Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق یوسفی در جریان بازدید از دفتر ایرنا تربت‌حیدریه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب که در تقویم کاری روز مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه نام گرفته است، افزود: با تلاش‌های صورت، بیش‌از ۲۹ هزار انشعاب فاضلاب شهری در تربت‌حیدریه واگذار شد و میزان بهره‌برداری از این طرح نیز ۵۲ درصد است.

وی طول خطوط شبکه توزیع و انتقال آب در نقاط شهری را به ترتیب  ۵۶۰ و ۱۹۹ کیلومتر عنوان کرد و گفت: طول خطوط انتقال و نیز شبکه توزیع در نقاط روستایی نیز به ترتیب ۲۷۸ و ۵۹۴ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.
وی همچنین طول خطوط جمع‌آوری فاضلاب شهری را ۲۳۰ کیلومتر و خط انتقال تا تصفیه‌خانه را نیز ۱۰ کیلومتر ذکرکرد و از تجهیز ۲ باب آزمایشگاه کنترل کیفی آب خبرداد و اظهار داشـت: آزمایشگاه آب مجهز به استانداردهای  لازم است و در آن آزمایش‌های شیمیایی و میکروبی بدرستی انجام می‌شود و همچنین آزمایشگاه مجهز فاضلاب نیز در محدود تصفیه خانه فاضلاب در حال فعالیت است.
وی در ادامه، شمار ایستگاه پمپاژ آب در نقاط شهری و روستایی را به ترتیب پنج و ۲۰ ایستگاه عنوان کرد و افزود: تعداد زیادی از روستاهای تربت‌حیدریه به صورت مجتمعی هستند و بر این اساس ۱۸ مجتمع آبرسانی در نقاط روستایی این شهرستان آب مورد نیاز مردم را تامین می‌کند..
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه در بخش دیگری گفت: اکنون ۱۴ باب مخزن ذخیره آب شهری با ظرفیت نزدیک به ۴۰ هزار مترمکعب و ۱۰۴ باب مخزن ذخیره آب روستایی با ظرفیت ۱۰۵ هزار مترمکعب آب آشامیدنی مورد نیاز مردم این شهرستان را تامین می‌کنند.
یوسفی ادامه داد: همچنین ظرفیت منابع تامین آب در شهر ۳۶ حلقه چاه و ۲ چشمه و در روستاها نیز ۵۴ حلقه چاه و ۱۰ چشمه است و حداکثر توان تامین آب در مناطق شهری ۶۶۵ و در روستاها  نیز ۲۴۵ لیتر بر ثانیه است.
وی گفت: در زمان پیک مصرف در شهر تربت حیدریه، ۷۲۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز داریم و برای جبران کمبود، علاوه خرید، اضافه شدن چند حلقه چاه و اصلاح شبکه آبرسانی در دستور کار قرار گرفته و در نقاط روستایی نیز ۵۰ لیتر بر ثانیه آب کمبود داریم که برای جبران آن اقداماتی انجام شده و طرح‌هایی نیز نیز در دست اقدام است.
یوسفی در بخش دیگری با بیان اینکه در نقاط شهری با وجود بارش‌های مطلوب، مناطق دشت‌ همچنان بحرانی و با کمبود آب مواجه‌اند، هستند، گفت: در سال‌های گذشته ۱۱ حلقه چاه در دشت آبرود وجود داشت که متاسفانه تعداد آنها اکنون به چهار حلقه چاه کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: در نقاط روستایی نیز با بحران کم آبی مواجه‌ایم با این تفاوت که به علت بارندگی مطلوب امسال، چشمه ها و قنوات تقویت شدند و از لحاظ آبدهی در وضعیت مطلوبی قرار دارند.
این مقام مسوول در بخش دیگری به اعتبارات تخصیصی و نحوه هزینه کرد آنها اشاره کرد و افزود: پارسال از مجموع ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار مصوب در حوزه آب شهری، بخش زیادی از آن تخصیص یافت که ۸۴ میلیارد ریال آن فقط در بخش آب هزینه شد.
یوسفی، ذوم‌بندی و اصلاح شبکه برای انتقال آب از خیابان بهشتی به سمت میدان باغسلطانی، طالقانی و میدان امام خمینی را از جمله طرح‌های عمرانی در دست اقدام عنوان کرد و گفت: مرحله نخست این طرح به طول سه کیلومتر و با ۳۸ میلیارد ریال اعتبار در مدت سه ماه به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفای تربت‌حیدریه به تاثیر کرونا در چرخه تولید و مصرف آب اشاره کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال به ترتیب ۱۵، ۷ و۲۲ درصد افزایش تولید و به همین میزان نیز مصرف آب در سه ماه نخست امسال به ترتیب ۱۱، ۴ و ۱۶ درصد افزایش داشته‌ است.
یوسفی در بخش دیگری با بیان اینکه تاکنون بی‌آبی در هیچ روستایی گزارش نشده است، افزود: با این حال کمبود آب در ساعاتی از شبانه‌روز در ۳۵ روستا قابل مشاهده است.
وی طلب شرکت آبفا از مردم و دستگاه‌های دولتی را به ترتیب ۳۰ و ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بخش مهمی از معوقات شهروندان به خاطر ابلاغ مقام عالی وزارت نیرو مبنی بر معوق نگه داشتن بدهی شهروندان بوجود آمد، هر چند که ما از نحوه پرداخت قبوض آب توسط مردم راضی هستیم.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها افتتاح طرح تربت حیدریه آب و فاضلاب آب آشامیدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح تربت حیدریه آب و فاضلاب آب آشامیدنی افتتاح طرح تربت حیدریه آب و فاضلاب آب آشامیدنی نقاط روستایی میلیارد ریال بخش دیگری تربت حیدریه حلقه چاه مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند