Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز اکبری مزینان روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرف یک سال اخیر دستگاههای الکتروموتور مورد استفاده برای اجرا و بهره‌برداری هشت طرح مهم و بزرگ آبرسانی در چندین استان کشور از سوی شرکت ساخت و تولید ماشینهای الکتریکی مستقر در شهرستان جوین تامین شده است.

وی ادامه داد: همچنین دستگاههای الکتروموتور ساخت و تولید جوین در اجرای طرح آبرسانی به بخش غیزانیه در استان خوزستان مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول اداره صنعت، معدن و تجارت جوین گفت: شرکت ماشینهای الکتریکی جوین در همین چارچوب ۵۰ دستگاه الکتروموتور فشار ضعیف مورد استفاده در طرح آبرسانی غیزانیه خوزستان را تامین کرد. 
وی افزود: الکتروموتورهای ضدانفجار و ایمن تولید داخل که در شهرستان جوین ساخته می‌شوند همچنین از سوی مجتمعها و شرکتهای بزرگ صنعتی کشور در حوزه‌های تولید فولاد، مس، سیمان و پروژه‌های آب و فاضلاب مورد استفاده قرار دارند.

اکبری مزینان گفت: الکتروموتورهای تولید شده توسط مهندسان کشورمان در شهرستان جوین به منظور پمپاژ در صنایع مختلف داخلی استفاده می‌شوند. 
وی افزود: شرکت ماشینهای الکتریکی جوین که از بزرگترین تولیدکنندگان الکتروموتور در ایران محسوب می‌شود ظرفیت تولید سالانه هزار و ۲۰۰ مگاوات معادل ۱۲ هزار و ۶۸۰ دستگاه انواع الکتروموتور و ژنراتور را دارد. 

پیش از این نیز رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار از ساخت نخستین الکتروموتور ایمن تولید داخل کشور به سفارش وزارت جهادکشاورزی برای استفاده در اجرای یک طرح بزرگ آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان به همین شرکت خبر داده و گفته بود: متخصصان داخلی در جوین که برای نخستین بار سفارش ساخت این الکتروموتور صنعتی را گرفته بودند مراحل ساخت و آزمایش آن را با موفقیت کامل پشت سر گذاشتند.
"الکتروموتور ایمن" توان کنترل حجم گازهای قابل اشتعال را در محدوده فشار استاندارد داراست و نمی‌گذارد این فشار بالا رود بنابراین امکان انفجار در این نوع الکتروموتور به صفر رسیده است.

پیش از این "الکتروموتور ایمن" مورد نیاز صنایع و پروژه‌های داخل کشورمان از آلمان، ایتالیا و فرانسه وارد ایران می‌شد اما با تلاش متخصصان داخلی "الکتروموتور ایمن" ساخت ایران با هزینه ۴۰ درصد ارزانتر از مشابه خارجی آن، در شرکت جمکو تولید شد که کشور را از واردات این ماشین صنعتی بی‌نیاز کرده است. 

نقاب، مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در فاصله ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است. 

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی آب و فاضلاب جوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی آب و فاضلاب جوین وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی آب و فاضلاب جوین الکتروموتور ایمن مورد استفاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی همتی فر صبح جمعه در محل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و در حاشیه برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز با حضور ۱۶۱۸ نفر از حافظان ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و پژوهش و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: این آزمون یکی از آزمون‌های تخصصی و دشوار قرآن کریم است که حافظان در آن معلومات و تسلط خود بر مفاهیم، معانی و تفاسیر قرآن را به معرض سنجش می‌گذارند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تعداد متقاضیان شرکت در این دوره از آزمون نسبت به دوره قبل افزود: این استقبال نشان دهنده اشتیاق روزافزون مردم، به ویژه جوانان، به تعالیم نورانی قرآن کریم است.

همتی فر ادامه داد: استان خراسان رضوی با داشتن ۱۶۱۸ نفر شرکت کننده، در صدر فهرست استان‌های کشور از نظر تعداد متقاضیان قرار دارد. همچنین با توجه به اینکه بیشترین شرکت کنندگان استان به تعداد ۵۳۳ خانم و ۲۷۶ آقا از مشهد هستند بنابراین دو حوزه آزمون در مشهد در نظر گرفته شد که آقایان در سازمان تبلیغات و بانوان در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره از آزمون، ۱۱۳۰ نفر از بانوان و ۴۸۸ نفر از آقایان در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی پذیرفته شدگان این مرحله، به مرحله آزمون شفاهی راه پیدا می‌کنند و در صورت موفقیت، مدرک معادل لیسانس یا فوق لیسانس دریافت خواهند کرد.

کد خبر 6095563

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد