Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ایلام برگزار می شود، گفت: با تفاهم با جهاد دانشگاهی ایلام طرح های نوین زود بازده اشتغالزایی با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در سطح استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، صبح امروز(۳ تیر) حجت الاسلام« مرتضی عزیزی» و معاونین اداره کل اوقاف وا مور خیریه استان ایلام با حضور در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان ایلام از مجموعه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در ایلام بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۲۱ تیر ماه سال جاری در این استان، اظهار کرد: این مسابقات در مرحله شهرستانی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ ۵ ، ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل و اذان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، ابراز کرد: ثبت نام در این دوره از مسابقات از اردیبهشت ماه سال جاری از طریق سایت ثبت نام به آدرس my.oghaf.ir آغاز شده و افراد شرکت کننده در این مسابقات در ۲ بخش خواهران و برادران با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام عزیزی یادآور شد: مسابقات شهرستان های ایلام، ایوان، ملکشاهی و مهران در شهر ایلام ۲۱ و ۲۲ تیرماه و شهرستان دهلران در مورخ ۲۴ تیرماه برگزار می شود و شهر دره شهر در مورخ ۲۵ تیر ماه میزبان متسابقین شهرستان های دره شهر، آبدانان و بدره خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ابراز کرد: رشته‌های دعاخوانی و تفسیر در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات برگزار نمی‌شود و برگزاری آن به مرحله استانی موکول شده و مرحله استانی مسابقات نیز در مرداد ماه برگزار خواهد شد و  رشته تفسیر مرحله استانی این مسابقات از سوره مریم و براساس تفسیر نمونه آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه استعدادهای بسیار درخشانی در حوزه فعالیت های قرآنی به ویژه حفظ و قرائت قرآن کریم در استان وجود دارد،  تصریح کرد: با وجود اینکه ایلام یکی از استان های کوچک کشور است اما در عرصه فعالیت های قرآنی در کشور مطرح است و در سال گذشته خان مریم شفیعی مقام های ملی و بین المللی کسب کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، در ادامه افزود: بر اساس تاکیدات دستورالعمل های سازمان اوقاف و امور خیریه  از سال گذشته و امسال نیز در سال جهش تولید، تلاش می شود که از ظرفیت بقاع متبرکه شاخص استان در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در مناطق مختلف استان  با اجرای طرح های نوین و زودبازده استفاده شود.

 

حجت الاسلام عزیزی بیان کرد: بر همین اساس با جهاد دانشگاهی واحد ایلام تفاهم شده است که با اجرای طرح مطالعاتی، طرح های جدید و نوین متناسب بقاع متبرکه مناطق مختلف استان شناسایی و مطرح شود که بتوانیم با رویکرد جدیدیم از ظرفیت بقاع متبرکه شاخص استان در راستای ایجاد اشتغال برای افراد جویایی کار  بهره مند شویم.

 

وی با بیان اینکه به زودی نیز نیروگاه خورشیدی در امامزاده سید حسن(ع) شهر مهران افتتاح و بهره برداری می رسد، تصریح کرد:در حال حاضر ۵۴ امامزاده و  بقعه متبرکه در استان ایلام وجود دارد که اکثر این بقاع متبرکه دارای سند مالکیت هستند و امروز بقاع متبرکه استان به عنوان قطب فرهنگی، نقش مهمی در توقیت بنیه دینی مردم دارند.

 

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ایلام اوقاف و امور خیریه خیریه استان ایلام برگزار می شود مرحله استانی حجت الاسلام بقاع متبرکه قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی روز دوشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد و تیم‌های صعود کننده به مرحله بعدی مسابقات مشخص شدند.

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی، دوشنبه برگزار می‌شود تا تیم‌ها حریفان خود را بشناسند.

سپاهان اصفهان، چادرملوی اردکان، مس رفسنجان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، هوادار تهران، آلومینیوم اراک و ملوان انزلی هشت تیم راه یافته به این مرحله هستند.

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند