Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام صفر قربان پور در نشست گام دوم تبلیغ با جمعی از هنرمندان استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: بنا به تاکید سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه‌های امسال مباحث تبلیغات دینی و اسلامی با رویکرد اجتماعی آغاز شود به طوری که گرایش به سمت مسائل اجتماعی موجود کشور بیشتر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: در شرایطی باید قرار گرفت که ۲ مبنای اصیل برای ما وجود داشته باشد، یعنی بر اساس منویات و رهبری بنیان‌گذار کبیر نظام جمهوری اسلامی و در ادامه توسط مقام معظم رهبری بر مبنای تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربان پور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در رویکرد جدید به دنبال این است که صرفاً سازمانی فکر نکند بلکه جریان را به عقلانیت تبلیغ و مردم‌سازی اجتماعی عام پیش ببرد.

وی با بیان اینکه بنا به نظر سازمان تبلیغات اسلامی اصل تبلیغ دین ضروری است، تاکید کرد: تشکیلات هم ضرورت است به طوری که در حکم مقام معظم رهبری به رئیس جدید سازمان تبلیغات این مهم توجه شده و بر تحول نیز تاکید فرمودند یعنی حرکت نو با مبنای اندیشه اسلامی رخ بدهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی همواره بر این عقیده است که به‌عنوان نیروی متشکل سازمانی زیر نظر مقام معظم رهبری، وظیفه و مأموریت آن صرفاً نباید به اقدامات سنتی گذشته، مسجد و حضور در فضای مجازی بسنده شود، نباید تنها توجه به موضوع قرآنی فقط هدف باشد، بلکه به هنر نیز توجه کرد و تمدن‌سازی بدون تعقل نمی‌شود و حتی در طرح اوقات فراغت این مبنا باید محفوظ بماند.

به گفته وی، تعهد دوم سازمان تبلیغات اسلامی تعهد مبنایی است یعنی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب به‌ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب وام می‌گیرد و در بیانه گام دوم در کنار مباحث اخلاقی، علمی و… تعهد اسلامی و مبنای اسلامی حرف اصیل است، یعنی تمدن در ساختار حاکمیت دینی.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: ولایت‌مداری، اطاعت‌پذیری، مباحث هنری، قرآنی و دینی باید با محور اصیل انجام شود و باید تلاش کنیم مبنا (اساس اسلام) تحقق پیدا کند و حوزه هنری به این سمت برود تا بتوان تحقق بخش آرمان اسلامی بود.

قربان‌پور توجه به رویکرد اجتماعی محور را در انجام فعالیت‌های این سازمان مهم برشمرد و افزود: در حوزه هنری هنرمندان می‌توانند این رویکرد را مورد توجه قرار بدهند.

وی گفت: دوگانگی بین سازمان تبلیغات و حوزه هنری وجود ندارد و در صورت ضرورت به هنر و دین به کمک هم شتافتن اصل اولیه است و حسن ارتباط بین حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی ضرورت دارد.

کد خبر 4956053

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی حوزه هنری ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا ایلام آتش سوزی مواد مخدر سازمان تبلیغات اسلامی استانداری سمنان بیرجند مجلس شورای اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات

به گزارش «تابنک» به نقل از مهر، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

دیگر خبرها

  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی / چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی