Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان محمد راستین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه در دیدار با سرهنگ برزگر جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سرخه گفت: تبادل نظر درخصوص حفاظت از اراضی ملی و همکاری فی مابین نیروی انتظامی با اداره منابع طبیعی در راستای پیشگیری از تداخلات و تصرفات عرصه‌های طبیعی از سوی برخی از سودجویان از جمله مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به همکاری و تعامل خوب کلانتری مرکزی شهرستان، پاسگاه‌های افتر و لاسجرد با یگان حفاظت منابع طبیعی ضمن تاکید بر استمرار همکاری با این اداره افزود: هرگونه تخریب جنگل‌ها و مراتع، تصرف اراضی ملی، ورود غیرمجاز دام به عرصه‌های حفاظت شده جرم تلقی می‌گردد و نیازمند یاری  نیروی انتظامی در برخورد با متخلفین می‌باشد و می‌بایست با این افراد برخورد قانونی صورت پذیرد تا شاهد کاهش این تخلفات باشیم.
محمد راستین بیان کرد: مردم می‌توانند به عنوان همیار طبیعت حافظ اراضی ملی جنگل ها، مراتع باشند و در ترویج فرهنگ منابع طبیعی نقش مهمی ایفا نمایند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه اظهار داشت: مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان اقدام حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع مطرح بوده و یکی از سیاست‌های راهبردی سازمان جنگل‌ها به شمار می‌رود. وبا هدف حفظ پوشش گیاهی و منابع پایه آب و خاک و فراهم شدن بستری مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی اجرای پروژه مدیریت چرا، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که طی سال‌های اخیر در شهرستان به جدیت دنبال و اجرا می‌شود.
او گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل چرا در مراتع ییلاقی از همه دامداران و بهره برداران درخواست می‌شود از ورود زود هنگام احشام و دام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده در پروانه چرا تمدید شده یا مندرج در طرح‌ها مرتعداری، به این مراتع خودداری کنند.
راستین اذعان داشت: درخرداد ماه سالجاری برای کلیه نیروهای گشت و مراقبت کلاس‌های آموزشی با عنوان آشنایی با مبانی حقوق، مقررات و قوانین منابع طبیعی برگزار شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه با بیان اینکه نیمه خرداد تا اواخر مهر ماه احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها افزایش می‌یابد، مردم مراقب مراتع باشند، بیان کرد: با گرم شدن هوا، احتمال وقوع آتش‌سوزی در محیط‌های طبیعی افزایش یافته که ضروری است کشاورزان، دامداران، طبیعت‌گردان از روشن کردن آتش خودداری کنند.
در ادامه این دیدار سرهنگ برزگر جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سرخه گفت: اعتقاد و تلاش ما در نیروی انتظامی بر حفاظت از این منابع خدادادی است و همه شهروندان وظیفه حفاظت و حراست از منابع طبیعی را دارند و اظهار داشتند نیروی انتظامی همچون گذشته آمادگی دارد تا در کنار عوامل یگان حفاظت اداره منابع طبیعی، حافظ طبیعت باشد.

۴۶

کد خبر 1402508

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان اداره منابع طبیعی نیروی انتظامی شهرستان سرخه جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: اجرای حکم قضایی با حضور احدی از کارشناسان حقوقی، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی عوامل نیروی انتظامی به مساحت تقریبی ۴۴۴ متر مربع در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل در مورخه ششم اردیبهشت ماه انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد