Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرص‌های معجزه‌آسای لاغری، قرص‌هایی که بدون هیچ عارضه‌ای شما را لاغر می‌کنند و... اینها تبلیغاتی است که این روزها در فضای مجازی و ماهوارها مدام در حال پخش شدن است و در این میان توانسته طرفداران زیادی را جذب کند و متاسفانه با نبود نظارت در تبلیغات آنها واقعبتهای موجود در آن بیان نمی شود.قرص های که به صورت قاچاق وارد می‌شوند و عوارض خطرناکی دارند و حتی عرضه و فروش آن‌ها در بسیاری از نقاط جهان ممنوع شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کردتودی،  متاسفانه  مصرف داروهای لاغری و چاقی در جامعه  مخصوصا در بین خانمهای که به دنبال لاغری می گردند روز به روز در حال رواج پیدا کردن است، و این در حالی است که بیشتر مصرف کنندگان بدون تجویز پزشک  و به صورت خودسرانه انواع داروهای لاغری و چاقی را مصرف می‌کنند.

مفاخری متخصص تعذیه در گفتگو با خبرنگار کردتودی، با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه بیشترین ضررهای تبلیغات نادرست در خصوص کاهش وزن و یا افزایش وزن متوجه زنان و دختران جوان است، افزود: زنان بدون توجه به اینکه مصرف خودسرانه قرص‌های چاقی و لاغری  میتواند عوارض جبران ناپذیری به بدن وارد می‌کند به  منظور رسیدن به تناسب اندام از مصرف کنندگان دائمی انواع این قرص‌ها هستند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: این دسته از قرص ها  به دلیل اینکه  هیچ کدام طبق استانداردهای جهانی دارویی تهیه نمی‌شوند باید از مصرف آنها پرهیز کرد که متاسفانه هر روز بیشتر از هر وقت دیگر شاهد تبلیغ  آن توسط مافیای این امر هستیم.

مفاخری  با اشاره به اینکه هر گونه اختلال  در عملکرد اعضای بدن مانند کبد، کلیه و معده به علت استاندارد نبودن انواع این نوع قرص ها  خواهد بودافزود: جالب اینجا است که تمامی مصرف کنندگان،  این نوع دارو ها را با تجویز دیگران و یا خود سرانه مصرف کرده اند.

وی بهترین روش برای لاغر و یا چاق شدن  را داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متناسب با کالری‌ها، کمبودها و نیازهای بدن  دانست و عنوان نمود: در صورتی که رژیم مناسبی را در برنامه غذایی خود قرار دهیم دیگر نیازی به مکمل های داروی جهت استفاده برای داشتن  تناسب اندام نخواهد بود.

 این متخصص به تعدادی از مواد غذایی مناسب جهت کاهش وزن اشاره کرد و گفت: سرکه سیب، کلم بروکلی، گریپ فروت و چایی سبز خاصیت چربی سوزی دارند و مصرف روزانه ی این دسته از مواد غذایی کمک  شایانی به کاهش وزن می‌کنند .

گول تبلیغات را نخورید

وی با اشاره به اینکه این دارو‌ها تنوع زیادی دارند و  اکثر آن‌ها مانع اشتهای افراد می‌شوند افزود: معمولا ترکیباتی که در این دارو‌ها وجود دارد همان ترکیبی است که در برخی از قرص‌های روانگردان نیز وجود دارد که باعث اختلالات روانی در فرد می‌شود و در برخی از افراد دچار مشکلات گوارشی شده و بدتر از همه این‌ها فرد دچار مشکلات روانی زیادی می‌شود.

وی گفت: احتمال اینکه  در بسیاری از این داروها که به عنوان مکمل در بازار وجود دارد  و به صورت خود سرانه  مصرف میشود مواد مخدر شیشه و یا سایر مواد فاقد ارزش بکار برده شود بسیار زیاد است.

این متخصص در ادامه عنوان کرد: فن‌فلورامین یکی از داروهایی است که برای تناسب اندام با نام‌های تجاری مختلف به وفور در بازار  وجود دارد  که متاسفانه نمونه چینی این ماده به نام مجیک اسلیم نیز موجود است که استفاده خود سرانه آن علاوه بر اثرات بسیار سوء می تواند موجب ایجاد  بیماری قلبی و عروقی  و همچنین تپش قلب و آسیب رسیدن به سایر بافت‌های بدن  در مصرف کنندگان آن شود.

مفاخری می گوید: مشکل ورود داروی قاچاق این است که ما نمی دانیم چه کیفیتی دارد و ممکن است چه خطراتی برای مردم داشته باشد. و یا اینکه خیلی از داروهای ماهوره ای هستند که وارد می شود و البته از نظر ما هیچکدام از داروهای ماهواره ای کیفیت ندارند، چون اگر داشتند، می آمدند داخل کشور ثبت می شدند. دارویی که از ماهواره تبلیغ می شود، یعنی اینکه کیفیت لازم را ندارند

وی گفت : کمترین عارضه‌ای که این محصولات می‌تواند به مصرف‌کننده وارد کند این است که استفاده از این داروها در افراد جوان باعث از بین رفتن  بافت ماهیچه‌ها و در افراد مسن‌تر ممکن است با از بین رفتن توده‌های استخوانی نیز همراه باشد.

مفاخری متخصص تعذیه در پایان با توصیه به افرادی که خواهان لاغری هستند عنوان کرد:  بهترین راه آن است که  هر فرد تحت نظر یک کارشناس یا متخصص تغذیه  اقدام  به کاهش وزن کنند و  همیشه به وعده‌های جذاب و ادعاهای فراواقعی محصولات مشکوک باشد چرا که  بسیاری از این محصولات منبع مشخصی ندارند و یا در خارج از ایران  و یا اینکه  بدون تأیید و نظارت وزارت بهداشت تولید و پخش می‌شوند. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مصرف کنندگان کاهش وزن قرص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند

به گزارش تابناک، از و این، شاید آخرین و پرهزینه‌ترین راه است که حالا او را بعد از دریافت پیامک تبلیغاتی ویژه خدمات لاغری به یکی از کلینیک‌های زیباییِ شهر کشانده. فایلِ تصاویرِ تلفن همراهش را باز می‌کند و بعد از کمی اسکرول، تصویرِ یکی از سلبریتی‌های فضای مجازی را که در فیگوری نمایشی سعی در به رُخ کشیدنِ اندامِ ایده‌آل و جذاب خود دارد، انتخاب می‌کند تا به عنوان اندام دلخواه و مورد نظرش به پزشک متخصص لاغری، نشان دهد. پزشک متخصص هم که عادت دارد هر روز در چندین نوبت، چشم بدوزد به تصاویری چنین سورئال که اغلبشان حاصلِ ساعت‌ها حسرت‌کِشی و جستجوی اینترنتی‌اند، سری به نشانه تایید، تکان می‌دهد و بعد، با آن لبخندِ پِت و پَهنِ اطمینان‌بخش که از ابتدای جلسه مشاوره لاغری به کمک انواع و اقسام دستگاه‌های پیشرفته و مدرن، کنج لبش جای داده، دختر جوان و دیگر مراجعه‌کنندگانِ کلینیک را در موقعیتِ قریب‌الوقوع بودنِ آرزویشان یعنی خلاص شدن از شرِ تک‌تکِ سلول‌های انباشته و متراکمِ چربی‌ قرار می‌دهد.

وقتی، چاقی بیماری نیست و لاغری، زیبایی!
زمان زیادی از روزگاری که چاقی، نوعی بیماری محسوب می‌شد، گذشته است. این روزها چاقی و اعدادِ صعودیِ توده‌های بدنی افراد، بیش از آنکه زنگ‌ هشدارهای پزشکی و درمانی را به صدا درآورند بر طبلِ تناسب اندامی که معیارهایش را مُد و زیبایی تعیین می‌کند، می‌کوبند. این تغییر محسوس را می‌توان از محتوای تبلیغاتی کلینیک‌هایی که کسب و کارشان کاهیدن اوزان از بعضی از قسمت‌های اندام و افزودنِ اوزانی اغراق‌آمیز به قسمت‌های دیگر است، دریافت. محتواهایی که کلیدواژه بسیاری‌شان، لاغری تضمینی و بدون بازگشت، جلسه‌ای ۳ تا ۵ کیلوگرم و البته اسامیِ انواع دستگاه‌های لیزر با اشعه و طول موج‌های متفاوت، است. به انضمام تصاویری اقناع‌کننده از قبل و بعد دفع چربی‌های اضافه بدن در اثر انبساط، انقباض و یا ارتعاشی که دستگاه‌های موضعی لاغری ایجاد می‌کنند.

سوزن‌های که نخ می‌شوند برای اندام‌هایی زیبا!
«هر جلسه در کمتر از نیم ساعت بیش از ۶۰ درصد چربی‌های قسمت مورد نظر بدن‌تان ذوب می‌شود که آن مقدار چربی را طی یک هفته از طریق ادرار دفع خواهید کرد. خدمات دستگاه ۲۰۲۴ فلان برند هر جلسه ۳ میلیون تومان و لاغری با دستگاه ۲۰۲۳ بهمان برند هم از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.» این را خیلی تند و سریع اپراتور یکی از کلینیک‌های زیبایی که آگهی‌های تبلیغاتی‌شان همه جا دیده می‌شود، می‌گوید و ادامه می‌دهد: «وقت مشاوره حضوری برایتان ثبت کنم؟» متوجه تعللِ مشتری برای تصمیم‌گیری که می‌شود، دوباره پُر چانه می‌شود: «اگر به اثربخشی دستگاه‌های لیزر لاغری شک کردید چرا متد کاشت نخ لاغری (کاشت نخ کرومیک به وسیله سوزن) را امتحان نمی‌کنید! با اینکه هزینه‌اش کمتر است ولی مانند همان دستگاه‌ها که الان در همه کشورها مورد استفاده هنرپیشه‌های معروف و خوش استایل هستند، هر جلسه ۳ تا ۵ کیلوگرم از وزن‌تان را کم می‌کند؛ کاهش وزن، آن هم درست در نواحی که کمترین احتمال برای چربی‌سوزی و بیشترین ضخامتِ چربی را دارند.»

معجزه دستگاه‌های لاغری با ورزش
در جزییات آگهی‌ تبلیغاتی کلینیک‌ زیبایی دیگری، دقیق می‌شویم که در توصیف خدماتشان به واقعیت نزدیک‌تر هستند: «با جدیدترین دستگاه لیزر لاغر شو و با ورزش و سبک غذایی سالم، لاغر بمان»، «حتی آن بازیگر مشهور که فالوئرش هستی هم بعد از تجربه لاغری موضعی با دستگاهی که تبلیغش را انجام می‌دهد، هر روز ورزش می‌کند!» و یا «با کارکرد دستگاه‌های لاغری آشنا شو تا بدانی کدام دستگاه لیزر مناسب از بین بردن غبغب و کدام سایز شکمت را پایین می‌آورد». به نظر می‌رسد این یکی از چند دلیلِ شلوغیِ کلینیکِ زیبایی واقع‌گرا(!) باشد. دلیل دیگرش هم می‌تواند همانی باشد که «سارا» (مشتری ثابت کلینیک) اشاره می‌کند: «صفحه مجازی‌شان به صورت برخط فعال است و افرادی مثل من هر لحظه با تماشای به روزترین کلیپ‌ها از آخرین خدمات لیزردرمانی ویژه لاغری، پاسخ سوالاتشان را می‌گیرند.» در برابرِ عوارضِ استفاده از خدمات لاغری و یا بی‌اثر بودن آنها هم این طور واکنش نشان می‌دهد: «شما برای درمان هر بیماری هم که از دارو و شیوه‌های مرسوم آن، استفاده کنی در نهایت از یکسری عوارض جانبی رنج خواهید برد؛ پس این عارضه‌های ضعیف تا شدید فقط مختص درمان چاقی نیست. بی‌اثر بودن دستگاه‌های لاغری!؟ بعید می‌دانم. به هر حال زیبایی اندام، قیمتی دارد که باید پرداخت؛ قیمتش هم مداومت و هزینه کردن است.»

 منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • فوت سرنشینان خودرو سوختبر
  • استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • خلجی: ادعای دروغین آزادی بیان دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد
  • عکس| جدیدترین عکس از اکبر عبدی در پشت صحنه سریال جدید منوچهر هادی/لاغری شدید اکبرعبدی در سریال جدیدش