Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه شورای گسترش این استان با بیان اینکه خوشبختانه سازمان مرکزی دانشگاه با دوراندیشی و تدابیر مناسب، برنامه ها و فعالیت های مناسبی را آغاز کرده است، گفت: با برنامه ریزی استانی و درنظر گرفتن تمامی شرایط، باید به شیوه ای عمل شود که ظرفیت حداکثری تمام رشته ها فعال و واحدها و مراکز دانشگاهی استان با برنامه های کلان دانشگاه همراه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به تعدد رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف در سطح استان، یادآور شد: در استان بوشهر به حد کفایت رشته های تحصیلی دایر است اما مهم ترین دغدغه در این خصوص، فعال شدن رشته های موجود و کمک به آینده استان و دانشگاه با جابجایی رشته ها و در صورت لزوم ایجاد رشته های جدید است.

عبدالهی با تأکید بر اینکه فضای گسترش رشته های تحصیلی در استان باید به صورت استانی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در غیر این صورت جابجایی رشته ها نه تنها توجیهی نداشته و مشکلی را مرتفع نخواهد کرد، بلکه منجر به بار مالی و افزایش هزینه از یک سو و بروز چالش های جدید برای دانشگاه مقصد از سوی دیگر خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه رشته های تحصیلی در یک بسته جامع دیده شود، توضیح داد: در جابجایی هر رشته نباید تنها به بعد آموزشی و یا کسب درآمدهای شهریه ای توجه کرد بلکه باید دورنمای نوآوری، کارآفرینی، بلوغ زیرساخت ها و شکوفایی ظرفیت های معطل و آماده به کار، دیده شود.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر تشکیل اتاق های فکر تخصصی و علمی و جلوگیری از تقلید و موازی کاری، عنوان کرد: با رشته های ترکیبی و بین رشته ای می توان هم نوآور بود و همچنین فضای کار، حرفه آموزی، مهارت افزایی و راهکارهای کسب درآمدهای غیر شهریه ای در دانشگاه را فعال کرد.

این مسئول راه رسیدن به رشته های جدید مورد تقاضا را توجه به بعد مهارتی و کارآفرینی آن برشمرد و اذعان کرد: با تحقق این مهم، علاوه بر همراهی با اهداف کلان کشور، توجه و انتخاب جوانان و خانواده ها را به دست خواهیم آورد.

انتهای پیام /

331 / 167 اسماعیل عبدالهی رشته های بین رشته ای توسعه فناوری دانشگاه آزاد بوشهر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رشته های بین رشته ای توسعه فناوری دانشگاه آزاد بوشهر رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان آخرین وضعیت دریافت مجوز راه‌اندازی رشته پزشکی در واحد اهواز را تشریح کرد.

علی افروس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت‌ماه آخرین اکیپ بازرسی وزارت بهداشت، از امکانات دانشگاه آزاد خوزستان بازدید خواهند کرد تا مجوز نهایی جذب دانشجوی پزشکی عمومی صادر شود.

وی ادامه داد: تیم اعضای هیات علمی برای این رشته نیز در حال تکمیل است و در صورت تایید امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه توسط بازرسان، از ترم مهرماه در واحد اهواز دانشجوی پزشکی پذیرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به روند فراهم‌آوری امکانات مناسب آموزش پزشکی، گفت: تجهیزات آزمایشگاهی در وضعیت خوبی قرار دارند و البته نواقض جزئی هم وجود دارد که در حال رفع است. مرکز مهارت‌های پزشکی نیز در حال توسعه است. با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز توافق کرده‌ایم که برای آموزش بالینی دانشجویان از بیمارستان‌های آموزشی گلستان، سینا و... به صورت مشارکتی استفاده کنیم.

افروس عنوان کرد: مجوز مرحله اول دانشکده پزشکی برای رشته پزشکی است و در مرحله بعد، رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی نیز اضافه خواهد شد. تنها منتظر مجوز نهایی وزارت بهداشت برای رشته پزشکی هستیم که تا پایان اردیبهشت‌ماه تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود