Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان :سه ماه نخست امسال ۹۹۶ متهم در زمینه مواد مخدر دستگیر و چهار هزار و ۳۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سرهنگ عباس نادعلی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: تحصیلات ۳۸ درصد متهمان دستگیر شده استان سمنان در سه ماه نخست امسال دیپلم، ۲۹ درصد سیکل، ۱۳ درصد ابتدایی، ۷ درصد بی سواد و چهار درصد فوق لیسانس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سال گذشته ۳۴ درصد متهمان دستگیر شده در استان در زمینه مواد مخدر را دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم تشکیل می‌دادند و همچنین سال گذشته ۹ نفر با مدرک تحصیلی دکتری در زمینه مواد مخدر دستگیر شدند که نشان می‌دهد دشمنان نخبگان را هدف گرفته‌اند.
وی ادامه داد: سه ماه نخست امسال ۹۹۶ متهم در زمینه مواد مخدر دستگیر و چهار هزار و ۳۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.
وی بیان کرد: ۶۳ درصد کشف مواد مخدر در سه ماه نخست امسال در استان  سمنان مربوط به تریاک، ۱۴ درصد مربوط به حشیش، ۱۰ درصد مربوط به هرویین، هفت درصد مربوط به مرفین و یک درصد مربوط به کراک بود.
وی تصریح کرد: سه ماه نخست امسال ۱۵ باند حرفه ای قاچاق مواد مخدر توسط پلیس استان سمنان منهدم شد که اعضای سه باند مسلح بودند.
وی بیان کرد: پنج درصد از متهمان دستگیر شده در استان سمنان در زمینه مواد مخدر را زنان تشکیل می‌دهند.
نادعلی اظهار داشت: ۴۲ درصد متهمان دستگیرشده در استان سمنان سه ماه نخست امسال نگهدارنده مواد مخدر، ۳۷ درصد خرده فروش، ۲۴ درصد معتاد، سه درصد حمل کننده و سه درصد قاچاقچی حرفه‌ای بودند.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهم و کلیدی در حوزه پیشگیری از مواد مخدر دارند و می‌توانند با ارایه آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی به والدین در پیشگیری از شیوع اعتیاد در جامعه کمک کنند.
به گفته نادعلی در بخش قضایی، کیفری و انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان سمنان در سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شد، اما در بخش اجتماعی غفلت شده است و باید این مقوله مهم بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: زنگ خطر واقعی افزایش اعتیاد در زنان و کاهش سن اعتیاد در ۱۵ سال اخیر در کشور به صدا در آمده است و میانگین سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال و شروع سن اعتیاد ۱۳ تا ۱۴ سال گزارش شده است.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ۵.۴ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله کشور که جمعیت فعال محسوب می‌شود اعتیاد دارند.
۲۶ ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زمینه مواد مخدر دستگیر مبارزه با مواد مخدر سه ماه نخست امسال استان سمنان متهمان دستگیر درصد مربوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی حاجیان نژاد پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات اداره کل گمرک سمنان ضمن بیان اینکه فروردین سال جاری ۲۹ هزار تن کالا از مبادی استان به دیگر کشورها صادر شده است، ابراز داشت: ۳۴ کشور جهان مقصد نهایی محصولات تولیدی استان سمنان هستند.

وی افزود: انواع مواد شوینده، روغن موتور، سیم و کابل، مواد شیمایی، شمش سرب، سود سوز آور کربنات سدیم، هیدروکربن، کاشی و سرامیک و غیره از استان سمنان صادر شدند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان ۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، ابراز داشت: نسبت به بازه فروردین ماه سال گذشته ۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حاجیان نژاد ضمن بیان اینکه میزان تجارت خارجی استان سمنان طی سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار ارزیابی شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۵۹ درصد را نشان می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری هزار و ۵۵۰ تن کالا شامل مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین آلات به استان سمنان وارد شده است، افزود: ارزش این کالاها شش میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

کد خبر 6096991

دیگر خبرها

  • کشف ۲۸ کیلوگرم قرص مخدر/ فرد قاچاقچی دستگیر شد
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد