Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه چین اظهارنظر یک وزیر کابینه هند و گزارش‌‎های برخی رسانه‌ها درباره کشته شدن ۴۰ نظامی چینی در درگیری‌های اخیر بین دو کشور را «خبر جعلی» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ادعای وزیر کنونی حمل و نقل هند و عضو سابق سازمان اطلاعات ارتش این کشور درباره کشته شدن ۴۰ نظامی چین در درگیری‌های مرزی با هند، واکنش منفی پکن را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه چین گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره کشته شدن ۴۰ نظامی این کشور در درگیری‌های اخیر مرزی با هند را رد کرد و «اخبار جعلی» خواند.

وزارت خارجه چین البته اظهارنظری درباره تلفات احتمالی این کشور در درگیری‌های مرزی با هند نکرد.

اظهارنظر این وزارتخانه در حالی مطرح شد که «وی.کِی.سینگ» وزیر راه و حمل و نقل هند در خصوص تعداد تلفات درگیری‌های مرزی این کشور با چین مدعی شده بود: «اگر ۲۰ نفر از طرف (هندی) به شهادت رسیده باشند، در آن صورت تلفات طرف مقابل (چین) حداقل دو برابر بیشتر (از ۲۰ نفر) خواهد بود».

این وزیر کابینه که سابقه فعالیت به عنوان عضو ارشد بخش اطلاعاتی ارتش هند را دارد، مدارک و شواهدی درباره این ادعای خود ارائه نکرد.

پیشتر در خبرها آمده بود که طی درگیری‌های اخیر مرزی بین این دو کشور اتمی و پرجمعیت جهان، ۲۰ سرباز هندی کشته و حداقل ۷۶ نفر از آنها زخمی شدند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: چین هند درگیری ۴۰ نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند

مسئولان امنیتی در پاکستان اعلام کردند که دو عضو گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که در صدد ترور وزیر کار و مسکن این کشور بودند، در یک درگیری مسلحانه کشته شدند.

به گزارش مشرق، مسئولان دایره مبارزه با تروریسم در ایالت پنجاب که چند روز پیش دو عضو شاخص گروه طالبان پاکستانی را بازداشت کرده بودند، درپی انتقال آنان به محلی که تروریست‌ها اسلحه و مهمات خود را پنهان کرده بودند با حمله دیگر عناصر تروریستی مواجه شدند.

در جریان تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و مهاجمان، دو تروریست تحت بازداشت کشته شدند.

دایره مبارزه با تروریسم پاکستان اعلام کرد که سیف الله و اسد الله دو تروریست کشته شده، نقشه ترور ریاض حسین پیرزاده وزیر کار و مسکن دولت پاکستان را طراحی کرده بودند اما قبل از اجرای عملیات ترور، شناسایی و بازداشت شدند.

ریاض حسین پیرزاده از شخصیت‌های سیاسی برجسته در ایالت پنجاب پاکستان و عضو ارشد حزب مسلم لیگ نواز شناخته می‌شود که در انتخابات اخیر پیروز و وارد مجلس ملی شد. پیرزاده از شیعیان پاکستان است که مسئولیت وزارت کار و مسکن را برعهده دارد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد
  • بلینکن آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه را غیرممکن خواند
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند