Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف ضمن این که از دولت خواست که به ریل خدمتگزاری به مردم بازگردد تاکید کرد: در مجلس حاضریم برای خدمت به مردم با تمام وجود به دولت کمک کنیم.

به گزارش ایسنا، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: در حالی سه ماه از سال جهش تولید می‌گذرد که حال تولید کشور خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط نامتعادل اقتصادی در کشور امکان هر گونه برنامه ریزی را از صاحبان تولید گرفته است.

وی افزود: می‌گویند اگر این دولت نبود وضع بدترمی‌شد انصاف چیز خوبی است در کلیپ‌های تبلیغاتی خود در بدترین حالت از دلار ۵۰۰۰ تومان می‌ترساندند تا رای جمع کنند اما امروز دلار در مرز ۲۰ هزار تومان است و ادعا می‌کنند که آن را مدیریت کردیم.

نماینده مردم سبزوار تصریح کرد: وضعیت امروز ناشی از ۷ سال وادادگی شما در مقابل غرب است. امیدواریم شرایط امروز کشور و قطعنامه اخیر اروپایی حداقل این حسن را داشته باشد که دولت را از غرب ناامید کند و اعتماد به ظرفیت داخلی و توان ملت ایران را مورد توجه قرار دهد. دولت به ریل خدمت به مردم بازگردد. ما در مجلس حاضر هستیم برای خدمت به مردم با تمام وجود به دولت کمک کنیم. در صورت بی عملی و بی توجهی دولت به مشکلات مربوط به زندگی مردم قطعا اقدامات مقتضی و مستحکمی را در جهت اقدام دولت به حرکت در مسیر نوکری مردم صورت خواهیم داد و فرصت‌های کشور را به تعارف با دولت از دست نخواهیم داد.

عنابستانی عنوان کرد: همه جا شاهد این موضوع هستیم که ناله مردم به آسمان بلند است. کشاورزان و دامداران، کارگران و کارمندان خرید خدمتی و شرکتی، حق التدریسی‌ها، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، بازنشستگان و ایثارگران همه از تبعیض‌ها در پرداخت‌ها، عدم اجرای قانون و عدم امنیت شغلی ناراحت هستند واحدهای صنعتی از واردات بی رویه کالاهای مشابه یا عدم اجازه واردات مواد اولیه ناراضی هستند. قدرت خرید مردم کاهش یافته و قیمت‌ها با شیب زیاد و با نوسان در حال صعود است و مسکن نیز غیر قابل دسترس و بازار بی ثبات است.

نماینده مردم سبزوار بیان کرد: نمایندگان محترم، ابتدا مجلس باید درست شود تا این مسائل حل شود. باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم و باید کاری کنیم که در مجلس یک تحول بنیادین صورت گیرد. فرآیندهای حاکم بر انتخابات مختلف درون مجلس باید به شکلی اصلاح شود که زد وبندها و لابی‌ها تاثیری بر آن نداشته باشند. ما قول دادیم که نظام ریاستی مجلس تغییر کند و باید با قدرت به این موضوع عمل کنیم. ساختار قانونگذاری از جلسات متعدد و کش‌دار باید به جلسات کارشناسی و تخصصی کمیسیون‌ها منتقل شود. مجلس باید بتواند اولویت‌های کشور را احصا کرده و در راستای آنها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: کدام اولویت بالاتر از قطع سر اژدهای هفت سر فساد؟ با شفافیت در هر سه قوه به ویژه قوه مجریه امکان پذیر است. تمام اطلاعات و مذاکرات، طرح‌ها، حساب‌های شرکت‌های دولتی و عمومی و حساب‌های مالیاتی و تجاری بانکی و غیره باید برای مردم شفاف شود. هیچ رانت اطلاعاتی که موجب فساد شود نباید باقی بماند. باید قوانینی را در این حوزه در همین ابتدا به سرانجام برسانیم؛ علاوه بر توجه به این مهم‌ها باید به فکر درمان ساختارهای بیمار اقتصاد کشور باشیم. بار مالیاتی باید از دوش تولید کننده بر روی دوش سرمایه‌های راکد و واسطه‌ای منتقل شود و باید مالیات را عواید سرمایه، خانه‌های خالی، زمین و معادن رها شده و خانه و ماشین‌های لوکس دریافت کرد. برای تحقق موضوع جهش تولید باید به تولید کننده یارانه بدهیم نه این که مالیات هنگفت از او  بگیریم. نظام صدور مجوز کسب و کار باید مورد اصلاح قرار بگیرد و یا باید به سوی حذف کامل مجوز کسب و کار قدم برداشت.

وی در پایان عنوان کرد: مجلس باید از کارخانه تولید قانون بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های اجرایی به ساختار قدرتمند نظارت تبدیل شود؛ به گونه‌ای که جرات نکنند قانون مصوب مجلس را اجرا نکنند. اگر مجلس قدرتمند باشد یک وزیر نمی‌تواند بیش از ۶ سال وزیر راه بماند که نه در این مدت  راهی بسازد و نه مسکنی و به این عمل خود افتخار کند که نتیجه‌اش وضعیت کنونی بازار مسکن باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماینده مردم سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد

پایگاه خبری جماران: «گشت ارشاد» دو کلمه‌ای است که امروز در فضای مجازی ترند بوده و بحث و نقد این بحث تنها در فضای مجازی گرم نیست بلکه در هر محفل و مکانی در این امر بسیار مورد صحبت قرار می‌گیرد.

 در خصوص مسعود پزشکیان نماینده فعلی تبریز و منتخب مجلس آینده به خبرنگار جماران، گفت: با زور و با این روشی که پیش می‌رویم نتیجه‌ی عکس خواهد داد. اینکه حجاب باید مراعات شود، یک اصل است؛ اما اینکه چگونه باید این پیام را رساند اصل دیگر است. این خانم‌ها و زنان در اختیار خود نظام بودند؛ صداوسیما، روحانیت، مدارس‌، معلم‌ها، صداوسیما و رادیو در اختیار سیستم بوده است و نتوانستیم آن‌‌ها را درست تربیت کنیم، حالا می‌خواهیم با زور درست کنیم؟! به نظر من امکان پذیر نیست. عده‌ای از خانم‌ها مشکلی با دین و مذهب ندارند، بلکه می‌خواهند به این شکل زندگی کنند. اما این کارها باعث می‌شود آنها با دین و مذهب مشکل پیدا کنند و با یک عناد نسبت به آن باوری که دارند برخورد کنند.
 

من به آقایان پیشنهاد می‌کنم بررسی کنند و قبل و بعد مداخله را ببیند  

وی ادامه داد: اگر ما اطلاع رسانی، هدایت و توجیه ‌کنیم، فرد می‌پذیرد راهی که می‌رود اشتباه است، اما زمانی که به زور می‌گوییم باید این کار را انجام دهی، این غیر از عناد و ایجاد عقده در دل فرد کار دیگری نمی کند. من به آقایان پیشنهاد می‌کنم بررسی کنند و قبل و بعد مداخله را ببیند؛ اگر وضع حجاب بهتر شده است ادامه دهند، اما اگر بدتر شد، این یعنی مردم را بدبین کرده‌اند و باید راه خود را تغییر دهند.
 

اگر مسیر درستی تعیین شود مملکت درست می‌شود  

وی در واکنش به اینکه می گویند روزی قرار بود ابراهیم رییسی گشت ارشاد مدیران راه‌اندازی کند نه گشت ارشاد، تصریح کرد: از زمان گشت ارشاد مدیران گذشته است. سیستم، سیستم نظارت است و خیلی از مسائل را می‌توان با نظارت اصلاح کرد. لازم به گشتن نیست؛ در آمریکا نیز می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم! لزومی نداریم گشت ایجاد شود. اگر مسیر درستی تعیین شود مملکت درست می‌شود.

 

افرادی که فکر می‌کنند در مسیر قرار دارند و مسلمان واقعی هستند چرا حرف‌های مقام معظم رهبری را اجرا نمی‌کنند؟!

 

پزشکیان در پاسخ به این سوال که این بدسلیقگی‌ها از کجا نشات می‌گیرد؟ گفت: این بدسلیقگی‌‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد. انسان‌هایی به قدرت می‌رسند که سعی می‌کنند تمام قدرت را به دست بگیرند و دیگران را حذف کنند و وقتی این کار را می‌کنند باید توجیهی برای خود و جامعه ایجاد کنند که بتوانند رقیب خود را حذف کنند و به عده‌ای ضدانقلاب و ضد ولایت، مذهب گفته می‌شود که افراد را حذف کنند تا بتوانند خود این‌کار را انجام دهند.

وی یادآور شد: بارها گفتم که افرادی که فکر می‌کنند در مسیر درست قرار دارند و مسلمان واقعی هستند، چرا حرف‌های مقام معظم رهبری را اجرا نمی‌کنند؟! اگر علم و مهارت آن را دارند اجرا کنند، مردم مشکل نخواهند داشت. دیگران بد هستند اما شما که خوب هستید سیاست را اجرا کنید و بگذارید مشکل مردم حل شود، چرا حل نمی‌کنید؟! اما نه تنها حل نمی‌کنند بلکه کاری می‌کنند که مردم تصور کنند تمام این نقص‌ و نارسایی‌ها از طرف رهبری است و به رهبری بی‌احترامی می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت تاکید کرد: سیاست‌های کلی به غیر از بحث حجاب، بحث‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی است و اگر به درستی اتفاق بیافتد، مملکت به این روز نمیافتد.

 

افرادی که نمی‌توانند سیاست را اجرا کنند، ضد رهبر هستند نه کسانی که انتقاد می‌کنند  

وی در خصوص راهکار در این امر، افزود: راهکار اجرای سیاست است و افرادی که نمی‌توانند سیاست را اجرا کنند، ضد رهبر هستند نه کسانی که انتقاد می‌کنند و دانسته و ندانسته کاری را انجام می دهند. من به عنوان مسئول وظیفه دارم سیاست‌ها را اجرا کنم، قانون اجرا شود و بر اساس عدالت حکم کرده و مشکلات مملکت را حل شود.  
 

امروز در مجلس اولویت و نگاه عده‌ای موضوع حجاب است  

پزشکیان در واکنش به اینکه مردم تصور دارند امروز اولویت اول مجلس شورای اسلامی در بحث حجاب و عفاف است، گفت: امروز در مجلس اولویت و نگاه عده‌ای همین موضوع است، اما باید از همین عده سوال کرد؛ شما که تربیت همین افراد را به دست داشتید، چرا کاری کردید که به اینجا رسیده است؟! مگر تربیت دست ما نبود؟! مردم با چه آموزشی اینگونه شدند؟! ما به جای اینکه خود را نقد و ارزیابی کنیم و ببینیم اشکال کار کجا بوده است، با افرادی روبرو می‌شویم که محصول آموزش، مدرسه و صداوسیمای ما هستند.
 

مسئولان ما از اینکه سرمایه اجتماعی را از دست بدهند، بترسند  

نماینده مردم تبریز در پاسخ به سوال که آیا مسئولان ما باید از وجود دوقطبی بترسند، گفت: مسئولان ما از اینکه سرمایه اجتماعی را از دست بدهند، بترسند. یک یا دوقطبی مهم نیست، زیرا اگر زمانی سرمایه اجتماعی را نداشته باشیم این چند قطبی را نیز از دست خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!