Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سفر به حج تمتع سال جاری به دلیل شیوع کرونا در جهان با اما و اگرهایی روبرو شد، تا جایی که مسؤولان حج عربستان ۱۲ فروردین امسال از کشورهای اسلامی خواستند تا برای تشرف به حج ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی نکنند.

پس از آن برخی از کشورها به صورت خودجوش از حضور در سرزمین وحی و انجام مناسک حج سال جاری انصراف دادند و برخی دیگر از کشورها همچون ایران اسلامی همچنان برای تشرف زائران به حج تمتع ۹۹ برنامه‌ریزی کرد و احتمالا مختلف برای برگزاری سفر حج امسال را بررسی کرد تا در صورت برپایی این مراسم، با آمادگی بتواند زائران را اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، وبگاه «الشروق» به نقل از منابع آگاه گزارش داد، مقامات عربستان سعودی طی روزهای آینده نشستی در شهر ریاض تشکیل خواهند داد تا سرنوشت حج امسال (۱۴۴۱ ه.ق) را مشخص و دستورالعمل‌های جدید در خصوص ادای این فریضه الهی را صادر کنند؛ اقداماتی که شامل تلاش برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا خواهد بود.

همچنین قرار بود هفته گذشته وضعیت حج تمتع از سوی عربستان اعلام شود، اما سعودی‌ها تا صبح امروز هم سکوت اختیار کرده و هیچ پاسخ روشنی درباره وضعیت حج امسال نداند. تا اینکه دقایقی قبل وزارت حج عربستان از برپایی حج تمتع ۱۴۴۱ به صورت محدود و آن هم تنها برای مشتاقان ادای فریضه حج تمتع در عربستان خبر داد. با این روند تنها مردم عربستان از تابعیت‌های مختلف می‌توانند امسال با محدودیت و رعایت اصول بهداشتی اعمال حج را به جای آورند و زائران ایرانی امسال به حج تمتع مشرف نمی‌شوند.

بر همین اساس، هزینه‌ها و قراردادهای حج تمتع به قوت خود باقی است و سال آینده افرادی که هزینه حج را پرداخت کرده‌اند، مشمول افزایش هزینه نمی‌شوند.

بر اساس این گزارش، با شیوع کرونا در جهان، سعودی‌ها برپایی عمره مفرده را از اواخر سال گذشته لغو کردند و پس از نرده‌های دور خانه خدا نصب کردند تا زائران امکان نزدیک شدن به کعبه را نداشته باشند و در نهایت درهای مسجدالحرام و مسجدالنبی را بر روی زائران بستند. البته درهای مسجدالنبی (ص) از هشتم شوال با اعمال محدودیت بر روی زائران باز شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حج تمتع شیوع کرونا کرونا ویروس اخبار کرونا حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گفت: هر یک از زئران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو، به نرخی که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از سوم اردیبهشت اعزام زائران عمره به عربستان آغاز شد و روند اعزام زائران تمتع نیز از ۲۴ اردیبهشت کلید می‌خورد، به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت روند صدور روادید هم به خوبی پیش می‌رود، اما آنچه در مقدمات سفر به سرزمین وحی باید مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد، تامین و تخصیص ارز مورد نیاز زائران است و اینکه این ارز چگونه سهمیه‌بندی شده و با چه نرخ و قیمتی و توسط کدام بانک‌های عامل توزیع خواهد شد؟

نرخ ارز زائران را بانک مرکزی اعلام می‌کند

ایمان شمسایی در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، اعلام کرده است «با موافقت بانک مرکزی هر یک از زئران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می شود دریافت کنند، این مبلغ در سهمیه سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می کنند، محاسبه نخواهد شد.

سید عباس حسینی در این نشست گفت: سازمان حج و زیارت روند فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ را مطلوب خواند و اعلام کرد که رقم طلب برای ۷۴ هزار زائرحج پیش رو تاکنون اخذ شده است. عملیات ثبت‌نام در استان‌ها را نزدیک به اتمام است و دریافت رقم طلب بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم در حال انجام است و به‌دنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را بر عهده دارد نیز درباره برنامه ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج تمتع گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی انجام شده است، انتظار می‌رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم درباره هماهنگی ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال داروها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارش داد.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 749156

دیگر خبرها

  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند