Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:36:06 GMT

هیئت امنای مؤسسه جدید وزارت ارشاد تعیین شدند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۸۱۷۹

هیئت امنای مؤسسه جدید وزارت ارشاد تعیین شدند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی اعضای هیأت امنای مؤسسه جدید وزارت فرهنگ و اراشد اسلامی که از ادغام سه مؤسسه تابعه معاونت فرهنگی حاصل شده است‌، را منصوب کرد. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ به نقل از  روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این معاونت اطلاعیه‌ای را درباره روند ساماندهی مؤسسات تابعه خود منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن اطلاعیه به این شرح است:

«معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از زحمات اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره و مدیران عامل مؤسسه‌های خانه کتاب و نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، امیدوار است با بهره‌مندی از تجربه‌های صاحب‌نظران در قالب هیئت امنای جدید مؤسسه و نیز با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان متعهد و متخصص در بخش‌های گوناگون اداری مؤسسه جدید، حرکت در راهی را که به سوی آینده گشوده است، با شتاب به سرانجام رساند.

ساماندهی و تغییر ساختار در مؤسسات تابعه معاونت فرهنگی برای بهره‌گیری بیشتر از فضای مجازی در فعالیت‌های فرهنگی،  استفاده از ظرفیت‌های مغفول قانونی برای پویایی اقتصاد فرهنگ و تلاش برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی جدید در سطح ملی و بین‌المللی‌، ارتقای فعالیت‌های ادبی و به ویژه حفظ و توسعه زبان فارسی و صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرا و افزایش بهره‌وری در اداره مؤسسه، از رویکردهای اصلی در ساختار جدید است.

ایوب دهقانکار سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران شد

از همه کسانی که با تأیید و یا حتی نقد مراحل گوناگون ساماندهی مؤسسات ما را در جهت برداشتن گام‌های درست، راهنمایی و تشویق کردند تشکر می‌کنیم و امیدواریم در عمل، درستیِ این تصمیم را نشان دهیم.

از همه کارکنان شریف این مؤسسات که در طول سال گذشته گاهی به حق و گاهی بر اساس شایعه‌ها نگرانی‌هایی داشتند، اما با بزرگواری به این روند کمک کردند، تشکر می‌کنیم. معاونت امور فرهنگی از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که در ساماندهی مؤسسات حمایت‌ و راهنمایی‌های خود را از ما دریغ نکردند، قدردانی می‌کند.

بر این اساس بعد از گفت‌وگوها و بررسی‌های صورت گرفته اعضای هیئت امنای موسسه جدید که با تایید و امضای وزیر محترم به شرح ذیل اعلام می‌شود:  سر کار خانم لادن حیدری و آقایان محمد علی مهدوی‌راد، محمدمهدی معراجی، مسعود کرباسیان، احمد مسجد جامعی، علی اصغر کاراندیش، هومان حسن‌پور، محمدرضا بایرامی، اسماعیل امینی، محمدرضا بهمنی و محسن  جوادی.

متن حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعضای هیئت امنای موسسه فراگیر معاونت فرهنگی به این شرح است: اکنون که با همدلی و همراهی اصحاب نشر و ادبیات کشور در آستانه تشکیل مؤسسه‌ای فراگیر هستیم، انتظار می‌رود با درایت و تدبیر جنابعالی این مؤسسه با بهره‌گیری از دانش روز و فناوری‌های نوین فرهنگی به موسسه پیشران و پیشتاز عرصه فرهنگ و ادبیات کشور مبدل شود.»

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت ارشاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس فرهنگ و ارشاد اسلامی هیئت امنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرح وظایف هیئت امنای محلات تهران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد علوی گفت: درباره آغاز به‌کار هیئت امنای محلات شهر تهران و نحوه کارکرد آن اظهار کرد: با توجه به رشد شهر تهران و افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها، در آینده اداره شهر بدون مشارکت مردم تقریباً سخت و غیرممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تغییر نام استقلال منتفی شد

وی افزود: یکی از بهترین روش‌هایی که در سال‌های اخیر در شهر تهران برای مشارکت مردم نهادینه شده بود، شورایاری‌ها بود که مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آمد و حکم قضایی مبنی بر ممنوعیت فعالیت آنها صادر شد اما زمینه فعالیت هیئت‌امنای محلات را که به نوعی هیئت‌مدیره سرای محلات محسوب می‌شوند، فراهم کردیم و سعی‌مان بر این بود، مشکلاتی که برای فعالیت شورایاری‌ها وجود داشت در این دستورالعمل حل کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بنابراین هیئت امنای محله که بخشی از ساختار مشابه با شورایاری‌ها است در قالب‌های مختلف مجدداً در کنار مدیریت شهری قرار گرفته‌اند و کمک می‌کنند تا شهر بهتر اداره شود.

آغاز به کار هیئت امنای شهر تهران

وی با بیان اینکه برای ایحاد هیئت امنای محلات سعی کردیم همه نهادهای فعال در محل و علاقه‌مندان را دور هم جمع کنیم تا برای محلات تصمیم‌گیری کنند، گفت: در این‌ راستا افرادی از هیئت‌های مذهبی، بسیج، مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی سطح محلات و همچنین نمایندگان منتخب شورا و شهرداری به‌عنوان هیئت امنا دور هم جمع می شوند و درباره اولویت‌ها و نیازهای محله و اینکه چه کاری‌هایی باید انجام شود، تصمیم‌گیری می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229884 برچسب‌ها شورای شهر تهران

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ معلمان در جامعه‌ توسعه یافته در صف اول تکریم قرار دارند
  • شرح وظایف هیئت امنای محلات تهران
  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را افتتاح کرد
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی