Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده صومعه سرا با انتقاد از عملکرد هیات رئیسه مجلس درباره موضوعات اداری مجلس گفت: شاهد تغییر و تحولاتی در بین دبیران کمیسیون‌ها هستیم که این نوع عملکرد هیات رئیسه در بیرون بازتاب خوبی نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، کاظم دلخوش در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در تذکری با استناد به مواد ۲۲ و ۲۳ و ۶۳ آیین نامه گفت: طبق ماده ۶۳ رئیس مجلس اختیاراتی دارد که ما هم در آن بحثی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما درباره دبیران و برخی کارکنان مجلس تصمیماتی گرفته شده است که ممکن است به شأن مجلس آسیب بزند کما این که نوع عملکرد هیات رئیسه در بیرون از مجلس بازتاب‌های خوبی ندارد.

وی افزود: ما هم موافق برگزاری آزمون برای دبیران کمیسیون‌ها هستیم اما برای آن دسته از کسانی که با این شرایط سازگار نیستند. چون دبیرانی وجود دارد که سابقه ۳۰ ساله کار داشته و دو سه  ماه دیگر بازنشسته می‌شوند. پس چه دلیلی برای ممانعت از ورود آنها و منوط کردن آن به برگزاری آزمون وجود دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس بیش از ۴۰۰ پرسنل دارد که سرگردان کردن آنها و الزام برگزاری آزمون درست نیست این رفتارها و جو ایجاد شده به مجلس ضربه وارد می‌کند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با وارد ندانستن این تذکر گفت: نمی‌خواهم این جا در این باره توضیح دهم اما همانطور که شما گفتید این از اختیارات رئیس مجلس است ما هم رعایت می‌کنیم تا عدالت برقرار شود از همه ظرفیت‌های مجلس بهره گرفته و از کارمندان داخل مجلس استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم عملکرد هیات رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، و دسترسی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هماهنگی روسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی برای ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم با میزبانی وزرات کشور برگزار شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست سردار بکایی جانشین رئیس قرارگاه جهادی وزارت کشور، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و روسای 38 دستگاه اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد که تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیر خانه جهت گزارش به رییس جمهور ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تامین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگسازی برای تغذیه سالم است.

همچنین در این نشست در خصوص موضوعات مهم دبیرخانه از جمله نان کامل، نظارت بر مصرف آفت کش‌ها و سموم در بخش کشاورزی، جمعیت و باروری، سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات پیشگیری و درمان برای کودکان زیر هفت سال کشور (شامل واکسیناسیون کودکان، رشد و تکامل، اهمیت تغذیه با شیر مادر، مکمل-یاری در کودکان)، توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ها از منظر پیشگیری و درمان اشاره و به اهمیت همکاری فرابخشی و بین بخشی در این خصوص تاکید گردید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم