Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه( 3 تیر) در جلسه علنی و بعد از گزارش محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره مسائل اقتصادی کشور اظهار داشت:‌ مردم مطمئن باشند که اولویت مجلس یازدهم مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی آنان است ضمن اینکه دیگر اولویت ما نظارت است که از حوزه اقتصادی آن را شروع خواهیم کرد که این نظارت کاملا شفاف و قاطع خواهد بود؛ مردم مطمئن باشند که گزارشات نوبه‌ای را به آنان ارائه خواهیم داد و در عمل این اتفاق محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- رئیس مجلس توجه به مشکلات خانوارهای ضعیف و مستضعف تصریح کرد: سعی می‌کنیم مشکلات معیشتی مردم را رفع کنیم.

وی درباره اصلاح ساختار بودجه گفت: چند دهه است که همواره بودجه ما با این ساختاری که بسته می‌شود دچار کسری بودجه است و همواره با مشکلاتی مواجه می‌شویم زیرا از همان روش‌ها استفاده می‌کنیم و به همین دلیل شاهد لجام گسیختگی در این موضوع هستیم. 

قالیباف افزود: اصلاح ساختار بودجه در دستور کار است و در اولین جلسه‌ای که رئیس سازمان برنامه و بودجه به مجلس آمده بود اظهاراتی را داشت ضمن اینکه در دو هفته گذشته جلسات متعددی در این باره برگزار شده است، لذا اولویت اول ما ساختار بودجه است که باید مشکلات را سریع برطرف کنیم.

وی در باره وضعیت بورس هم گفت:‌باید تلاش کنیم به بازار بورس عمق ببخشیم ضمن اینکه باید بین تقاضا و عرضه اولویت ویژه‌ای قائل شویم. به همین دلیل عمق بخشی به بازار بورس بسیار مهم است تا نقدینگی جذب شده در بورس به سمت تولید و تامین مالی تولیدکنندگان هدایت شود تا بتواند اشتغال پایدار را به وجود آورده و تورم را کنترل کنیم.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: افزایش تولید می‌تواند تراز ارزی کشورمان را مثبت کند ضمن اینکه نظارت بر اصل 44 قانون اساسی و قانون بهبود فضای کسب و کار از دیگر اولویت‌های ماست.

قالیباف درباره جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی درباره بررسی التهابات بازار ارز افزود: در جلسه عصر امروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی مسائل مربوط به ارز را بررسی خواهیم کرد و من هم در این جسله شرکت خواهم کرد.

وی درباره تاخیر در شکل‌گیری کمیسیون‌های مجلس گفت: به هیچ وجه تاخیری در کار نبوده و ما طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس رفتار کرده و باید این قانون را رعایت می‌کردیم اما روز گذشته کمیسیون اقتصادی سه جلسه مهم را برگزار کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی پورابراهیمی بورس مجلس شورای اسلامی قالیباف مشکلات معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند

 

به گزارش تابناک، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

 
 
وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور