Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:55:30 GMT

مرکزی| شاهد عوض شدن گونه گیاهی تالاب میقان هستیم

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۵۴۲۹

مرکزی| شاهد عوض شدن گونه گیاهی تالاب میقان هستیم

گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه شاهد عوض شدن گونه گیاهی تالاب میقان به سبب انتقال پساب‌ها و آب شیرین هستیم گفت: رشد گیاه نی در تالاب خطرآفرین است. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

عبدالحسین محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به تغییر گونه گیاهی کویر میقان ادامه داد: بحث تالاب با محیط زیست است و اطراف تالاب در حوزه منابع طبیعی، خاک اطراف تالاب ریزدانه و شور است و گونه‌های مستقر در کویر میقان هم شورپسند هستند، در بحث انتقال پساب فاضلاب به این محل به یکباره آب شیرین را به دل آب شور انتقال دادیم که سبب عوض شدن گونه گیاهی در این منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی عنوان کرد: سال 85 که تصفیه‌خانه افتتاح شد و بحث آب مطرح هیچ گونه نِی در این منطقه نداشتیم اما اکنون سطح تحت پوشش نِی به 700 هکتار رسیده و درحال توسعه است و گونه گیاهی نی گونه قبلی را از بین می‌برد ضمن اینکه مسائل دیگر مانند تجمع پشه‌ها و از این قبیل موارد را هم به همراه دارد.

محمدی افزود: برای این موضوع باید کار کارشناسی انجام شود تا جلوی توسعه گونه گیاهی نی را بگیریم و همان گونه‌ گیاهی که سازگار با محیط بوده جایگزین شود، متاسفانه خلاف ویژگی ذاتی کویر میقان که مستعد گونه‌های شورپسند است شاهد توسعه گونه‌های شیرین‌پسند هستیم و باید یک برنامه‌ریزی برای جلوگیری توسعه نی‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: هر دستگاهی باید یک ماشین‌ کمک‌دار با 4 اکیپ داشته باشد، باید همدلی باشد و نگوییم این موضوع در حوزه مربوط به ما نیست، سرعت در کار در بحث مهار آتش بسیار مهم است، اگر کمک دستگاه‌ها نباشد آتش‌سوزی‌ها بیشتر از سال گذشته می‌شود چون پوشش گیاهی بیشتر است.

تالاب میقان اراک به منطقه گردشگری تبدیل نمی‌شود60 میلیارد ریال برای ایمنی و ارتقای راه دسترسی به تالاب میقان اختصاص داده شدتالاب میقان اراک باید به عنوان منطقه حفاظت‌شده قلمداد شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: کارهای ترویجی که انجام دادیم شامل عقد قرارداد در شهرستان‌ها برای ایجاد آتش‌بُر است تا از توسعه آتش جلوگیری شود، در بحث آموزش و ترویج در مناطق بحرانی جلساتی برگزار شده است.

محمدی ادامه داد: 30 هزار همیار طبیعت در استان داریم که 7 هزار نفر آنها همیار محافظ و 23 هزار نفر همیار دانش‌آموزی هستند، در بحث حریق شاید کمک‌کننده نباشند اما در جریان 1504 هستند و گزارش می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با کمک دستگاه‌ها امسال سطح حریق کمتری داشته باشیم.

انتهای پیام/711/ ع

R7980/P1494/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منابع طبیعی تالاب میقان گونه گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان

رئیس‌کل بانک مرکزی ایران امروز به دلیل حضور در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی راهی عربستان شد.   مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت دکتر محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه