Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی در چند هفته‌اخیر، بحرانی‌ترین شرایط ابتلا به ویروس کرونا در استان ایلام را بعد از کاهش محدودیت‌ها ایجاد کرد و به گفته استاندار ایلام این بحران ناشی از عادی پنداری مردم و برخی مسئولان امر است. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ کاهش اثر بخشی توصیه‌ها به جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم سبب شده است، بحرانی‌ترین شرایط ابتلا به ویروس کرونا در استان ایلام را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحرانی که استان ایلام را در شرایط قرمز قرار داده است. این بحران موجب تشکل جلسه اضطراری ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان ایلام شد. لغو تمامی همایش‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های جمعی در استان ایلام، ایجاد محدودیت‌ها در مناطق حاد ابتلا به کرونا ویروس و بررسی دقیق کارکنان ادارات از نظر میزان به آلودگی به ویروس کرونا از جمله  تصمیم‌های نشست اضطراری  ستاد مدیریت کرونا ویروس در استان است.

عادی پنداری  برخی مسئولان در امر پیشگیری از ابتلای کرونا ویروس

به گفته قاسم سلیمانی استاندار ایلام علت افزایش  مبتلایان به کرونا ویروس، آلودگی شدید استان‌های همجوار، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عادی پنداری ادرات مسئول در امر پیشگیری از ابتلای کرونا ویروس در استان ایلام است.

استاندار ایلام، شرایط موجود را خطرناک دانست و گفت: مردم به جان خودشان رحم کنند و نسبت به رعایت توصیه‌ها توجه و در امر پیشگیری کوشا باشند.

نبود آمار بی تاثیر در بی تفاوتی مردم نیست

سلیمانی دشتکی به اقدام جدید وزارت بهداشت نیز انتقاد و عدم اعلام آمار و پراکندگی جغرافیای آلودگی در سطح استان، شهرستان و بخش‌ها و روستاها را نیز از جمله  مواردی عنوان کرد که دربین شهروندان این شایعه را بازتاب داده است که دیگر کرونا وجود ندارد. انان نیز مقید به رعایت توصیه‌ها نیستند و برای اقناع شهروندان به اعلام وضعیت منظقه و شهرشان آماری در دست نیست. نبود آمار بی تاثیر در بی تفاوتی مردم نیست.

استاندار ایلام در ادامه خواهان اعلام آمار استانی و شهرستانی و بخش‌ها و روستاها جهت آگاهی شهروندان از شرایط حاد آلودگی در استان ایلام شد.

ترس از آلودگی به این بیماری در جامعه از بین رفته است

به اعتقاد جامعه شناسان عدم اعلام آمار مبتلایان کرونا ویروس در استان‌ها و جغرافیای گستردگی این ویروس خبیث موجب شده تا ترس از آلودگی به این بیماری در جامعه از بین برود.

بهرامی در این ارتباط می‌گوید: شکسن قرنطینه، نادیده گرفتن اعمال محدودیت‌ها، ساده‌انگاری بیماری و همچنین نبود تصمیات واحد برای مقابله و پیشگیری موجب آن شده است تا استان ایلام در وضعیت بحران و آغاز پیک کرونای مرحله دوم قرار گیرد.

این استاد جامعه شناسی با بیان راهکار پیشگیری از دامنه بیشتر آلودگی به کرونا ویروس در استان ایلام، پیشنهاد داد: ضرورت وضعیت موجود ایجاب می‌کند، اطلاع رسانی، اعلام آمار به روز و به جزء بدون اغماض در اعلام آمار و از طرفی اعمال محدودیت‌های اجباری، ایجاد محدودیت در تردد بین استانی لازم و ضروری است. 

آمار ابتلا به کرونا ویروس در شرایط اضطرار قرار دارد 

محمد کریمیان با تاکید به تاثیرگذاری شرایط پیش گفته در شرایط بحرانی استان ایلام در ابتلا به کرونا ویروس که از ابتدای تیرماه در استان شاهد هستیم اظهار داشت: مردم شرایط بحرانی موجود ابتلا به این ویروس را جدی نمی‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام؛ حضور بدون ماسک و بی توجهی به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شرکت شهروندان در مراسم عزا، عروسی و عیادت موجب شده است که آمار ابتلا به کرونا ویروس در شرایط اضطرار قرار بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیشگیری و تقید مردم به رعایت توصیه‌ها شرط عبور از این شرایط حاد موجود در استان ایلام است.

شرط موفقیت و غلبه بر ویروس کرونا فقط توسط خود مردم است

کریمیان در پاسخ به این سئوال خبرنگار تسنیم در ایلام که استاندار ایلام در نشست اضطراری عدم اعلام آمار استانی را نیز یکی از دلایل بی توجهی به توصیه‌ها و نبود ترس از بیماری عنوان کرده است و دیدگاه دانشگاه علوم پزشکی در این ارتباط چیست؟ گفت: آمار شمشیر دولبه است هم می‌تواند پیشگیرانه عمل کند و هم جو روانی منفی به وجود آورد، نطر ما به کنترل اپیدمی با شیوه‌های پیشگیری، آموزش و رعایت توصیه‌ها است.

وی در ادامه یادآورشد: شرط موفقیت و غلبه بر ویروس کرونا فقط توسط خود مردم است و آن هم با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/180/ی

 

 


 

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ابتلا به کرونا ویروس کرونا ویروس در استان استاندار ایلام استان ایلام رعایت توصیه ها رعایت فاصله ویروس کرونا اعلام آمار محدودیت ها بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حضور باشکوه مردم ایلام در تشییع «محمد شفیع فیضی زاده»

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم صبح امروز یکشنبه از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام آغاز و تا میدان شهدا و سپاه ناحیه ایلام ادامه داشت.

کد خبر 6097027

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • تهیه‌کننده نون‌خ: سعید آقاخانی دستمزد نجومی نگرفته/ آمار مخاطبان تلویزیون بیش از آن چیزی است که گفته می‌شود
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در ایلام شد
  • تصاویری از حضور باشکوه مردم ایلام در تشییع «محمد شفیع فیضی زاده»
  • آمار ابدی مسی: 1200 گل + پاس گل!
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام