Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:08:24 GMT

جولان کرونا در غفلت فاصله‌گذاری اجتماعی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۲۱۴۰

جولان کرونا در غفلت فاصله‌گذاری اجتماعی

ایسنا/اردبیل کرونا در اردبیل اوج گرفت؛بیماری کووید – 19 که این روزها وحشت بر اندام هر شهروندی می‌اندازد، همچنان در استان اردبیل و در غفلت فاصله‌گذاری اجتماعی جولان داده و آمار مبتلایان و بستری‌ها رو به افزایش است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفتگو با ایسنا، با تائید خبر افزایش مراجعین و بیماران بستری کرونا در بیمارستان‌های استان اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته بیش از 20 نفر با علایم اولیه کرونا به مراکز بیمارستانی مراجعه کرده تا به جمع بیماران بستری افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضائی بنا خاطرنشان کرد: از 110 بیمار بستری کرونا در بیمارستان‌های استان 28 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود ولی طی 24 ساعت گذشته هیچگونه فوتی در استان بر اثر بیماری کرونا به ثبت نرسیده است.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر و برخلاف روند دو هفته قبلی تعداد مراجعین سرپایی به بیمارستان با علایم کرونا افزایش یافته و تعدادی از آنها نیز بستری شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: آمار مراجعین در این مدت 2.5 برابر و بستری‌ها نیز یک و نیم برابر بیش از گذشته بوده و اگر این آهنگ افزایش ابتلا و بستری ادامه یابد به یقین با بحرانی جدی در مهار کرونا روبرو خواهیم شد.

رضائی بنا با تکرار توصیه‌های قبلی مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده شهروندان از ماسک در ورود به فضاهای اجتماعی بیان کرد: تک تک شهروندان در پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید دست خود را با آب و صابون شسته و موازین اولیه بهداشتی را به شکل کامل رعایت کنند.

وی به فصل گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: همچنان با اعتذار از گردشگران درخواست می‌کنیم از سفر به استان پرهیز کنند و شهروندان نیز از حضور در مجالس و محافل عروسی و عزا به جد خودداری کرده و احتیاط کامل را در صورت حضور در چنین محافلی مدنظر قرار دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: با افزایش مراجعین و بستری‌ها در روزهای اخیر دوباره بخش کرونای بیمارستان امام(ره) فعالیت خود را از سر گرفته و شاهد پذیرش بیماران کرونایی خواهیم بود.

رضائی بنا در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی که به سمت وضعیت قرمز در حال حرکت هستیم، شهروندان باید جانب احتیاط را از دست ندهند تا دوباره به چرخه افزایش بستری‌ها و مرگ و میرهای ناشی از کرونا بازنگردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس طرح فاصله گذاری اجتماعی بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کرده و در اجرای برنامه‌های خود باید به‌ صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضا قاسمیان در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، کاری قرارگاهی و نیازمند مشارکت همگان است.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کنند و برای اجرای این برنامه‌ها هم به‌صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تأکید بر توجه به تقویت موضوعات فرهنگی تأثیرگذار در جامعه از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی اعم از مجازی و مکتوب، ادامه داد: تقویت هویت ایرانی و اسلامی جوانان باعث افزایش مقاومت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: مشارکت اجتماعی در نهادینه شدن فرهنگ خیرخواهی دارای اهمیت بوده و مشارکت دستگاه‌ها در ترویج قدرشناسی و تمکین به قوانین اجتماعی از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی و ارتباطی ضروری است.

منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان اردبیل به‌زودی رونمایی می‌شود

وی بیان کرد: در راستای سالم‌سازی فضاهای مجازی، باید تولید و توزیع محتوا به‌صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان اردبیل در دستور کار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به تدوین منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان و رونمایی از آن در آینده نزدیک، گفت: در این منشور، رعایت نکات مختلف در رابطه با مصالح و منافع استان اردبیل یادآوری شده و فعالان فضای مجازی را نسبت به اجرای آن دعوت می‌کند.

در این نشست مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل نظرات و نیازمندی‌های خود را برای اجرای برنامه‌ها در طول سال بیان کردند.

کد خبر 749137

دیگر خبرها

  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد