Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل توانیر گفت: با رویکرد جدید مدیریتی شاخص راندمان برق و تلفات آن دچار تغییرات بسیار مطلوب شده است و برق به بهترین شکل ممکن به دست مصرف کننده می‌رسد. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر در مراسم افتتاح همزمان مرکز پایش صنعت برق و بهره برداری از پروژه افزایش راندمان نیروگاه شاهرود، اظهار داشت: با رویکرد جدید مدیریتی شاخص راندمان برق و تلفات آن دچار تغییرات بسیار مطلوب شده است و برق به بهترین شکل ممکن به دست مصرف کننده می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با طراحی سازوکارهای تشویق محور برق تحویلی به مشترکان به شکل مناسبی به مصرف می رسد و این درحالی است که با این روش بهره‌وری صنعتی نیز در واحدهای صنعتی به شکل قابل اعتنایی افزایش یافته است.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: یکی از وطایف شرکت توانیر نظارت و ارزیابی برعملکرد است  که تا پیش از این چنین کاری با درصد خطای بالا به انجام می رسید اما در حال حاضر بدون دخالت عوامل انسانی تمام اطلاعات و شاخص ها جمع آوری می شود.

وی افزود: این مرکز که امروز افتتاح شده، بصورت حاکمیتی شکل گرفته و این مدل و روش به شرکت های زیرمجموعه در شهرستانها  نیز تسری پیدا کرده است.

متولی زاده با اشاره به اینکه کارهای اجرایی مربوط به تجهیز و راه اندازی مرکز پایش توانیر در کمتر از یک ماه انجام شده است، گفت: درحال حاضر در این مرکز دسترسی برخط به 39  سیستم خدمات مشترکان، مراکز اتفاقات برق، مراکز داده کنتورهای هوشمند در شرکت های توزیع و سامانه کنتورهای بازار برق در شرکت مدیریت شبکه برق ایران برقرار شده و امکان پایش و ارزیابی روزانه عملکرد شرکت های زیرمجموعه نیز فراهم شده است .

وی همچنین با تاکید بر اینکه هم اکنون در کشور خط تولید کنتورهای هوشمند به شکلی جدی وارد کار شده است گفت: درحال حاضر تمام مبادی برق و توزیع در کشور به کنتورهای هوشمند  مجهز شده اند و همچنین مشترکان صنعتی نیز دارای کنتور های هوشمند شده اند  ومصرفشان به راحتی رصد می شود.

متولی زاده تصریح کرد: طراحی و ساخت کنتورهای هوشمند هم اکنون به قیمت کنتورهای دیجیتال تولید می شود و این کار باعث صرفه جویی چند صد میلیارد تومانی در صنعت برق کشور شده است .

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط توانیر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توانیر توانیر کنتورهای هوشمند مدیرعامل توانیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان اینکه با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان ساخت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی یادآور شد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش از این احداث و تکمیل شده است.
مدیر کل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشورهای ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشورهای همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود. در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

کد خبر 6087463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی