Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:39:28 GMT

خرید تضمینی کلزا در غرب خراسان رضوی دو برابر شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۲۷۰۵

خرید تضمینی کلزا در غرب خراسان رضوی دو برابر شد

امرالله شمس روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا با ۳۵ درصد افزایش به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال شده است.
وی ادامه داد: کشت محصول کلزا برای خودکفا شدن در زمینه تامین روغن یکی از اولویت های جهاد کشاورزی است چنانکه طی سال زراعی جاری سطح زیر کشت کلزا در سبزوار و داورزن افزون بر سه برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره تعاون روستایی سبزوار گفت: محصول کلزا از گیاهان کم آب طلب و از بهترین محصولات زراعی در تناوب کشت غلات و دانه های روغنی است که سبب افزایش حاصلخیزی خاک و کاهش آفات می شود.
۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی در شهرستانهای سبزوار و داورزن زیر کشت کلزا رفته است.
سبزوار ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی دارد.
مرکز این شهرستان ۳۰۵ هزار نفری در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها سبزوار کلزا خرید تضمینی داورزن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار کلزا خرید تضمینی داورزن سبزوار کلزا خرید تضمینی داورزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد در نشست شورای معاونین و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور، ضمن تقدیر از تلاش معاونین و مدیران وزارت متبوع برای عملکرد مثبت و موفقیت‌آمیز آن‌ها در ایجاد و کنترل آرامش در بازار، گفت: در حال حاضر نهاده‌های مورد نیاز کشور تا پایان شهریور ماه تامین است.

وزیر جهاد کشاورزی با یادآوری روزهای آغازین تصدی‌اش بر وزارت جهاد کشاورزی، افزود: در حالی که برای آرامش بازار و تامین نیاز مردم بیش از ۱۰۰ هزار تن از ذخایر گوشت و مرغ کشور در عید سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شده بود، از تیر ماه همان سال در ذخایر استراتژیک کنجاله، گوشت و مرغ به صفر رسیده بودیم اما با مدد الهی و همت شما مدیران توانستیم مشکلات را پشت سر گذاشته و امروز با یک تجربه موفقیت‌آمیز می‌توانیم سال ۱۴۰۳ را با شرایط بسیار خوبی پیش ببریم.

اوبر ضرورت تبیین و به تصویر کشیدن عملکرد موفقیت‌آمیز وزارتخانه از سوی مسوولان تاکید کردوگفت: امسال اجرای طرح‌های آبخیزداری و طرح‌های کوچک تامین آب، اولویت نخست و اجرای طرح‌های آب و خاک اولویت دوم برنامه‌های وزارتخانه است.

نیکبخت خطاب به روسای سازمان‌ جهاد کشاورزی استان‌های سراسر کشور که به صورت وبیناری در این جلسه حضور داشتند، گفت: مشارکت مردم را جدی بگیرید تا فعالیت‌های آبخیزداری و طرح‌های آب و خاک تقویت شود، آبخیزداری یعنی تولید آب و حفاظت از خاک، و با توجه به این که دانش و اجرای طرح‌های آبخیزداری در حال حاضر در کشور بومی شده با ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردم، قطع یه یقین می‌توانیم به موفقیت‌های خوبی دست یابیم.

وزیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح‌های شیلاتی شامل صید و صیادی، آبزی‌پروری، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو و ماهیان سردآبی و گرمابی، به عنوان حوزه مناسب دیگری برای جذب سرمایه‌گذاری نام برد و افزود: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنایع غذایی از راهکارهای اصلی جلوگیری از ضایعات مواد غذایی است که با فرآوری و تبدیل محصولات درجه ۳ و ۴، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، می‌توان چرخه بازرگانی را به حرکت درآورد .

او به نقش و اهمیت توسعه گلخانه‌ها با توجه به محدودیت منابع آبی کشور و نیز عملکرد تولید و بهره‌وری غیرقابل مقایسه گلخانه‌ها با تولید در فضای باز اشاره و بر تسریع در صدور مجوزها و برداشتن موانع احداث گلخانه‌ها از پیش پای سرمایه‌گذاران و مردم تاکید کرد.

نیکبخت، از صنعت دام و طیور به عنوان چهارمین فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری و تولید محصولات صادراتی نام برد و گفت: در سال جهش تولید هستیم و وظیفه داریم در همه محصولات کشاورزی بخصوص محصولات اساسی تولید حداکثری داشته باشیم.

او با بیان اینکه نقش موسسه‌های علمی و دانش‌بنیان نخبگان و دانشجویان در طراحی و اجرای الگوهای مناسب کشت با توجه به اقلیم ۴ فصل کشور مهم است، افزود: در این راستا همکاران ما در سازمان تات وظیفه خطیری برعهده دارند و تلاش می‌کنند با کمک تولیدکنندگان و کشاورزان، جهش تولید براساس علم و دانش پیش رود.

وزیر جهاد کشاورزی حداکثرسازی تولید را راهبرد وزارت جهادکشاورزی برشمرد و گفت: ما هیچ محدودیت و توقفی در تولید نداریم، هم باید بتوانیم ذخایر استراتژیک را از محل تولید داخل تامین کنیم و هم باید مراقبت کنیم که حلقه‌های فرآیند تولید تا صادرات با حداقل نوسان، حفظ شود.

به گفته او، در این مسیر جذب سرمایه و ثروت مردم به عنوان سرمایه‌گذاران اصلی می‌تواند راهگشا باشد، بنابراین نباید این اندیشه وجود داشته باشد که صرفا با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه و تسهیلات بانکی می‌توان کشاورزی را توسعه داد که اگر این نگاه را داشته باشیم دچار انفعال و ایستایی خواهیم شد.

مقام‌عالی وزارت ادامه داد: باید بستر جذب سرمایه‌های مردمی و بخش خصوصی را فراهم کنیم و با رفع محدودیت‌ها و موانع، صدور مجوزها را سرعت بخشیم.

نیکبخت شکل‌گیری واحدهای کوچک روستایی با محوریت تولید را مهم خواند و گفت: مراقبت کنید طرح هادی در زمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود.

او از خرید بیش از ۶۰ هزار تن دانه‌های‌ روغنی تاکنون در کشور خبر داد و گفت: کالایی که در سال ۱۴۰۲ توسط وزارتخانه خرید می‌شد، امروز توسط کارخانه‌های روغن‌کشی و واردکنندگان روغن خام خریداری می‌شود و این یعنی صنعت در خدمت تولیدکننده قرار گرفته است.

گفتنی است؛ حل مشکل مسکن کارکنان وزارت جهادکشاورزی، تکریم ارباب رجوع و مقابله با هرگونه رانت و فساد، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد توجه و تاکید وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش