Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، در سفر یک‌روزه مدیران کل دفاتر حمل و نقل کالا و امور سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به قم، مشکلات و راهکارهای اجرایی طرح احداث پایانه بار قم مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه‌ای که به همین منظور و در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم تشکیل شد، حمیدرضا شهرکی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سخنانی ضمن تأکید بر ملحوظ داشتن افق‌های بلند مدت در طرح احداث پایانه بار در قم، اظهار داشت: باید تعریفی جامع و نگاهی منعطف بر پایه مدل مدیریتی معین (اعم از سرمایه گذاری و اجرا) در احداث پایانه بار قم در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بی تردید هرطرحی که در احداث پایانه بار قم لحاظ شود باید متناسب با دغدغه‌های استان باشد.

تأکید بر احداث پایانه بار با رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات

در ادامه این جلسه که با حضور مدیر و اعضای شرکت اتحاد و توسعه (سرمایه‌گذار طرح احداث پایانه بار قم) تشکیل شد، دکتر دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با یادآوری اینکه نگاه سازمان متبوع به سرمایه گذار (اعم از بخش خصوصی و غیر آن) دیدگاهی حمایتی است، گفت: احداث شهرک‌های حمل و نقل مبتنی بر داده‌های سنتی در عصر حاضر، پاسخگوی نیازهای جامعه در بخش حمل و نقل کالا نیست.

وی افزود: دیدگاه حمل و نقلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، احداث پایانه بار با رویکرد مبتنی بر فن آوری اطلاعات (IT) است که باید این مهم در طراحی و اجرا اعمال شود.

قم قابلیت تبدیل به یک هاب حمل و نقل بین المللی را دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم نیز در این جلسه طی سخنانی ضمن تشکر از حضور مدیران ستادی سازمان متبوع و دیگر مدعوین در این جلسه اظهار داشت: فارغ از هرگونه تعلقات خاطر استانی باید اذعان کرد که قم قابلیت تبدیل به یک هاب حمل ونقل بین المللی را دارا می‌باشد.

محمدحسن کلهری تصریح کرد: دستیابی به این افق، با توجه به موقعیت ویژه استان و محورهای مواصلاتی آن (اعم از جاده‌ای و ریلی) که کریدور ارتباطی ۱۷ استان با مرکز کشور است و میزان ورودی‌های کالا در آن (در مقیاس تن بر کیلومتر)، هفت برابر میانگین کشوری می‌باشد امکان پذیر است.

شایان ذکر است پس از سال‌ها، طرح معطله احداث پایانه بار قم در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار واقع در محور قدیم قم - تهران، از نیمه دوم سال گذشته فعال و عملیات دیوارکشی آن انجام شد.

کد خبر 4956482

منبع: مهر

کلیدواژه: قم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا ایلام آتش سوزی مواد مخدر سازمان تبلیغات اسلامی استانداری سمنان بیرجند مجلس شورای اسلامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اکبری بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا اظهار کرد: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال احداث بوده و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: پروژه بزرگراه آستارا _آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیر همسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آبرو و زیرگذر می‌باشد.

اکبری با بیان اینکه پروژه بزرگراه آستارا- آستارا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری می‌باشد.

گفتنی است؛ در بازدید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا - آستارا و در جلسه‌ای با حضور مشاور و پیمانکار پروژه، موانع و مشکلات اجرای پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6090391

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات