Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@04:50:12 GMT

رصد امتحانات مجازی توسط پلیس فتا

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۷۱۵۷

رصد امتحانات مجازی توسط پلیس فتا

خبرگزاری میزان- به گفته معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، همکاری با وزارت علوم برای رصد و برخورد با متخلفان امتحانات مجازی آغاز شده است. تاریخ انتشار: 13:02 - 03 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۱۴۱۳

خبرگزاری میزان- برگزاری مجازی امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس، بازار خبر‌های تقلب و سواستفاده کلاهبرداران از این شرایط را داغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعتی پیش وزیر علوم از همکاری پلیس فتا و قوه قضائیه برای برخورد با سودجویان عرصه آموزش خبر داد.

به گفته معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، در راستای همکاری با وزارت علوم، چندین سایت تبلیغاتی مسدود شده و کلاهبرداران نیز در بازداشت به سر می‌برند.

سرهنگ رامین پاشایی در گفت‌وگو با میزان گفت: همه ساله همزمان با برگزاری امتحانات، کلاهبرداران ادعای فروش سوالات امتحان نهایی و سوالات کنکور‌های سراسری را داشتند، اما ویروس کرونا باعث شد افرداد سودجو تغییر رویه دهند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: همه گیری ویروس کرونا باعث لغو تمامی تجمعات شد، بنابراین مقرر شد امتحانات دانشجویان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس، چندین سایت مدعی شدند می‌توانند به جای دانشجویان در تمامی امتحانات مجازی شرکت کرده و نمره قبولی بگیرند.

این مقام انتظامی با اشاره به قربانی شدن دانشجویان ادامه داد: پلیس با رصد فعالیت این سایت ها، آن‌ها را شناسایی و مسدود کرده است. همچنین در بررسی‌های ما مشخص شد این افراد تنها کلاهبردار هستند و پس از دریافت مبلغی، از دسترس خارج می‌شوند و از امتحان دادن خبری نیست.

بیشتر بخوانید: برخورد با انتشار دهندگان فیلم‌های سینمایی در فضای مجازی

وی اظهار کرد: چندنفر از این کلاهبرداران دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره برخورد با دانشجویان متخلف گفت: در این باره دانشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند، اما معمولا این افراد قربانی کلاهبرداران می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس فتا وزارت علوم معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، امروز سه‌شنبه، اعلام کرد که از زیاده‌روی نیرو‌های پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان حامی فلسطین، پریشان‌خاطر شده است.

وی دراین‌باره گفت: از نامتناسب بودن برخی از اقدامات قوه مجریه آمریکا در یک سری از دانشگاه‌ها نگران هستم.

تورک در ادامه گفت: واضح است که نمی‌توان اعمال مشروع آزادی بیان را تعبیر به تحریک خشونت و نفرت کرد.

جنبش دانشجویی حمایت از غزه در آمریکا با اعتراضات و برپایی چادر‌ها در دانشگاه کلمبیا کلید خورد و به سایر دانشگاه‌های ایالات متحده سرایت کرد.

این در حالی است که موج خستگی‌ناپذیر اعتراضات دانشجویی مرز‌های آمریکا را پشت سر گذاشته و به کانادا، فرانسه، انگلیس و استرالیا رسیده است.

با اصرار دانشجویان به ادامه اعتراضات به نظر می‌رسد مقامات آمریکا که در برخورد با آنها مستأصل شده‌اند با اجرای برنامه‌هایی سعی در ارعاب دانشجویان دارند. در تازه‌ترین اقدام، دانشگاه کلمبیای نیویورک پس از هشدار به دانشجویان برای پایان دادن به تجمعات حامی فلسطین و نیز جمع کردن چادر‌های خود، تعلیق آنان از ادامه تحصیل را آغاز کرد.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر