Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@04:12:48 GMT

بازی خطرناک کرونا و سینما

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۱۳۸۶

بازی خطرناک کرونا و سینما

به‌رغم تمامی ادعاهای سران ایالت کالیفرنیای امریکا در خصوص به‌راه انداختن مجدد سالن‌های سینما در این منطقه و از سرگرفتن پخش مجدد و وسیع و عادی فیلم‌ها از اولین روزهای هفته جاری چنین امری شکل‌نگرفت، زیرا تلفات بی‌رحمانه بیماری کرونا در 51 ایالت کشور امریکا همچنان برقرار و اکثر این ایالت‌ها و بویژه کالیفرنیا در وضعیت قرمز به‌سر می‌برند و تعطیلی سالن‌ها که در 3 ماه و نیم اخیر برقرار بوده و ادامه تعطیلی‌ها غیرقابل اجتناب به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این اوصاف یک بار دیگر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته که روز گذشته (دوشنبه) توسط آژانس‌های مختلف سینمایی ارائه شد، جدولی بسیار محدود و کوچک بود و از اندک فیلم‌هایی شکل می‌گرفت که به شیوه VOD (پخش ویدئویی برای خواستاران در ازای دریافت وجه) یا Streaming (دانلود کردن فیلم در صورت عضویت در کانال‌هایی مثل نت فلیکس) عرضه شدند. البته این فیلم‌ها در چند درایوین سینما هم پخش شده‌اند و اینها مکان‌هایی غیرسرپوشیده و وسیع در حاشیه برخی خیابان‌ها و بدین شکل است که متقاضیان پس‌ از خریداری بلیت وارد محوطه‌های وسیع و پارکینگ مانند می‌شوند و در ماشین‌های معمولاً بدون سقف خود می‌مانند و از همان جا فیلمی را که روبه‌روی‌شان روی یک اسکرین بزرگ در حال نمایش است، به‌تماشا می‌نشینند.
محدودیت‌هایی که رفع نمی‌شود
در چنین فضایی عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته‌گذشته امریکای شمالی به «بد‌نام» (IN famovs) رسید که در سطح 37 درایوین سینما در 51 ایالت امریکا و در سیستم‌های VOD و Streaming مجموعاً 104 هزار دلار پولسازی کرد. همین رقم اسفبار و بشدت اندک نشان می‌دهد شرایط برای شکستن محدودیت‌های چند ماه اخیر چقدر نامساعد و اوضاع اقتصادی فیلم‌ها تا چه میزان خراب است و چگونه استودیوهای نامدار زیر فشار یک بحران عظیم مالی کمر خم کرده‌اند و اوضاع فلاکت‌باری دارند و امیدی هم به بهبود سریع وضعیت‌شان نیست. این امر با اعلام جدول پخش فیلم‌ها در یک ماه پیش رو محتمل‌تر شده زیرا طی این مدت فقط نام دو سه فیلم به‌عنوان آثاری ذکر شده که اکران گسترده خواهند داشت و بقیه مستقیماً به بازار ویدئویی و سیستم VOD ارجاع خواهند شد. تنها راه استودیوها برای کاستن از ضررهای میلیاردی حاصله این است که آثار اصلی مورد نظر‌شان را تا اطلاع‌ثانوی بایگانی کنند و فقط فیلم‌های کوچک و کم‌هزینه‌ای را اکران کنند که هیچ حسابی روی آن نمی‌کردند و توقعی از آن ندارند و فقط برای پرکردن کاتالوگ آنها به کار می‌آید. فیلم‌های اصلی‌تر این کمپانی‌ها با چند بار تعویق در زمان پخش‌شان همگی به زمان‌هایی بعد از نیمه مردادماه ارجاع شده‌اند و انتظار می‌رود فقط از شهریورماه اکران فیلم‌های بزرگ و جدی به شکلی درآید که بی‌شباهت به اکران‌های قبل از کرونا نباشد.
قصه قاتلان محبوب
«بدنام» که این هفته در صدر جدول فیلم‌های سودساز امریکا، کانادا و مکزیک قرار گرفت فیلمی از ژانر جنایی و با حال و هوای کارهای تریلر (دلهره‌آور) است و آن را جاشوا کالدول کارگردانی کرده و نوشتن سناریو هم با خود وی بوده است. در فیلمی که بازیگران اصلی آن بلا تورن جیک منلی، امبررایلی و مایکل سیرو هستند، با زوجی جوان مواجه می‌شویم که دست به یکسری قتل با دلیل یا بی‌انگیزه در چند ایالت جنوبی امریکا می‌زنند و پلیس به تعقیب آنها می‌پردازد و همین مسأله و وجود روح و روان‌های ناآرام و فراوان در امریکای فعلی کمک می‌کند که این زوج نه فقط بابت بدکرداری‌هایشان محکوم و متنبه نشوند بلکه شهرت به هم بزنند و مردمی که هر حرکت نفی‌کننده روال‌های قانونی را تشویق می‌کنند از این زوج قاتل و دیوانه قهرمان‌سازی و آنها را حمایت کنند. البته داستان این فیلم تکرار تمی است که 26 سال پیش در دل فیلم سرشار از عصبیت و برخورد «قاتلان بالفطره» به کارگردانی اولیور استون براساس فیلمنامه کوئنتین تارانتینو دیده شد و براساس آن یک اثر کلاسیک پرفروش و موفق ساخته شد.
دختری همچون مادرش
دومین فیلم پرفروش امریکای شمالی در این هفته کاری به‌نام «خانم جون تینت» است که فقط در 6 سالن درایوین سینما در 19 استان امریکا به نمایش درآمده و از امتیاز پخش از طریق VOD هم برخوردار شده و با وجود این از گیشه‌ای 24500 دلاری فراتر نرفته، این رقم در قیاس با میزان مجموع فروش 319 هزار دلاری «بدنام» که حاصل دو هفته نمایش آن است، بسیار کم و حقیرانه به‌نظر می‌رسد و اگر به آمار نجومی سال‌های اخیر در تماشاخانه‌های امریکا و کانادا توجه کنیم، مطمئن می‌شویم که اگر صنعت سینما هرچه سریع‌تر از این ویروس مرگبار (کووید19) رهایی نیابد، به مرز ورشکسته شدن و تعطیلی طولانی‌مدت بعضی استودیوهای بزرگ هالیوودی خواهد رسید. «خانم جون تینت» با سناریو و کارگردانی چانینگ گادفری پیپلز و بازی نیکول بهاری، کندریک سمپسون و الکسیس چیکارنی در نقش‌های اصلی درباره زنی میانسال است که دختر نوجوانش را وارد یک مسابقه تعیین شایسته‌ترین جوان شهر و وی را به‌ سوی پیروزی در این رقابت رهنمون می‌کند اما هر قدم او و هر اتفاقی که روی می‌دهد، برای این زن یادآور اتفاقات تلخ و شیرینی است که بیست و پنج سال پیش برای خود او در رقابتی مشابه شکل گرفته بود.
فیلم‌های در راه
طی سه روز آتی چهار فیلم جدید دیگر در امریکا به نمایش درمی‌آیند اما آنها را نیز فقط باید در پخش‌های اجاره‌ای و کابلی ویدئویی یا در درایوین سینماها جست‌وجو کرد. یکی از آنها «تمامی آنچه می‌توانم بگویم» است و دیگری «مقاومت‌ناپذیر» و سومی «ضربان» و در نهایت «نوادگان» در میان این فیلم‌ها فقط «مقاومت‌ناپذیر» است که اضافه بر پخش اجاره‌ای روی ویدئو، در 15 درایوین سینما هم به نمایش درمی‌آید تا حضورش مستحق عنوان «پخش وسیع» البته در زمان جولان کرونا و با شرایط و توصیف‌های ویژه چنین زمانی باشد.
جلوگیری از جنگ جهانی سوم
با این مقدمات خبر تغییر مجدد زمان پخش فیلم‌های بزرگ در نظر گرفته شده برای تابستان 2020 هیچ تعجبی را بر‌نمی‌انگیزد و یکی از آنها «تنت» (Tenet) کار پرسرو‌صدا و پلیسی - جاسوسی جدید کریستوفر نولان سینماگر 50 سال و پر ابتکاری است که در شهر لندن به‌دنیا آمد و همان جا رشد کرد اما سال‌ها است که در امریکا به‌سر می‌برد و تابعیتی دوگانه را پذیرفته است تا به لطف امکانات بهتر استودیوهای هالیوود قادر به ساخت و ارائه فیلم‌های دلخواهش باشد که «ممنتو»، «بی‌خوابی»، سه‌گانه «بت‌من»، «تلقین»، «دانکرک» و «بین ستاره‌ای» ممتازترین آنها بوده‌اند. نولان که آخرین فیلمش یک کار جنگی موفق و مستندمانند به‌نام‌ «دانکرک» محصول سال 2017 بود، با«تنت» بر تنوع کارهای خویش افزوده و اثری را آماده پخش کرده که بودجه تولید‌ش 225 میلیون دلار برآورد شده و جان دیوید واشینگتن (پسر دنزل واشینگتن معروف) رابرت پاتینسون، الیزابت دیسکی و همچنین کنت برانا و مایکل کین مشهور در نقش‌های اصلی آن ظاهر شده‌اند. نولان و همکارانش کوشیده‌اند نهایت پنهانکاری را درباره موضوع این فیلم و فراز و فرودهای آن اعمال کنند و چیزی را به رسانه‌ها نگویند اما نشریات امریکا نوشته‌اند این فیلم متمرکز بر یک مأمور ویژه امنیتی (با بازی جان دیوید واشینگتن) است که در تشکیلات مخفی و اطلاعاتی همچون سیا و با نام‌«تنت» (اشاره به‌عنوان فیلم) کار می‌کند و معمولاً سخت‌ترین مأموریت‌های امنیتی و مخفی و حیاتی به‌آنها سپرده می‌شود. در جدید‌ترین آنها، این مأموران باید جلوی عوامل و تروریست‌های دوره دیده‌ای را بگیرند که اگر نقشه‌های شوم‌شان اجرا شود جنگ جهانی سوم به راه خواهد افتاد.
این پایان ماجرا نیست
 فیلم «تنت» در اصل قرار بود از روز 28 تیر در شکل‌ها و فرمت‌های مختلف ازجمله ایمکس، 35 میلیمتری و 70 میلیمتری ابتدا در امریکای شمالی و اروپای غربی و آسیای شرقی و سپس 10 روز بعد‌ از آن در سایر نقاط جهان به نمایش درآید اما کرونا تمامی محاسبات را به‌هم ریخت. کمپانی برادران وارنر که توزیع این فیلم را برعهده دارد پخش آن را به 11 مردادماه منتقل کرده و شنیده می‌شود که این پایان ماجرا نیست و امکان موکول شدن آن به دوم یا سوم شهریور هم وجود دارد.
با احتساب تأخیر مجدد در زمان پخش قسمت دوم فیلم کمیک استریپی «زن شگفت‌انگیز» و انتقال آن به حدود 10 شهریور این گونه فعل و انفعال‌ها نباید اسباب تعجب شود و بازی خطرناک «سینما و کرونا» همچون چهار ماه اخیر با برتری کامل کرونا ادامه دارد!

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: درایوین سینما فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • امریکا / تصادف مترو با اتوبوس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • هشدار رئیس سابق به رئال: گول بایرن را نخورید!
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید