Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:28:27 GMT

جلوگیری از حضور واسطه‌ها در مزایده مواد اولیه

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۴۵۲۴

جلوگیری از حضور واسطه‌ها در مزایده مواد اولیه

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: در جلسه با معاون وزیر صمت مقرر شد برای تامین مواد اولیه کارخانه های تولید کنسانتره آهن به ویژه کارخانه های بخش خصوصی، تولیدکنندگان سنگ آهن و کلوخه موظف هستند به میزانی که دولتی هستند تولید خود را از طریق مزایده فقط به کارخانه‌های تولید کنسانتره بفروشنده و به میزان سهامی که خصوصی هستند می توانند تولید خود را خارج از مزایده بفروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر"محمدجواد فدائی" در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری مسائل و مشکلات استان در جلسات متعدد در تهران طی روزهای اخیر اظهار کرد: در جلسه ای که با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم، سرپرست وزارتخانه با افزایش تولید کارخانه گوهر زمین به 30 میلیون تن در سال موافقت کرد.

وی افزود: در این جلسه درباره نحوه برگشت بخشی از حقوق دولتی معادن به استان بحث شد که قرار شد استان پیشنهاد را به دفتر معاون اول رییس جمهور ارائه بدهد و وزارتخانه برای تصویب آن در هیئت دولت پیگیری کند.

فدائی با اشاره به طرح مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان بیان کرد: مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت ارز۴۲۰۰ تومانی و مجوز به کارخانه روغن‌نباتی گلناز کرمان برای واردات مواد اولیه اختصاص بدهد.

استاندار کرمان گفت: همچنین برای پیگیری مشکلات واحدهای معدنی استان کرمان جلسه ای با معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم که در این جلسه دو مجوز تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون تن و 1.7 میلیون تن در سال به بخش خصوصی در سیرجان ارائه شد.

وی افزود: مشکلی که خیلی از واحدهای صنعتی دارند، قیمت خرید مواد اولیه است و سال قبل خیلی با این مسائل درگیر بودیم و قرار شد جلساتی برای قیمت گذاری مناسب برگزار و قیمت نهایی و مصوب شود تا مشکل برای همیشه رفع شود.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه بعضا در مزایده مواد اولیه واسطه ها برنده شده و با قیمت بالاتری این مواد را به کارخانه داران می فروشند، اظهار کرد: در جلسه با معاون وزارت صمت قرار شد بعد از این واسطه ها در مزایده ها شرکت نکنند و تنها کارخانه داران در مزایده شرکت کنند.

استاندار کرمان گفت: همچنین مقرر شد برای تامین مواد اولیه کارخانه های تولید کنسانتره آهن به ویژه کارخانه های بخش خصوصی، تولیدکنندگان سنگ آهن و کلوخه موظف هستند به میزانی که دولتی هستند تولید خود را از طریق مزایده فقط به کارخانه‌های تولید کنسانتره بفروشنده و به میزان سهامی که خصوصی هستند می توانند تولید خود را خارج از مزایده بفروشند.

وی افزود: زمان برگزاری مزایده ها نیز باید به گونه ای باشد که کارخانه های تولید کنسانتره بدون مواد اولیه نمانند و تعطیلی و بیکاری کارگران آنها را موجب نشود.

فدائی تصریح کرد: همچنین قرار شد معاون معدنی وزیر صمت موضوع فروش سنگ آهن با ترک تشریفات مزایده و به نرخ به صورت درصدی از قیمت شمش فولاد را در جلسه سران قوا مطرح و حتی الامکان به تصویب برساند.

وی بیان کرد: در جلسه با معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد شرکت گوهر زمین میزان تولید سنگ آهن و نحوه فروش و قیمت گذاری آن را به معاونت معدنی پیشنهاد کند تا بررسی شود و گهرزمین درخواست افزایش تولید سنگ آهن تا ۳۰ میلیون تن در سال جاری را به معاونت ارائه دهد تا مجوز و اصلاحیه موردنظر صادر شود.

استاندار کرمان گفت: قرار شد براساس دستورالعمل کارشناسی شده وزارت صمت بهره برداران عمده معادن استان را موظف کند که بخشی از کار اکتشافی استان را به عهده بگیرند و حل مشکل اکتشاف زغال سنگ استان نیز در قالب این دستورالعمل تعیین تکلیف خواهد شد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه با کلیات واگذاری خارج از مزایده پهنه های اکتشافی به شرکت‌های بزرگ موافق است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمان اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی کارخانه های تولید کنسانتره استاندار کرمان گفت معدن و تجارت تولید خود وزارت صنعت مواد اولیه میلیون تن مقرر شد سنگ آهن قرار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند

هم زمان با نمایشگاه خودرو پکن، ۲ خودرو جدید کرمان موتور که امسال به بازار می‌آید نیز مشخص شد.

به گزارش عصر ایران، کمپانی جی‌ای سی (JAC) که در ایران بیشتر آن را با نام جک می‌شناسند، سال هاست که در زمینه تولید خودرو‌های سواری و کار و تجاری فعالیت کرده و بیشتر محصولاتش نیز هم اکنون در بازار ایران حضور دارند. برای نمونه می‌توان به جک S ۵ اشاره کرد که پس شروع مونتاژش در کرمان موتور، موفق شد تا سهم زیادی از بازار کراس اوور‌ها را به خود اختصاص دهد. به بیانی دیگر می‌توان گفت که معروفیت برند جی‌ای سی در ایران با فروش بی نظیر S ۵ رقم خورد و این خودرو توانست دیدگاه مثبتی برای جک به وجود آورد.

جی‌ای سی در سال‌های اخیر علاوه بر تولید خودرو‌های متنوع، بر روی پیشرفت در زمینه خودروسازی مدرن نیز تمرکز کرده و همگام با دیگر شرکت‌های چینی، در دنیا به شهرتی نسبی رسیده است. حضور جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن که میزبان بزرگان صنعت خودروسازی دنیا نیز هست می‌تواند نشان دهنده جایگاه این کمپانی باشد.

در سال‌های اخیر اضافه شدن قوای محرکه الکتریکی به خودرو‌ها بسیار مرسوم شده و به همین دلیل اکثر خودروسازان حاضر در اتو اکسپو چین، اتوموبیل‌های تمام برقی و یا هیبریدی خود را به نمایش درآوردند. با توجه به چنین موضوعی، جی‌ای سی نیز در کنار دیگر شرکت ها، خودرو‌های تمام برقی و هیبریدی خود را به نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار داده است.

این کمپانی علاوه بر حرکت در مسیر بکارگیری از قوای محرکه روز دنیا، طراحی محصولات خود را نیز با الگو‌های نوین جهانی به روز کرده تا به صورت همه جانبه در زمینه خودروسازی پیشرفت کرده باشد.

با ورود به غرفه جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، در درجه اول کانسپت DE Fine دید بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد. نزدیک شدن به تولید خودرو با پلتفرم DE جزو اهداف توسعه‌ای جی‌ای سی است و در این راستا هوآوی با تکنولوژی‌های خود قصد دارد تا سرعت رسیدن به نسخه نهایی را برای JAC بیشتر کند.

کانسپت DE Fine

به طور کلی جی‌ای سی ۴ پلتفرم برای ابعاد مختلف بدنه در نظر گرفته که در میان آن‌ها پلتفرم DI که مختص خودرو‌های کوچک و متوسط مانند EV۳ است، تجاری سازی و به مرحله تولید رسیده است.

نام دو پلتفرم دیگر JAC که بخش‌های نهایی طراحی شان را سپری می‌کنند DP و DM است که به ترتیب برای تولید خودرو‌های آفرودی و MPV‌ها کاربرد خواهند داشت.

جی‌ای سی با چه خودرو‌هایی پا به اتو اکسپو پکن گذاشت؟

از مهم‌ترین خودرو‌های این برند که احتمالاً به زودی در خیابان‌های ایران تردد خواهند کرد می‌توان EV۳ را نام برد که به یک پیشرانه تمام برقی مجهز شده و با توجه به ظاهر جذابش و همچنین تنوع پایین خودرو‌های هاچ بک و درون شهری، می‌تواند مورد پسند بسیاری از جوانان و خصوصا بانوان قرار گیرد. جک EV۳ دارای یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۰ کیلووات است. این هاچ بک نخستین محصول جک است که به باتری‌های استوانه‌ای تجهیز شده است و حداکثر سرعتش هم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودروی هاچ بک جک ۳ EV

دیگر محصولی که در غرفه جی‌ای سی معرفی شد، X۸ بود که کرمان موتور اقدامات لازم برای مونتاژ این کراس اوور را انجام داده و در آینده‌ای نزدیک تولیدش را آغاز خواهد کرد. این خودرو هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار است. گشتاور این پیشرانه نیز ۲۵۰ تا ۲۸۰ نیوتن متر اعلام می‌شود و در نهایت از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

محصول X۸

JS۶ هم که حضورش در ایران قطعی شده و جزو جدیدترین محصولات این برند است نیز در نمایشگاه حضور داشت. لازم به ذکر است که JS۶ قرار است در نسخه پلاگین هیبرید در کرمان موتور مونتاژ شود.

شرکت جک علاوه بر خودرو‌های سدان، کراس اوور و هاچ بک، پیکاپ‌های شاسی مستقل را نیز در سبد محصولات خود دارد. از این رو برای نمایش دستاورد‌های خود در تولید این کلاس بدنه، علاوه بر نسخه تمام بنزینی و تجهیز شده T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی و دو دیفرانسیل این پیکاپ را نیز برای اولین بار معرفی کرده است.

T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی

در بخش دیگری از غرفه، ون RF۸ که یک MPV محسوب می‌شود نیز حضور داشت و به علت طراحی داخلی لوکس و تجملاتی اش، مورد توجه مراجعین قرار گرفت. آرایش صندلی‌ها در این MPV به صورت ۲+۲+۳ بود تا سرنشینان ردیف دوم فضای کافی در اختیار داشته و سفر راحت تری را تجربه کنند. در مورد این موضوع می‌توان گفت که امروزه خودروسازان سعی دارند تا اکثر کراس اوور‌ها و SUV‌های خود را نیز با این چینش صندلی تولید کنند، چرا که فضا برای بکارگیری امکانات رفاهی بیشتر فراهم می‌شود.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • برنامه بی‌واسطه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است