Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیئت رئیسه مجلس در صحن علنی امروز در تذکر شفاهی گفت: در جلسات این هفته پارلمان شاهد بررسی مسائل و مشکلات، کشاورزی، فضای مجازی و دفاعی و امنیتی با حضور وزرای جهاد کشاورزی، ارتباطات، دفاع و کشور در صحن علنی مجلس بودیم، در همین روز‌ها وقایعی در بازار ارز رخ داد و جریان رسانه‌ای علیه مجلس شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: لازم است شخص رئیس مجلس به دفاع از حیثیت مجلس بپردازند و در عین حال به مسئولان مربوط و به ویژه شخص رئیس جمهور تذکرات لازم را برای مهار اوضاع دهد.

بیشتر بخوانید

رئیس‌جمهور: شوک ایجاد شده در بازار ارز موقت است همتی: نوسان بازار ارز کوتاه مدت است/پایان تیر آخرین مهلت بازگشت ۲۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات

او خطاب به رئیس جمهور کشورمان گفت: از آقای روحانی می‌خواهم که پیگیر بحث گرانی قیمت ارز و طلا باشد، چراکه  از ابتدای سال نرخ ارز به شکل خزنده و مستمری در حال افرایش است، شاید اگر یک یا دو هفته این اتفاق می‌افتاد، می‌شد آن را تحت عنوان موقتی بودن ماجرا مطرح کرد، اما متاسفانه این روند ادامه داشته است و همین مسئله بحث حبابی بودن را منتفی می‌کند.

موسوی لارگانی تاکید کرد: افزایش قیمت ارز به نوبه خود باعث تشدید تورم و گرانی شده است و موجبات اعتراض شدید مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر شده است که البته حق هم دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس یازدهم که با رویکرد اقتصادی کار خود را آغاز کرده، گزارش‌هایی دریافت شده است و نمایندگان هم به شدت مشغول تدوین طرح و برنامه برای کمک به بازگشت ثبات به بازار ارز و طلا و سایر بازار‌ها هستند، اما درباره این موضوع رئیس جمهور سکوت پیشه کرده در حالی که مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه دشمنان خارجی معیشت طبقات متوسط و ضعیف‌تر جامعه را عمدا هدف قرار داده تا موجبات نارضایتی را برای آنها فراهم کنند.

او افزود: انتظار می‌رود آقای روحانی در این ماجرا هر چه سریع‌تر سکوت خود را بشکند و فعالانه وارد عمل شوند، از رئیس مجلس می‌خواهیم از شخص رئیس جمهور دعوت کنند، رئیس بانک مرکزی به مجلس آمد، اما جواب هایش قانع کننده نبود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم صحن علنی مجلس قیمت ارز رئیس جمهور رئیس جمهور بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان