Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@14:36:37 GMT

خشکسالی مهاجرت استرآهو را تغییر داد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۳۱۲۱

خشکسالی مهاجرت استرآهو را تغییر داد

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه جدید دانشگاه وایومینگ نشان می‌دهد فواید مهاجرت برای استرآهو و سایر گیاه‌خواران مهاجر کاهش یافته زیرا به دلیل تغییر آب و هوا خشکسالی بسیار رایج شده است.خشکسالی با کوتاه کردن مدت زمان سبز شدن و تغییر روند پیشرفت در گیاهان، دسترسی به منابع اصلی غذایی را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الن آیکنز یکی از محققان گفت: «این تحقیق نشان داد که تغییرات آب و هوایی می توانند توزیع منابع غذایی را با فشرده سازی زمان دسترسی بهینه علوفه تغییر دهد. که این امر فواید مهاجرت را کاهش می دهد. این اتفاق تهدیدهای نوظهور را برای استرآهو های مهاجر و احتمالاً بسیاری دیگر از گونه ها برجسته می کند.»

این مطالعه نشان داد که در یک سال مرطوب گوزن های منتخب طی یک دوره طولانی تا 120 روز به گیاهان جوانه زده بهار دسترسی دارند. این چهار ماه کامل است که برف در حال ذوب است و رواناب باعث اشباع خاک و ایجاد گیاهان علوفه ای مانند شمعدانی بنفش می شود.

گوزن‌ها با دنبال کردن این موج سبز گیاهان، بخش قابل توجهی از نیاز علوفه خود را برای کل سال دریافت می کنند که در سالهای مرطوب، به شکلی مرتب و مرتب از دامنه های زمستانی کم ارتفاع تا دامنه های تابستانی در کوهستان های مرتفع پیش می رود.

دسترسی به گیاهان سبز بهترین فرصت برای بهبودی در زمستان‌های سخت و پر کردن چربی از دست رفته بدن است. این حیوانات برای زنده ماندن در زمستان آینده به چربی کافی احتیاج دارند.محققان دریافتند که در سالهای خشک، موج سبز تقریباً نیمی از زمان، تقریباً 60 روز وجود دارد.

محققان دریافتند که خشکسالی مسیرهای مهاجرت سخت تری را نیز ایجاد می کند. موردی که در سالهای خشکسالی تغییر نکرده توانایی قابل توجه گوزن در حرکت و ردیابی گیاهان با بالاترین ارزش غذایی است.

بهترین مسیرهای مهاجرت که بیشترین علوفه را تولید کرده و طولانی ترین طول دوره سبز شدن در سالهای مرطوب دارند نیز تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفتند.

ماتیو کافمن، مدیر واحد تحقیقات تعاونی ماهی و حیات وحش وایومینگ اعلام کرد که آن‌ها در حال شناسایی تهدید جدید برای مهاجرت استرآهوها هستیم که احتمالاً با ادامه تغییرات آب و هوا بدتر می شوند.

انتهای پیام/

178 / 336 استرآهو خشکسالی مهاجرت تغییرات آب وهوایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خشکسالی مهاجرت تغییرات آب وهوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض

ایسنا/ایلام مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی بومی توسط افراد بومی و غیر بومی در استان ایلام، وجود برخی از این گیاهان را در انقراض قرار داده است.

«علی فرضی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: از حدود ۱۰۰۰ گونه گیاه دارویی شناخته شده کشور ۳۵۰ گونه در استان ایلام وجود دارد که در هر منطقه از طبیعت استان بسته به شرایط آب و هوایی و خاک رشد می‌کنند و مردم برای مصارف درمانی و همچنین برخی صرفه اقتصادی و فروش، به برداشت آن‌ها مبادرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی، داروخانه کوچک طبیعت محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برداشت بی‌رویه و بهره‌برداری غیراصولی به‌واسطه عدم شناخت از نحوه برداشت این گیاهان، آن‌ها را در خطر انقراض قرار داده است.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام افزود: کنگر، پاقازه، ترگ، پیچگ و ونگی و ازبوه، تشنه‌داری بلاورو گیاهانی هستند که بیشترین استفاده را دارند و بیشترین خطر متوجه این گیاهان است.

فرضی‌نژاد گفت: برای پیشگیری از انقراض این گیاهان باید سیاست‌های ابلاغی سازمان منابع طبیعی کشور و استان در خصوص ممنوعیت‌ها و میزان برداشت گیاهان دارویی را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت، احیا و توسعه گیاهان دارویی کار منابع طبیعی استان است عنوان کرد: سازمان منابع طبیعی به تنهایی از عهده این مهم برنمی‌آید و باید همه مردم و بهره‌برداران برای این کار آموزش ببینند تا این این گیاهان برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • ببینید | ادعای عجیب معاون رئیسی درباره مهاجرت مردم از ایران
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • (ویدیو) اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی از مهاجرت
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر