Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جامعه اصناف و بازاریان فارس از انجام کمک‌های مؤمنانه اصناف در ایام کرونا به کارگران آسیب‌دیده و اقشار ضعیف جامعه خبر داد و گفت: در حد توان کمک‌هایی را بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب به اقشار کم‌درآمد در دستورکار داشتند.

محمدخلیل ترابی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شیراز، دولتمردان و مسؤولان و حتی رسانه‌ها به دلیل نپرداختن به روز اصناف گلایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مهم و پررنگ اصناف در همه ادوار به ویژه در زمان جنگ تحمیلی و پس از آن و انجام بیشترین همکاری در همه بحران‌ها و مسائل موجود در جامعه گفت: متاسفانه مسؤولان، دولت‌مردان،صداوسیما و سایر رسانه‌ها در روز اصناف یادی از این قشر عظیم که یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، نمی‌کنند!

دبیر جامعه اصناف و بازاریان استان فارس در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به وضعیت اصناف در شرایط کرونا،از واردآمدن خسارت‌های زیاد به اصناف به دلیل تعطیلی دو سه ماهه آنها خبر داد و از رکود شدید بازار سخن گفت.

ترابی همچنین از نبودحمایت به موقع و کامل از کارگران و کارفرمایان آسیب‌دیده از کرونا توسط نهادهای مسؤول خبر داد و اظهار داشت: بسیاری از کارگران ما مشمول بیمه بیکاری شناخته نشدند و عده‌ای نیز با دریافت مبالغی اندک پاسخ داده شدند، از سوی کارفرمایان نیز تاکنون تسهیلاتی دریافت نشده است!

این فعال صنفی رکود بازار را در حدی عنوان کرد که فروش واحدهای صنفی را بسیار کاهش داده و موجب کاهش فعالیت کارگاه‌ها را فراهم کرده است، این درحالی است که درصورت عدم جبران خسارت از سوی دولت، شاهد ریزش نیرو، باطل کردن پروانه و یا تغییر صنف خواهیم بود.

دبیر جامعه اصناف و بازاریان استان فارس در ادامه از انجام کمک‌های مؤمنانه اصناف در ایام کرونا به کارگران آسیب‌دیده و اقشار ضعیف جامعه خبر داد و گفت: اصناف در حد توان کمک‌هایی را در این ایام بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب به اقشار کم‌درآمد در دستور کار داشتند.

وی همچنین با توجه به نام‌گذاری سال به نام "جهش تولید" از حمایت همه‌جانبه اصناف از واحدهای تولیدی و تشویق آنها به تولید داخلی خبر داد و گفت: تاکید ما بر حمایت از تولید داخلی و مصرف کالاهای داخلی است و تا جایی که ممکن است از تولید داخل حمایت می کنیم.

ترابی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر جلوگیری از تخلفات در حوزه گران‌فروشی، اظهار داشت: میان گرانی و گران‌فروشی تفاوت بسیار است، به گونه‌ای که ما توانایی مقابله با گرانی را نداریم، چرا که وقتی جنسی گران می‌شود و اصناف خودشان گران می‌خرند، ضمن اینکه تاکید ما مبنی بر لحاظ کردن کمترین میزان سود است و به هر حال پای مصرف کننده هم گران می‌افتد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اما گران‌فروشی تخلفی است که اصناف با ان مخالف است و اتاق اصناف بازرسانی دارد که دایما در سطح شهر و استان در حال رصد قیمت اجناس و مبارزه با گران‌فروشان و تشکیل پرونده و اعلام به تعزیرات هستند.

وی تاکید کرد: لذا بحث گرانی ربطی به اتاق اصناف ندارد، اما در بحث مبارزه با گران‌فروشی، اصناف از همه توانش استفاده و با متخلفان برخورد می کند.

ترابی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به بحث فروش ماسک نیز ایام کرونا بیان داشت:: در ابتدای شیوع کرونا با بحث احتکار ماسک و موادضدعفونی مواجه بودیم، اما مدت اندکی پس از آن، با ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی و همچنین شناسایی محتکران، این کالا فراوان شد و با کمترین قیمت در اختیار مردم قرار گرفت و خوشبختانه مشکلی در این حوزه وجود ندارد‌.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

کلیدواژه: اصناف کمک های مومنانه جامعه اسلامی اصناف فارس گران فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس