Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:19:10 GMT

مولفه‌های اقتصادی بر قیمت مسکن تاثیر داشت

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۶۵۸۴

مولفه‌های اقتصادی بر قیمت مسکن تاثیر داشت

محمد تقی‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مولفه‌های مختلفی در قیمت مسکن اثر دارد که شرایط اقتصادی مهمترین عامل و بستر برای تعیین قیمت این کالای اساسی محسوب می‌شود.

وی یادآورشد: مولفه‌های اقتصادی بر روی نرخ مصالح ساختمانی تا دستمزد نیروی انسانی اثر می‌گذارد و به طور طبیعی قیمت نهایی مسکن افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی‌زاده با بیان اینکه قیمت مسکن به طور غیر قابل پیش بینی افزایش یافته است، اظهارداشت: در شرایط شیوع ویروس کرونا، بسیاری از حوزه‌های مختلف اقتصادی با محدودیت جذب سرمایه مواجه بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: از همین رو بخشی از سرمایه‌های در اختیار مردم به سمت سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و مستغلات هدایت و در نهایت موجب شکل‌گیری بورس بازی در بازار زمین و مسکن شد.

وی خاطرنشان کرد: باید بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی با عرضه مسکن قیمت نهایی این کالا و بازار آن را کنترل کند که اقدام ملی مسکن هم با همین رویکرد اجرا می‌شود.

تقی‌زاده ادامه داد: باید بخش‌های دیگر اقتصادی را نیز فعال کرد تا سرمایه‌ها به دیگر حوزه‌ها نیز سوق یابد و به ترتیب حباب و نوسان بازار مسکن کنترل شود.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی طی زمستان سال گذشته از طریق بنگاه‌های ملکی در شهر تهران ۲۰۸ میلیون ریال با میانگین مساحت ۲۳۵ مترمربع بود که این رقم نسبت به فصل قبل از آن یعنی پاییز ۱۳۹۸ به میزان ۱۱.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل یعنی زمستان ۱۳۹۷ به میزان ۴۳.۱ درصد افزایش داشت.

برچسب‌ها طرح ملی اقدام مسکن استانداری تهران شهر تهران مسکن پروندهٔ خبری بازار مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ملی اقدام مسکن استانداری تهران شهر تهران مسکن طرح ملی اقدام مسکن استانداری تهران شهر تهران مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان