Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در متن بیانیه‌ ستاد حقوق بشر در محکومیت قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران آمده است: بار دیگر عناد و کینه‌ برخی دولت‌های غربی نسبت به ملت ایران آشکار شد و ملت ایران به دلیل پایبندی عملی به استیفای کامل حقوق خود و صیانت از کرامت انسان‌ها و دفاع از حقوق ملت‌های مستقل با صدور یک قطعنامه‌ سیاسی مجازات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که نهادی شکل‌گرفته برای ارتقای حقوق بشر و صیانت از حقوق ملت‌ها در قبال ظلم و تعدی کشورهای خودبرتربین و زیاده‌خواه و ناقض حقوق بشر است، ابزار سوء استفاده‌ سیاسی و منفعت‌طلبانه‌ این کشورها قرار گرفت.

این بیانیه می افزاید: ملت بزرگ ایران هیچ‌ تردیدی در سوءاستفاده‌ سیاسی دولت‌های غربی از شورای حقوق بشر ندارد، زیرا با وجود عدم‌موافقت صریح بیش از نیمی از کشورهای عضو شورای حقوق بشر با تصمیم سیاسی دولت‌های غربی، مأموریت گزارشگر ویژه‌ وضعیت حقوق بشر ایران تمدید شد.

در این بیانیه آمده است: پرسش مردم آزاده‌ جهان به‌ویژه ملت رشید ایران از دولت‌های غربی مدعی حقوق بشر این است که رژیم‌ اشغالگر صهیونیستی و رژیم متجاوز سعودی باید چند کودک دیگر فلسطینی و یمنی را به خاک و خون بکشند تا سزاوار برخوردی جدی از سوی سازوکارهای بین‌المللی نظارتی حقوق بشری باشند؟ پاسخ بسیار روشن است؛ هیچ‌گاه، چون این دو رژیم هم‌پیمان کشورهای غربی و تأمین‌کننده‌ی درآمد شرکت‌های تسلیحاتی آنها هستند.

بیانیه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان می کند: کارنامه‌ ضدحقوق بشری دولت‌های غربی حامی تمدید گزارشگر ویژه‌ حقوق بشر ایران آن‌قدر قطور و سیاه است که به‌هیچ وجه قابل انکار و فراموشی نیست. بیش از یک صد هزار جوان برومند جانباز شیمیایی که در جای جای سرزمین بزرگ ایران در حال جدال لحظه‌ای با مرگ هستند و هر دمی را که فرو می‌دهند، امیدی به بازدم ندارند، تنها یک نمونه از اقدام‌های ضدانسانی دولت‌های مدعی حقوق بشر است.

این بیانیه می افزاید: ملت هوشیار ایران هیچ‌گاه فریب بازی‌های سیاسی و ترفندهای رسانه‌ای دولت‌های غربی که نقش مؤثری در اقدام‌های ضدحقوق بشری مانند "طراحی و مشارکت در کودتا علیه دولت قانونی ایران"، "تجهیز صدام دیکتاتور برای تجاوز به سرزمین ایران"، "اجرای تحریم‌های مصوب رژیم امریکا علیه مردم ایران"، "تحریم غذا، دارو و تجهیزات پزشکی علیه مردم ایران"، "حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله منافقین"، "پناه‌دادن به دزدان اموال ملت ایران و عدم تحویل آنها به دستگاه قضایی ایران" و ... را داشته و دارند، نخواهد خورد و ادعای مزدورانه‌ آنها در حمایت از حقوق بشر در ایران را هرگز باور نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده اس: ترفند ناقضان حقوق بین‌الملل در سوءاستفاده‌ سیاسی از جایگاه شورای حقوق بشر که اساساً وقعی به قواعد و اصول بنیادینی چون "اصل عدم مداخله در امور داخلی سایر دولت‌ها"، "اصل برابری حاکمیت‌ها"، "اصل منع تهدید و توسل به زور و اصل خودداری از کمک و مساعدت به دولت‌های ناقض قواعد آمره‌ حقوق بین‌الملل عام" از جمله در مورد آمریکا در پرونده‌ی تحریم غذا و دارو علیه ملت ایران، نمی‌نهند، طنز تلخی است که جایگاه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به عنوان نهادی مستقل و دارای شخصیت حقوقی بین‌المللی، زیر سئوال برده و حتی می‌تواند مسئولیت بین‌المللی این نهاد را نیز به دنبال داشته باشد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران تصریح می‌کند که "واقعیت تصمیم سیاسی" دولت‌های غربی در تمدید مأموریت گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر ایران، هیچ‌گاه "حقیقت روشن و افتخارآمیز" حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران را مخدوش و مکدر نخواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران را لحظه‌ای در اجرای احکام دینی، ضوابط قانون اساسی و قوانین و مقررات موضوعه دچار تردید نخواهد کرد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با تقبیح هرگونه استفاده‌ ابزاری دولت‌های غربی از ظرفیت‌های بین‌المللی و ضمن نامشروع‌دانستن تعیین گزارشگر ویژه، برخورد سیاسی با پدیده‌ حقوق بشر را بزرگ‌ترین تهدید علیه حقوق بشر دانسته و دولت‌هایی را که سابقه‌ طولانی و نظام‌مند در نفی و نقض حقوق ملت‌های آزاد و مستقل داشته و دارند، دارای صلاحیت برای نقش‌آفرینی در مراجع بین‌المللی حقوق بشر نمی‌داند و از تمامی دولت‌های مستقل می‌خواهد تا مانع نفوذ رویکردهای سیاست‌زده به حوزه‌ حقوق بشر و به‌ویژه شورای حقوق بشر شوند.

همچنین ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران هزینه‌مندسازی هرگونه اقدام علیه ملت ایران را راهبرد موفق و مؤثر دیپلماسی انقلابی دانسته و از وزارت امور خارجه می‌خواهد با به‌کارگیری همه‌ ظرفیت‌های دیپلماسی، تدابیر بازدارنده در قبال اقدام‌های خصمانه دولت‌های غربی در عرصه‌ی حقوق بشر را اتخاذ کرده و ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی کشورهای مستقل برای نجات حقوق بشر از سلطه‌ سیاسی دولت‌های غربی در مراجع بین‌المللی را فعال کند.

برچسب‌ها ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضاییه حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضاییه حقوق بشر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضاییه حقوق بشر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران شورای حقوق بشر دولت های غربی گزارشگر ویژه بین المللی ی حقوق بشر ملت ایران دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

به گزارش قدس آنلاین عباس علی آبادی عصر امروز در حاشیه همایش تجاری ایران و چین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ده هزار شرکت دانش بنیان ایرانی برای چینی ها فرصت خوبی است. 

وی افزود: ما در حوزه انرژی از ظرفیت‌های بالایی برخورداریم که می توانیم در اختیار چینی ها قرار دهیم و در حوزه برق نیز توانایی هایی در تراز جهانی داریم، ضمن اینکه چینی ها نیز از توانمندی هایی برخوردار هستند که ما میتوانیم از آن استفاده کنیم.

علی آبادی بیان داشت: وقتی از صد کشور دنیا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بازرگان و فعال اقتصادی در یک نمایشگاه شرکت میکنند بسیار افتخار آمیز است و فکر میکنم امسال سال توسعه ایران با کشورهای دیگر باشد و بتوانیم رکوردهای تازه ای را ثبت کنیم. 

وی با اشاره به اجلاس آفریقا بیان داشت: در جلسه ای که با مقامات ارشد آفریقایی نیز برگزار شد احساس خوبی داشتم زیرا آفریقایی ها علاقمندند شرکای تازه ای برای خود انتخاب کنند و ایران می تواند یکی از شرکای تجاری آنها باشد. 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال است اظهار داشت: برای جهش تولید باید در سمت توسعه بازار حرکت کرد و این نمایشگاه می تواند در این زمینه موثر باشد.

وی بیان داشت: از تمام شرکت‌ها خواسته ایم که‌پیش برنامه ارائه دهند که ارز را به چه منظور می خواهند و این مساله ممکن است مورد کدورت تولیدکنندگان قرار گرفته باشد. 

علی آبادی بیان داشت: برای اینکه بتوانیم از منابع ارزی استفاده بهتری داشته باشیم باید کنترل های بیشتری داشته باشیم و خوب این موضوع باعث کندی در تخصیص ارز شده و لذا امروز دستورات تازه ای داده ام که یک مقدار در تخصیص ارز شتاب بدهند. 

وی افزود: البته ممکن است در مواردی که قبلا به راحتی تخصیص ارز میدادیم الان محدودیت ایجاد کرده باشیم و این مساله به علت سیاست های جدید است اما سیاست های ما به سمت بهبود است و هدف ما این است که ضمن استفاده از ظرفیت های داخلی نیازهای جامعه را تامین کنیم لذا بین واردات و تولید سیاست گذاری انجام داده ایم که در نهایت منفعت آن برای مردم است.

وی در خصوص واردات خودروهای کارکرده گفت: در خصوص خودروهای کارکرده دولت لایحه ای به مجلس تقدیم کرد این لایحه تصویب شد و در بازگشت، وزارت صمت متعهد به تهیه آیین‌نامه شد و این آیین نامه تهیه و به دولت ارسال شد و تا زمانی که این آیین‌نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید در انتظار مصوبه دولت بود تا زمان ابلاغ کاری نمیتوانم انجام دهم. 

علی آبادی گفت: اما مصوبات خودروهای کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی قابل اجرا است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند