Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس با تشکر از هیئت رئیسه مجلس برای اختصاص وقت برای ارائه گزارش، تبریک به مناسبت انتخاب نمایندگان جدید و ابراز امیدواری برای موفقیت در دوره نمایندگی برای آنها، اظهار داشت: وزارت کشور با توجه به جایگاهی که در مدیریت کشور دارد، در حوزه موضوع و جغرافیا تمامی کشور را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی فضلی ادامه داد: هر موضوعی که در کشور داریم، بعد از تصویب در دولت و مجلس و ابلاغ شدن به دستگاه‌ها، تماما در کشور اجرا می‌شود. استانها و استانداران ما به عنوان مدیران فرابخشی و فراقوه‌ای هستند و باید بتوانند این تصمیمات را اجرایی کنند.

وی گفت: از همین رو است که حضور وزارت کشور در کل کشور با ساختاری بزرگ است. ۳۱ استاندار، ۱۲۷ معاون استاندار، ۱۳۱۸ شهردار، و ۳۸ هزار دهیار داریم که همه موظف به اجرا کردن قوانین هستند.

وزیر کشور افزود: تمامی فعالیت افراد از بدو تولد که در ثبت احوال ثبت می شود و تا زمان فوت که دوباره ثبت می شود، در بستری است که وزارت کشور در استان‌ها و شهرها هماهنگی می‌کند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: در مدت هفت سالی که بنده در وزارت کشور توفیق خدمت داشته‌ام، تلاشم این بوده‌ است که با هم‌افزایی کار را به پیش برده و تجربه کار به مجلس و سایر دستگاه‌ها موید همین نکته نیز بوده است. اگر وحدت و هماهنگی‌ نباشد، ما دچار مشکل می‌شویم.

وی تصریح کرد: ما از طرفی نماینده ولی فقیه در استان را داریم که با هماهنگی با سایر نهادها عمل می‌کند، از طرفی نیروهای مسلح که در درون خود و سلسله مراتب خود تصمیم می‌گیرند ولی در شورای تامین، باید با هم افزایی یکدیگر تصمیمات اتخاذ شود و همچنین نمایندگان مجلس که نمایندگان مردم بوده و مطالبات آنها را پیگیری می‌کنند و با وجود اینکه از قوه دیگری هستند، همکاری‌ها و هماهنگی‌های های لازم را با هم داریم.

وزیر کشور اظهار داشت: نمایندگان به عنوان ناظران در استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه می‌توانند در پیشبرد کار موثر باشند. همچنین دادگستری‌ها در استان با توجه به اینکه قوه جداگانه‌ای هستند، اما هماهنگ هستند.

رحمانی فضلی ادامه داد: سیاست ما از ابتدا این بوده که با این هماهنگی کار کنیم و و می‌توان با مقایسه با دیگر نهادها موفقیت را سنجید. باید بگویم که حتی یک مورد اختلاف در حوزه قوای دیگر و در حوزه نیروها موثر نبوده و اگر هم موردی بوده، به سرعت حل شده است.

وی گفت: مسئله بعدی موضوع وحدت و انسجام در سطح ملی است. وزارت کشور به عنوان نهادی که مسئول فعالیت‌های سیاسی بوده و هدایت، مدیریت و نظارت روی فعالیت سیاسی را نه فقط به معنای تشکل‌ها، احزاب و روزنامه ها را دارد، بلکه نظارت بر جریانات سیاسی که عمدتا در بستر اراده مردم، فرهنگ و شرایط اجتماعی و سیاسی تحقق می‌یابند را بر عهده دارد.

وزیر کشور افزود: انتخابات به عنوان یک جریان سیاسی و اجتماعی برای ما مهم است که بستری برای وحدت و انسجام ملی باشد. نباید انتخابات باعث ایجاد شکاف و انشقاق شود. در کشور ما با جغرافیای انسانی با تنوع و گوناگونی‌های مختلف نژادی، زبانی، مذهبی، قومی و قبیله‌ای روبرو هستیم. واقعا بی‌احتیاطی و نداشتن نگاه منسجم باعث ایجاد مشکل در کشور می‌شود.

رحمانی فضلی عنوان کرد: در بعضی مواقع با یک بی‌احتیاطی و گفتن موضوعی و یا پخش تصویری که توهین به یک قوم می‌شود، مشکلاتی داشته‌ایم. وزارت کشور باید به گونه‌ای عمل کند که این وحدت حفظ شده و خود وزارت کشور نیز از این وحدت برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: ما همیشه به عنصر وحدت احتیاج داشته ایم؛ ولی در شرایط کنونی که دشمن به‌دنبال ایجاد تنش و بحران سازی در داخل است و با هجمه ها و اقداماتی که علیه ما انجام می شود تا زمینه وحدت از بین برود و در این مسیر دشمن از تمامی امکانات خود بهره می‌گیرد، نقش وحدت بسیار مهم است.

ادامه دارد ...

منبع: الف

کلیدواژه: رحمانی فضلی وزارت کشور وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری