، گفت: ما به صراحت اعلام می‌کنیم در امورات اجرایی نه و نشد نداریم.

ملاکریمی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در راستای منفعت عمومی شهر انجام شد اجراء طرح ساحلی بابل تا امیرکلا بود که جا دارد ویژه از رئیس دادگستری که خود شخصا از پروژه بازدید و در آزادسازی حریم رودخانه و رفع تصرف اقدام کرد و همچنین شهردار بابل تقدیر کرد، با وجودی که عده‌ای نمی‌خواستند این طرح اجراء شود اما با پیگیری مجدانه قوه قضائی فاز نهایی آن انجام و در حال تکمیل است.

این مسوول خط قرمز خود را حفظ امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی مردم برشمرد و یادآور شد: هر پرونده‌ای که امنیت مردم را سلب کرده به محض صدور کیفرخواست رای مورد انتظار مردم صادر شده تا به مرحله اجرا برسد.

دادستان بابل ادامه داد: بازدید حضوری در 160 مکان مختلف در یک روز زمان انتخابات، برای برگزاری انتخابات سالم و همچنین رصد وضعیت سلامت مردم و بررسی پذیرش بیماران و رفع مشکلات در زمان شیوع بیماری کرونا از اقدامات خوب دستگاه قضا در بابل بوده است.

این مسوول مبارزه جدی با فساد اقتصادی را جزو برنامه مشترک خود و رئیس دادگستری برشمرد و یادآور شد: دفاع از منابع ملی و طبیعی اولویت کار ماست، جلوی هرگونه تصرف در بالادست گرفته می‌شود، از مسئوولان استانی تقاضا داریم به فکر منابع ملی و جنگلی در مناطق بالادست باشند که منابع طبیعی بابل به تنهایی قادر به برخورد با این متصرفان نیست.

وی دفاع از حریم رودخانه‌ها را از دیگر برنامه اولویت دار دستگاه قضا دانست و افزود: به هیچ عنوان نباید رودخانه‌ها و انهار ما تصرف شود.

وی ادامه داد: جلوی هر نوع تغییرکاربری زمین و ساخت و ساز غیر مجاز گرفته می‌شود، متاسفانه عده‌ای در زمین کشاورزی درجه یک محض، اقدام به ساخت ویلا با اخذ مجوز کرده‌اند که باید با چنین اقدامی برخورد جدی شود.

دادستان بابل، برخورد جدی با عاملان تخلیط برنج، حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، برخورد جدی با اراذل و اوباش، برخورد با رباخواران، قطع کردن پای دلالان از دادگستری وبرخورد با کانالهایی که با نشر اکاذیب اقدام به تخریب مسوولان می‌کنند را از دیگر برنامه‌های اولویت دار دستگاه قضا بابل برشمرد.  

انتهای پیام/86040

منبع: فارس

کلیدواژه: بابل برنج رسانه قانون رئیس دادگستری بابل دستگاه قضائی دادستان بابل تخلیط برنج دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری

حسین صابری،عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار کنونی قم بیش از ۷۲ سال سن دارد و طبق مفاد صریح آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و مستندات قانونی و ماده ۹۶ این آیین‌نامه، در حال حاضر بازنشسته می‌باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در سال ۹۵ و اصلاحات بعدی از قانونی دیگر امکان ادامه فعالیت وی در جایگاه شهردار قم امکان پذیر نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: ادامه فعالیت وی در جایگاه شهرداری قم بخاطر قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، احتمال ابطال در اسناد و اوراق تعهد آور و غیرقانونی بودن در تصرف در اموال را به همراه داشته باشد.

صابری تصریح کرد: بر همین اساس هرگونه امضای پیمان و قرارداد‌ها توسط وی می‌تواند همراه با مشکلات حقوقی و خسارت برای مجموعه مدیریت شهری قم باشد.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۶۰۰ دستگاه لوازم سرمایشی و گرمایشی بین مددجویان بوشهری
  • لایحه «امنیت شغلی» قانونی مضاعف و غیرکارشناسی
  • بیرانوند ستون پرسپولیس است ولی خلاء او حس نمی‌شود!
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است