Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آبفا خراسان شمالی با اشاره به تنش آبی 300 روستای استان گفت: با ۹۰۳ میلیارد تومان اعتبار و بودجه تا سال ۱۴۰۵ تمام روستاهای استان به حالت پایدار آبی می‌رسند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد غلامحسین ساقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در محل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی برگزار شد اظهار کرد: بنا داشتیم تا پایان خردادماه سند تأمین آب پایدار روستاییان را تدوین کنیم و امروز این سند رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: نتیجه تدوین این سند اطلاعات جامعی در خصوص روستاها به دست آوردیم و برآورد کردیم که با ۹۰۳ میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۵ تمام روستاهای استان به حالت پایدار آبی می‌رسند.

وی با اشاره به وجود ۸۴۸ روستای دارای سکنه در استان گفت: ۳۰۰ روستای دارای تنش آبی در استان داریم اما این عدد پیوسته در حال کاهش است و اکنون مشکل آب ۱۰ روستای دیگر حل‌شده است.

ساقی تصریح کرد: شهرستان اسفراین بیشترین تعداد روستای دارای تنش آبی با ۷۳ روستا را در خراسان شمالی دارد که برای رفع این مسئله ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: برای رفع مشکل تنش آبی باید ۶۷ روستا به سد شیرین دره، ۱۰۶ روستا به سد بیدواز، ۵۵ روستا به سد چندبیر و ۱۳ روستا نیز از سد موجود در مانه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی اتصال شهرستان بجنورد به شبکه فاضلاب شهری طی ۴ سال گذشته افزود: این عدد اکنون به ۶۵ درصد رسیده اما همچنان بسیار پایین است.

ساقی با انتقاد از پتروشیمی خراسان گفت: این صنعت اکنون به میزان آب شرب شیروان مصرف آب با کیفیت دارد اما تا وقتی مجبور نشوند از پساب استفاده نمی‌کنند.

این مسئول در انتها بیان کرد: البته اکنون پتروشیمی از پساب استفاده می‌کند اما بدون ضابطه هرچند این مسئله صرفاً مرتبط با پتروشیمی نیست و بسیاری از صنایع استان به‌جای استفاده از پساب، از آب باکیفیت استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب شرب خراسان شمالی تنش آبی آب آبفا خراسان شمالی تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود گفت: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی پس از مستقل شدن در بسیاری از شاخص‌ها عقب ماند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به احداث بیمارستان مادر و کودک، خاطرنشان کرد: ابتدا به دنبال ساخت این بیمارستان درون شهر بودیم اما به دلایلی اتفاق رقم نخورد.

مهدی شهریاری، منتخب مردم بجنورد در مجلس نیز در این مراسم تصریح کرد: در دولت سیزدهم خدمات مختلفی ارائه شده که همه این خدمات مربوط به جمهوری اسلامی است و نباید آن را مختص یک دولت دانست.

وی اضافه کرد: سرانه تخت بیمارستانی و مراکز درمانی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشور است.

منتخب مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی جانمایی بیمارستان مادر و کودک را نامناسب دانست و تاکید کرد: مردم استان باید دسترسی راحت‌تری به این بیمارستان داشته باشند.

شهریاری از کمبود پزشک متخصص در استان گلایه کرد و گفت: خراسان شمالی در عموم شاخص‌ها محروم است.

کد خبر 748468

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد