Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@23:43:57 GMT

سرانجام iOS ۱۴ رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۳۹۶۲

سرانجام iOS ۱۴ رونمایی شد

ساعت24-اپل سرانجام در جریان برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود، از نسخه جدید سیستم عامل ios ۱۴ به صورت رسمی برای آیفون و آی‌پاد تاچ رونمایی کرد.

شرکت اپل که هر ساله در همایش و کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC از نسخه جدید سیستم‌عامل‌های خود با تمرکز بر روی مسائل نرم افزاری پرده برداری می‌کند، در جریان برگزاری همایش امسال نیز جدیدترین نسخه از سیستم عامل ios را که از ماه‌ها پیش شایعات و گزارش‌های مختلفی در خصوص جزئیات آن منتشر شده بود، به صورت رسمی برای آیفون و آیپاد تاچ معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نسخه جدید از سیستم‌عامل ios قابلیت و امکانات جدید و منحصر به فردی دارند تا تجربه بهتری را برای کاربران گوشی‌های آیفون به ارمغان بیاورد. همچنین این نسخه از لحاظ ظاهری نیز میزبان تغییرات متعددی بوده است که انتظار می رود مورد توجه و رضایت کاربران قرار بگیرد.

در نسخه آی او اس ۱۴ قابلیت جدیدی تحت عنوان کتابخانه اپلیکیشن (Apps Library) وجود دارد که در راستای سازماندهی اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه عمل می‌کند بدین ترتیب اپلیکیشن‌ها به صورت خودکار در apps library آن سازماندهی شده و کاربران نیز مجبور نخواهند بود آیکون تمام اپلیکیشن ها را بر روی صفحه اصلی مشاهده کنند.

همچنین کاربران در صورت تمایل می توانند از قابلیت جدید دیگری که به این نسخه اضافه شده، برای نمایش فهرست وار اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند.

همچنین امکان مهم دیگری که به این نسخه اضافه شده است، پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر (picture in picture) است که از مدت‌ها پیش کاربران از اپل خواسته بودند آن را به ios اضافه کند. این قابلیت بدین صورت است که پنجره های شناوری بر روی اپلیکیشن‌های موردنظر باز شده و کاربر قادر خواهد بود اندازه آن را تنظیم کرده و یا پنجره‌ها را به حاشیه نمایشگر بفرستد.

اپل در ios ۱۴ میزبان اپلیکیشن جدیدی تحت عنوان Translate  است که به طور اختصاصی برای مکالمات کاربران طراحی و توسعه داده شده است و قابلیت فعالیت به صورت آفلاین را دارد.

کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند مکالمات خود را به زبان مورد نظر خود را ترجمه کنند که هم اکنون توانایی پشتیبانی از ۱۱ زبان مختلف جهان از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی ماندارین، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، عربی، پرتغالی و روسی را دارد.

قابلیت کاربردی دیگری که به این نسخه افزوده شده است، app clip نام دارد که به کاربر اجازه می‌دهد پیش از دانلود یک اپلیکیشن، به طور موقت و محدود آن را بر روی دستگاه خود اجرا کند و در صورت تمایل، آن را بر روی گوشی خود از فروشگاه آنلاین اپ استور اپل نصب و دانلود کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اپلیکیشن ها سیستم عامل بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات، در دویست و ششمین برنامه سه شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با همکاری مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد از روزنامه ادب قدیمی‌ترین روزنامه مشهد در گنجینه رضوی رونمایی کرد. 

 رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، در این مراسم که در محل سالن شورای شهرداری مرکزی مشهد برگزار شد، سابقه چاپ مطبوعات در مشهد را بیش از یک قرن عنوان کرد که طی آن صد‌ها روزنامه و مجله منتشر شده اند.
ابراهیم حافظی، روزنامه‌نگاری مشهد را مرهون ادیب اللممالک فراهانی، موسس روزنامه ادب خواند که در سال ۱۳۱۸ به تاسیس آن اقدام کرد. 
 

ادب، روزنامه مردمی
حافظی افزود: در فضایی که روس و انگلیس بر شهر سلطه داشتند و حاکمان محلی نیز با پرداخت پول بیشتر به‌دربار، حکومت را به‌دست می‌گرفتند، ادیب اقدام به تاسیس روزنامه کرد.
وی انتشار روزنامه ادب را مروج روزنامه‌خوانی، افزایش جمعیت روزنامه خوان، مشوق زنان در روزنامه خوانی و فرصتی برای بیان نظرات، گلایه‌ها و پیشنهادات دانست که زمینه ورورد شاعران و ادیبان را به روزنامه نگاری فراهم کرد. 
میهن پرستی، مبارزه با خرافات، سوادآموزی، توجه به ادبیات از جنبه نظم و نثر، میزان توجه به مشهد و آستان قدس، مقایسه دارا و ندار، مخالفت با طب سنتی، مشوق بودن برای کار‌های عام المنفعه، تبلیغ دین از موضوعات این روزنامه بود که حافظی به آن اشاره کرد. 
وی، اظهار کرد: روزنامه ادب چاپ مشهد از اواسط حکومت مظفرالدین شاه قاجار که شاهزاده رکن‌الدوله والی خراسان بود با چاپ سنگی و به صورت هفتگی منتشر شد و طی مدت ۳ سال ۱۱۰ شماره از آن به چاپ رسید. 
 

روزنامه ادب
اثری که در این مراسم رونمایی شد، حاوی دوره کامل روزنامه ادب چاپ شده در مشهد طی سال‌های ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۰ قمری است و علاوه بر آن فهرست مندرجات بعلاوه مقدمه‌ای در معرفی توصیفی روزنامه ادب و همچنین نمایه کامل روزنامه تهیه و ارائه شده است.
دوره کامل روزنامه ادب در سال ۱۳۴۲ قمری توسط عبدالعلی اوکتایی رئیس وقت کتابخانه آستان مقدس شده است.
ویژگی ممتاز روزنامه ادب مشهد، تصویر و کاریکاتور‌هایی است که از سال سوم به آن ورود کرده است.
تعداد ۱۱۷۷ عنوان (خبر، مقاله، اعلان) جزء فهرست مندرجات روزنامه است. محتوای کلی روزنامه را اخبار خارجه، سرمقاله‌های تحلیلی، اخبار شهرستان‌های ایران و خراسان و اعلان‌ها تشکیل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد