Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی ضمن هشدار به مصر درباره ورود به درگیری‌ها در این کشور اعلام کرد، لیبی کشوری مستقل و دارای حاکمیت ارضی است و صحبت‌ها درباره امنیت در حقیقت دستاویزی برای مداخله است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سایت المیادین، این شورا نسبت به کشیده شدن ارتش مصر به قمار لیبی هشدار داده و اعلام کرد، لیبی کشوری مستقل و دارای حاکمیت ارضی است و دولت مشروع آن وظیفه دارد کنترل خود را بر تمامی خاک این کشور بسط دهد و توافق‌نامه‌ای که در آن همه طرف‌های سیاسی لیبی مشارکت داشتند، این مسأله را تبیین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بند 30 این توافقنامه به دولت این اختیار را می‌دهد که بر کل خاک لیبی و تمامی مرزها، بنادر و تأسیسات حیاتی آن کنترل داشته باشد.
این شورا اعلام کرد: کسی که تروریسم را از شهر سرت ریشه‌کن و با تجاوز گروه‌های جنایتکار مقابله کرد، حالا هم آماده و قادر است از خاک و مرزها دفاع کند.
شورای عالی دولت وفاق ملی استقبال عقیله صالح، رئیس مجلس نمایندگان طبرق در شرق لیبی از اظهارات عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر درباره مداخله نظامی در لیبی را محکوم و اعلام کرد، صالح تلاش کرد به مداخله مصر در امور لیبی "مشروعیت" ببخشد.
این شورا درخواست سیسی برای جذب نیروی نظامی از مردم قبایل و ارائه تسلیحات نظامی به ‌آنها را "فتنه‌انگیزی" توصیف و اعلام کرد، صحبت‌ از امنیت ملی دستاویزی برای مداخله است. برای حفاظت از امنیت ملی کافی است که مصر مرزهای خود را ببندد و دولت مشروع نیز حق دارد کنترل خود را بر سراسر لیبی گسترش دهد.
شورای عالی تأکید کرد، مصر از شش سال پیش "مداخله مخرب" در لیبی دارد و این امر وضعیت امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را تشدید کرده است.
رئیس جمهوری مصر روز شنبه اعلام کرد، هرگونه مداخله مستقیم مصر در لیبی "مشروعیت" بین‌المللی یافته است. مصر خواهان حل مسالمت‌آمیز و جامع بحران لیبی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هشدار دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین در گلستان
  • دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • انهدام باند قمار و شرط بندی آنلاین در گلستان
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • آرنه اسلوت؛ قمار بزرگ، سیاه یا قرمز؟
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم