Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@11:30:53 GMT

طرح «بازگشت به سنگر» در خراسان شمالی اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۷۵۸۲

طرح «بازگشت به سنگر» در خراسان شمالی اجرا می‌شود

دادستان نظامی خراسان شمالی از اجرای طرح «بازگشت به سنگر» ویژه سربازان فراری خبر داد و گفت: این طرح به مناسبت دهه کرامت و تا عید سعید غدیرخم در استان اجرایی می‌شود و مجازات حبس سربازان فراری در صورت بازگشت بخشیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد مجتبی زارع ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه به جایگاه دادسرا و دادگاه نظامی و نیروهای مسلح پرداخت و اظهار کرد: وظایف خاصی از سوی قانون برای سازمان قضایی نیروهای مسلح تعریف‌شده و به جرائم مشخص‌شده از سوی قانون می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فرار از خدمت، ترک پست، حمل سلاح در غیر از زمان‌های مشخص و برخی دیگر از اقدامات را از جمله مصادیق جرائم نیروهای مسلح دانست و گفت: کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و وزارت دفاع به همراه سازمان‌های وابسته و کارکنان نیروهای انتظامی و سربازان وظیفه در حوزه شمول رسیدگی دادگاه‌های نظامی قرار می‌گیرند.

دادستان نظامی خراسان شمالی با اشاره به جرم فرار از خدمت سربازان به‌عنوان بیشترین پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح در استان تصریح کرد: این اقدام از سوی سربازان با جرائمی همچون حبس از 3 ماه تا یکسال را علاوه بر اضافه‌خدمت برای آنان شامل می‌شود.

وی دراین‌باره از اجرای طرح بازگشت به سنگر در خراسان شمالی خبر داد و گفت: کلیه سربازان فراری که یگان خدمتی آنان در خراسان شمالی است، از تاریخ 3 تیرماه 99 تا 18 مردادماه و به مناسبت ایام دهه کرامت با معرفی خود به دادسرای نظامی استان یا یگان خدمتی خود می‌توانند از حداکثر ارفاق قانونی برای حذف جرم حبس خود بهره‌مند شوند.

زارع به احقاق حقوق عامه در دستگاه قضایی و دوران تحول نیز اشاره کرد و افزود: دادستان نظامی در استان‌ها پیگیر احقاق حقوق عامه هستند و شهروندان در صورت مشاهده نقض حقوق عمومی و شهروندی از سوی افراد نظامی و انتظامی می‌توانند به دادسرای نظامی استان مراجعه کنند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: وجود سرعت کاه‌های غیرمجاز و غیرضروری در معابر، عدم تکریم ارباب‌رجوع در مراکزی همچون تعویض پلاک، پلیس +10، درمانگاه‌ها، عدم تکریم ارباب‌رجوع در حین انجام وظایف نظامیان و همچنین عدم رعایت اصول و قوانین شهروندی و عمومی از سوی دستگاه‌های نظامی و انتظامی برخی از جرائم قابل‌پیگیری از سوی دادسرای نظامی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی نیروهای مسلح دادستان کرامت نیروهای مسلح خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: اوکراین در حال حاضر بیش از ۱۱۱ هزار سرباز و ۲۱ هزار واحد سلاح و تجهیزات نظامی را در سال جاری (۲۰۲۴) از دست داده است.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو در یک کنفرانس با کارمندان ارشد نیروهای مسلح روسیه گفت: در کل، امسال آنها ۱۱۱ هزار نفر از نیروها و ۲۱ هزار واحد از سلاح و تجهیزات نظامی را از دست داده‌اند. علاوه بر این، کی‌یف به دلیل خواسته‌های ایالات متحده و متحدانش برای جلوگیری از حمله نیروهای مسلح روس به هر قیمتی، روزانه ۱۰۰۰ سرباز را از دست می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: ایالات متحده و متحدانش خواستار این هستند که اوکراین از سقوط خطوط دفاعی خود جلوگیری کند و به هر قیمتی شده این کار را بکند، در نتیجه، خسارات روزانه دشمن در ماه آوریل به ۱۰۰۰ کشته افزایش یافته است.

وزیر دفاع روسیه هم‌چنین گفت که ارتش روسیه از ابتدای سال کنترل ۵۴۷ کیلومتر مربع از قلمرو مناطق جدید را به دست گرفته است. وی افزود: نیروهای مسلح روس در طی دو هفته گذشته کنترل کامل شهرکهای Novobakhmutivka ،Semenivka و Berdychi را در جمهوری خلق دونتسک به دست آوردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی