Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@21:29:19 GMT

توضیح جدید وکیل قاضی منصوری درباره مرگ او

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۱۰۱۱

 امیرحسین نجف‌پورثانی، گفت: برای آخرین بار روز سه‌شنبه هفته گذشته با آقای منصوری صحبت تلفنی داشتم و فردای آن روز هم از طربق فضای مجازی در چت پرسیدم که دادگاه رومانی برگزار شد یا نه؟ که در پاسخ گفت؛ هنوز نه. این آخرین تماس و مکاتبه من با موکلم بود.

وی در ادامه در خصوص ابهامات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص سناریو و غیرواقعی بودن مرگ قاضی منصوری گفت: عکس‌هایی که از شب گذشته پخش شدند، بیشتر با طعنه و طنز کاربران مواجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه داخل کیسه حمل جسد چیزی به غیر از کالبد یک انسان است. بلافاصله پس از انتشار تصاویر در اینترنت سرچ کردم و عکس‌های بیشتری را با دقت بیشتر بررسی کردم. در یکی از عکس‌ها که کیسه نزدیک به آمبولانس است، کاملاً مشخص است که آنچه حمل می‌شود جسد انسان و یا چیزی شبیه به آن است و نمی‌توان بر اساس تصاویر دیگر این ادعا را کرد که در داخل کیسه جسدی وجود ندارد.

نجف‌پورثانی افزود: عکس‌ها شک‌برانگیز شبهه‌ناک هستند؛ با این حال شاید به این دلیل شبهات قوی‌تر شده‌اند که پلیس رومانی عکسی از چهره پس از فوت آقای منصوری را منتشر و اطلاع‌رسانی دقیق نکرد. به هر حال به گفته پلیس رومانی، امروز قرار است نتیجه کالبدشکافی منتشر شود که با اینکار بسیاری از ابهامات مرتفع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان قاضی دادگاه طبری در خصوص احراز نشدن مرگ قاضی منصوری برای دادگاه، اظهار کرد: قاضی بابایی به درستی گفته‌اند که این موضوع برای دادگاه محرز نشده است؛ چون از حیث قضایی یک نظر قضایی را اعلام کرده است. طبق قانون تا زمانی که مرگ محرز نشود، قاضی پرونده نظر نمی‌دهد و بعد از احراز آن، قرار موقوفی تعقیب صادر می‌شود. بنابراین این صحبت از منظر قانونی و حقوقی است و به معنای تردید در مرگ قاضی منصوری نیست.

وکیل قاضی منصوری ادامه داد: با خانواده آقای منصوری در ارتباط هستم و می‌دانم که از لحظه‌ای که خبر منتشر شد، در شوک و عزادارند و پیگیر این هستند که مقامات قضایی این موضوع را به جد پیگیری کنند و در جریان جزییات این حادثه قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که قبل از فوت قاضی منصوری، سفارت ایران در رومانی از انجام پرواز فوق‌العاده از بلغارستان به ایران برای انتقال ایرانیان مقیم بلغارستان، صربستان و رومانی به کشور خبر داده بود، چرا استرداد منصوری با این پرواز انجام نشد؟ گفت: چون آقای منصوری توسط پلیس رومانی بازداشت شده بود و استرداد وی منوط به اتخاذ تصمیم مقامات قضایی رومانی بود. پروسه استرداد مجرمین و متهمین در هر کشوری یک پروسه قضایی محسوب می‌شود و نه دیپلماتیک. در صورتیکه مقامات قضایی تصمیم به استرداد بگیرند، این انتقال از طریق رایزنی‌های دیپلماتیک محقق می‌شود. بنابراین امکان انتقال آقای منصوری در آن پرواز فوق‌العاده ممکن نبود.

نجف‌پورثانی در پایان تأکید کرد: تعلل رومانی در ارائه اطلاعات شفاف، سبب شده تا فضای مجازی واکنش‌های اینچنینی به موضوع فوت آقای منصوری داشته باشد که امیدواریم با انتشار گزارش کالبدشکافی، این ابهامات مرتفع شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فضای مجازی رومانی مرگ اینترنت فوت قانون خانواده بلغارستان ایران صربستان خانواده رومانی فضای مجازی فوت مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • پایان خوش غفور در رومانی به خطر افتاد!
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • فال تاروت برای متولدین ماه‌های مختلف امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چشمک به سکوی سوم با درخشش تکراری امیر غفور
  • توضیح مدیر تراکتور در مورد کامنت جنجالی!
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد