Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جباری روز  سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی اعضای کمیته مراسم هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: ورود این تکه کاغذ بی ارزش به مبادلات جهانی باعث شده تا دزدی آشکار، روزانه، مستمر و تاریخی بوسیله آمریکا در حق همه ملت‌های دنیا انجام شود.

وی افزود: کشورهای اسلامی هنوز به این سمت نرفته اند که تعادلی در عرصه اقتصاد جهانی ایجاد و دلار را از چرخه اقتصادی خارج کنند و همین ضعف بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان استفاده از لفظ حقوق بشر توسط آمریکا را ابزاری برای منکوب کشورهای جهان دانست و اضافه کرد: تمام اقدامات آمریکا ناقض صریح و مطلق علیه اعلامیه حقوق بشر جهانی است.

جباری به نمونه ای جنایت آمریکا علیه مردم کردستان اشاره کرد و گفت: تنها در سال ۸۴ برای ۷۰۰ نفر از اهالی روستای قلعه جی مریوان پرونده شیمیایی تشکیل داد که نشان از جنایت هولناکی داشت که آمریکا رهبری آن را بر عهده داشت.

وی بر لزوم هدایت پایان‌نامه های دانشجویی به سمت بررسی جنایات حقوق بشری آمریکا تاکید کرد و یادآور شد: برگزاری نشست با جامعه حقوقدانان، وکلا و دانشجویان می تواند به افشای ماهیت ضدبشری آمریکا کمک کند.

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق کُردها

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان هم اظهار داشت: نقاب دفاع از حقوق بشر آمریکا در حوادث اخیر این کشور کنار رفت و چهره واقعی آن برای همه دنیا نمایان‌تر از قبل شد.

وی مداخله آشکار آمریکا از طریق تهدید، توسل به کودتای نظامی، تحریم و جنگ را از روش‌هایی برشمرد که ایالات متحده آمریکا، در یک قرن اخیر برای اجرا و پیشبرد منافع خود در کشورهای جهان بویژه جهان سوم به کار برده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان به جمله تاریخی امام راحل مبنی بر اینکه «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» اشاره کرد و گفت: آمریکا مرکز فتنه های گوناگون است و اگر امروز از افول آن سخن گفته می‌شود به معنای سقوط آن در کوتاه مدت نیست بلکه وجهات بین المللی آن کاملا از بین رفته و به کشوری با مشکلات درونی فروان تبدیل شده است.

وی به ترفندهای این شکور برای نجات خود اشاره کرد و افزود: طرح کره مذاب هم نتوانست تنوع خرده هویت‌های آمریکا را حول محور هویت ملی جمع کند در حالیکه در کشورمان همین تنوع قومی بزرگترین مقوم همبستگی و هویت ملی است.

عبدالملکی به درگیری‌های اخیر در این کشور که ۳۵ ایالت آمریکا را متشنج کرده بود اشاره کرد و گفت: علاوه بر همه ابعاد داخلی نقض حقوق بشر در این کشور که در حق زنان، کودکان، رنگین پوستان، مسلمانان، رسانه ها، مهاجران و بیشتر مردم این کشو انجام می گیرد، خشونت پلیس این کشور خشونت نمادینی است که در آخرین مورد آن منجر به مرگ یک شهروند سیاهپوست شد و نفرت جهانی را برانگیخت.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان به بی توجهی آمریکا نسبت به نقض حقوق بشر توسط همپیمانانش هم اشاره و تاکید کرد: این مساله در مواجهه با کردها پررنگ تر بوده است.

وی گفت: آمریکا  در طول تاریخ جنایتهای بسیاری در حق همه ملتهای دنیا بویژه کردها انجام داده ولی در ظاهر خود را دوست کردها نشان می‌دهد.

وی به برخی خیانت و جنایت‌های آمریکا در مواجهه با کردها اشاره کرد و یادآور شد: آمریکایی ها در طول یک قرن اخیر بارها و بارها از کردها استفاده ابزاری کرده و در بزنگاه آنها را رها کرده‌اند.

عبدالملکی اضافه کرد: با فروپاشی امپراتوری عثمانی «معاهده سور» که در سال ۱۹۲۰ منعقد شد در واقع سند فروپاشی و تجزیه امپراتوری عثمانی بود و در این معاهده برای کُردها سهمی در نظر گرفته شده بود اما معاهده ای با حمایت آمریکا و علیه کردها به تصویب رسید و اجرا شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان به دیگر خیانت آمریکا نسبت به کردها اشاره کرد و افزود: پس از جنگ جهانی دوم آمریکا جای انگلیس را صحنه جهانی گرفت و  پس از کودتای صدام علیه عبدالکریم قاسم، سیاست آمریکا درباره کردها هم عوض شد  و کمک و حمایت ازآنها را قطع کرد.
وی با بیان اینکه در دهه ۷۰ میلادی هم که روابط ایران و عراق به هم خورده بود، آمریکا دلال توافق میان شاه و صدام شد، تاکید کرد: یکی از بندهای اصلی توافق، قطع حمایت از کردها بود و به همین واسطه صدها کرد در عراق توسط صدام کشته شدند.

عبدالملکی استفاده از تسلیحات شیمیایی و کشتار جمعی علیه کردها در عراق را نمونه دیگری از چراغ سبز آمریکا به صدام علیه کردها برشمرد و گفت: در دهه ۹۰ میلادی هم پس از حمله صدام به کویت و حمله آمریکا به عراق، در ظاهر کنترل عراق به دست مرد م سپرده شد اما صدام قتل عام فجیعی به راه انداخت.
وی به سرکوب کردها در ترکیه با حمایت آمریکا هم اشاره و اظهار داشت: ترکیه کردها را در شمال عراق بشدت بمباران کرد و آمریکا تنها نظاره گر این حمله بود و در حمله اخیر به شمال سوریه هم آمریکا دست روی دست گذاشت و تنها به استفاده ابزاری خود از کردها ادامه داد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان، خویشتن‌یابی هویتی را برای معرفی چهره واقعی آمریکا که درصدد ایجاد دیگری به عنوان ناقض حقوق بشر ست، ضروری دانست و یادآور شد: در دوره جنگ شناختی که محسبات ذهنی به دلیل تواتر اخبار بسیار زیاد شده و از سویی ۵۲ شبکه کردزبان مشغول فعالیت علیه هویت مردم کرد هستند، باید برنامه‌ریزی مشخصی برای مقابله با تبلیغات پوچ دشمنان داشت.

عبدالملکی افزود: صداوسیمای مرکز کردستان آماده بهره‌گیری از ظرفیت همه نیروهای انقلابی در استان است و برنامه‌هایی را برای هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی تولید و پخش می‌کند.

تشت رسوایی لیبرال دموکراسی افتاده است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان هم هفته حقوق بشر آمریکایی را فرصتی برای بازخوانی پرونده سیاه آمریکا دانست و گفت: امروز تشت رسوایی تفکر لیبرال دموکراسی از بام افتاده است و کار را تا جایی پیش برده که پای خود را روی گلوی مردمش فشار می دهد و جان آنان را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات افزود: بواسطه همین جنایت، خیزش جهانی علیه استکبار جهانی آغاز شده و فرصتی برای بازخوانی پرونده ننگین آمریکا فراهم شده تا جنایات آن علیه ملت‌ها به ویژه ملت ایران فاش شود که آخرین نمونه ترور دولتی آنها، ترور سردار شهید سلیمانی بود.

۶ تا ۱۲ تیرماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها کردستان ایالات متحده آمریکا حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان ایالات متحده آمریکا حقوق بشر کردستان ایالات متحده آمریکا حقوق بشر حقوق بشر آمریکایی حقوق بشر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، با انتشار تصاویری از برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران معترض در دانشگاه‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس، به اظهارات دو رو و متزورانه رئیس‌جمهور این کشور درباره زنان و دختران ایرانی پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

حقوق بشر آمریکایی: پیام نوروزی بایدن: آمریکا همچنان در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد، زنانی که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند و ما به همراه شرکایمان، مقام‌های ایرانی را در قبال نادیده گرفتن حقوق بنیادین بشر پاسخگو خواهیم کرد!

چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد…

کد خبر 6097764

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟