Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آئین امضای تفاهم نامه همکاری با خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با تأکید بر نقش مهم این خانه در تربیت نیروی ماهر گفت: سنجش مهارت، صلاحیت حرفه ای و آزمون نیروی کار مورد نیاز بازار به خانه صنعت، معدن و تجارت واگذار می شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با حضور علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سید عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تفاهم نامه همکاری آموزشی بین دو دستگاه منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این مراسم با تأکید بر ضرورت ایجاد تناسب بین نیاز بازارکار و آموزش گفت: با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی در دنیای کنونی‌، نیازسنجی و فرصت سازی برای ایجاد اشتغال، بدون توجه به فضای مجازی میسر نیست .
وی با بیان این که پویایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گروی تقاضای بازار کار است که خانه صنعت، معدن و تجارت می تواند آن را شکل دهد، تاکید کرد:
انتظار داریم این خانه پل ارتباطی بین مدیران، استادکاران، صاحبان صنایع و کارگران با سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای کشور باشد.
قائل شدن قداست برای کار در جامعه مهم و ضروری استرییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: پیش از این تقاضای نیروی انسانی در بازار کار ما موضوعیت نداشته است، بنابراین به مدرک روی آورده ایم، از این رو به تغییر معنای کار در نگاه جوانان نیازمندیم تا فقط به دنبال کار لوکس نباشند.
وی تصریح کرد: باید به سوی گفتمان ملی مهارت حرکت کنیم و بر مدرک گرایی تکیه نکنیم .
ایجاد زمینه برای شکوفایی استعداد آدمی بر عهده ما است علی اوسط هاشمی نقش خانه صنعت، معدن و تجارت کشور را در پُر کردن خلاء نیاز بازار کار و تامین نیروی ماهر بسیار مهم خواند و گفت: اگر تقاضا برای نیروی کار باشد، استقرار در موضع موثر فراهم می‌شود و با نگاه درست به پیشرفت و توسعه، می توانیم در کشور جریان ساز باشیم.
وی خاطرنشان کرد: نیاز به نیروی کار ماهر در کنار سرمایه گذاری باید جدی گرفته شود زیرا ممکن است قابلیت و توانایی نیروی انسانی بسیار بالا باشد ولی سواد کافی نداشته باشد که با مهارت می تواند نقشی در بازار کار برای خود ایجاد کند.
در خانه صنعت، معدن و تجارت، پیوست نیروی انسانی ماهر ضروری استمعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همان گونه که پیوست مهارت در کنار پروژه ها ضروری است در خانه صنعت و معدن نیز «پیوست نیروی انسانی ماهر» باید جدی گرفته شود و ارزش زایی اجتماعی برای نیروهای کار در خانه صنعت، معدن و تجارت بر مبنای کار باشد تا ارزش متکثر و متنوع در جامعه شکل گیرد.
هاشمی در ادامه گفت: به آموزش در محیط کار و برای نیروهای کار فعلی و آینده نیاز داریم تا درخشش کار و محصول خود را در جامعه نشان دهد و در کنار آن تقاضا برای کار باید متمرکز و ضابطه مند باشد، تا هیچ نیرویی بدون داشتن «گواهینامه مهارت» به بازار کار ورود نکند.
رسیدن به جامعه با مهارت، هدف غایی ماسترییس سازمان آموزش فنی - حرفه ای کشور تأکید کرد: بر این باوریم اگر توانمندی در خانه صنعت، معدن و تجارت ریشه بزند، به جامعه ماهر توانمند می رسیم، با همین هدف، تهیه استاندارد آموزشی و تامین مربی و اعطای گواهینامه از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سنجش صلاحیت و آزمون به خانه صنعت، معدن و تجارت واگذار می شود.
وی افزود: آمادگی داریم مجوز لازم برای ایجاد مجتمع فنی را به خانه صنعت، معدن و تجارت اعطا کنیم تا بتوانند از این راه درآمدزایی کنند.
هاشمی از اهتمام جدی بر ایجاد مراکز جوار در کنار شهرک‌های صنعتی و معادن خبر داد و تأکید کرد: ایجاد نگاه ارزشمند به انسان در جامعه حلقه، وصل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و خانه صنعت، معدن و تجارت است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیروی انسانی معدن و تجارت خانه صنعت خانه صنعت نیاز بازار نیروی کار بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه صادرات ایران افتتاح شد

مدرسه صادرات ایران از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی افتتاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مدرسه صادرات از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی افتتاح شد.

مرتضی کارگر رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: این موسسه سابقه 30ساله دارد، بحث صادرات محور بودن دوره‌های آموزشی در مدرسه صادرات در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: هشت دوره جامع آموزشی در این مدرسه برای تجار و صادرکنندگان برگزار می‌شود.

به گفته رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دوره‌های جامع صادرات محصولات پتروشیمی، صادرات فراورده‌های نفتی، محصولات معدنی و فلزی، محصولات کشاورزی، صادرات خدمات و مصالح ساختمانی، دوره جامع خرده‌فروشی صادراتی و تربیت کارشناسی صادرات در مدرسه صادرات برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه WWW.IBTC.ir مراجعه کنند.

کارگر با اشاره به اینکه مرکز آموزش بازرگانی در راستای رسالت خود مبنی بر ارتقای دانش و مهارت فعالان اقتصادی، اقدام به تأسیس مدرسه صادرات کرده است گفت: این پایگاه آموزشی با تمرکز بر آموزش، مشاوره و ارائه اطلاعات تجاری، به دنبال توانمندسازی صادرکنندگان و کمک به توسعه صادرات کشور است.

وی عنوان کرد: کمک به حل چالش‌های صادرات، ارائه راهکارهای عملی برای افزایش صادرات، ارتقای دسترسی به داده‌های تجاری و سامانه‌های اطلاعاتی، ارائه اطلاعات به‌روز در مورد بازارهای هدف، معرفی فرصت‌های صادراتی، ارتقای دانش و مهارت‌های صادراتی، افزایش شانس موفقیت در صادرات، کاهش هزینه‌ها و ریسک صادرات و دسترسی به شبکه‌ای از متخصصان و صادرکنندگان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مدرسه است.

رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: مدرسه صادرات با تکیه بر تجارب و تخصص مرکز آموزش بازرگانی، در تلاش است تا به عنوان مرجعی معتبر در زمینه آموزش و مشاوره صادرات شناخته شود. این پایگاه آموزشی با ارائه خدمات نوین و کارآمد، به دنبال کمک به توسعه صادرات کشور و رونق اقتصادی ایران است.

*برگزاری  دوره های تخصصی برای تجار

محمد وحیدی مدیرعامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در باره جزییات این مدرسه گفت: در این مدرسه به صورت تخصصی بر روی کالاهای صادرات محور تمرکز کرده‌ایم 12 موضوع کالایی مشخص شده است.

وی افزود: در این مدرسه بر روی کشورهای مقاصد صادراتی فعالیت آموزشی خواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات در زنجیره ارزشمندتری قرار دارد، گفت: صادرات محور کردن کالاها منجر به تقویت فعالیت‌های کسب و کارها و استانداردسازی کالاها در عرصه بین‌المللی می‌شود.

وی تاکید کرد: شبکه‌سازی در صادرات و تجارت از مهم‌ترین مسایلی است که در این مدرسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وحیدی خاطرنشان کرد: مدرسه صادرات با تمرکز بر کالاهای صادرات محور و کشورهای هدف صادرات راه‌اندازی شده که در آن دوره‌های تخصصی و علمی برای تجار و بازرگانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران